Απεργία στα Μέσα Μεταφοράς την Πέμπτη: Χωρίς λεωφορεία - Στάση εργασίας στο μετρό
Δύσκολη ημέρα αναμένεται να είναι η Πέμπτη για τις μετακινήσεις στην Αθήνα, καθώς εκτός της 24ωρης απεργίας που έχει προκηρύξει η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) για τους εργαζομένους στα οδικά μέσα διαμαρτυρόμενη για τη σύμβαση μεταξύ ΟΑΣΑ και ΚΤΕΛ για την παροχή συγκοινωνιακού έργου στα δεύτερα, σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται και οι εργαζόμενοι στο μετρό.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την πλευρά των εργαζομένων, χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς θα μείνει η Αθήνα την ίδια ημέρα από τις 2 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα καθώς και το Σωματείο Εργαζομένων στη Λειτουργία του Μετρό αναμένεται να προκηρύξει τρίωρη στάση εργασίας με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθούν για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι συρμοί του μετρό, του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και του τραμ.
Μένει, πάντως, να φανεί η συμμετοχή των εργαζομένων στα λεωφορεία στην απεργία, από την οποία θα εξαρτηθεί και η εκτέλεση των δρομολογίων. Την απεργία προκήρυξε η ΟΣΜΕ που είναι δευτεροβάθμιο σωματείο.
Μέσα στο Σαββατοκύριακο το πρωτοβάθμιο Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ, το Σωματείο Τεχνικών ΟΑΣΑ και η Ενωση Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ σε δική τους ανακοίνωση επισημαίνουν ότι η απόφαση για την απεργία της Πέμπτης ελήφθη από την ΟΣΜΕ ερήμην τους. Αφού τονίζουν ότι «το υπαρκτό ζήτημα της κατάστασης στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες δεν το αντιμετωπίζουμε με κομματικές εξαρτήσεις και παραταξιακές σκοπιμότητες», γνωστοποιούν σε επιβάτες και εργαζομένους ότι «καμία απεργιακή κινητοποίηση δεν υφίσταται για τις 15 Οκτωβρίου 2020».
Ωστόσο, τους ισχυρισμούς του Συνδικάτου για κοινή απόφαση μη συμμετοχής στην απεργία, διαψεύδει ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, ο οποίος σε ανάρτησή του κάνει λόγο για «εργοδοτικά σωματεία» και αναφέρει ότι «Ως γραμματέας της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ και επικεφαλής της παράταξης, ενημερώνω τους συναδέλφους ότι ποτέ δεν έγινε Διοικητικό Συμβούλιο ώστε να αποφασιστεί ή όχι η συμμετοχή της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ στο κατάπτυστο δελτίο τύπου εργοδοτικών σωματείων της ΟΣΥ. Είναι πραξικοπηματική πράξη, η οποία και καταγγέλλεται».
Υπενθυμίζεται ότι την 24ωρη απεργία εξήγγειλε η ΟΣΜΕ την περασμένη Παρασκευή κάνοντας λόγο στο σχετικό εξώδικο για «ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας» και σημειώνοντας ότι «ενώ τουλάχιστον 500 λεωφορεία ιδιοκτησίας της ΟΣΥ που έχουν αγοραστεί με χρήματα του ελληνικού λαού, παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια και μπορούν να επισκευαστούν με αμελητέο κόστος, η κυβέρνηση με τη σύμπραξη της διοίκησης της ΟΣΥ και του ΟΑΣΑ, σκέφτηκε ως <λύση> για να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια να αναθέσει χωρίς κανόνες, χωρίς διαφάνεια και χωρίς έλεγχο, το έργο της αστικής συγκοινωνίας του λεκανοπεδίου στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ»