«Φλέγεται» η Θεσσαλονίκη μετά την ανακοίνωση των 905 χθεσινών κρουσμάτων , γεγονός που αποδεικνύει ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί δεν έχουν επιφέρει ακόμα τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Παρόλαυτα, και για το αισιόδοξο σενάριο ετοιμάζεται η κυβέρνηση, οργανώνοντας τη σταδιακή άρση του lockdown με κεντρικό της άξονα τις γιορτές.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», με δεδομένο ότι δεν έχει καταγραφεί η αναμενόμενη πτώση κρουσμάτων, ο προσανατολισμός είναι η επιστροφή των μαθητών στα θρανία να γίνει στις 7 Δεκεμβρίου.

Το λιανεμπόριο σχεδιάζεται να ανοίξει μια εβδομάδα αργότερα, στις 14 Δεκεμβρίου και η εστίαση στο τελευταίο στάδιο με πιθανή ημερομηνία στις 19 ή 21 Δεκεμβρίου.

Παρόλα αυτά θα ισχύουν αυστηρά μέτρα, καθώς η κυβέρνηση εξετάζει την τοποθέτηση πλέξιγκλας μεταξύ των τραπεζιών, αλλά και την τοποθέτηση θερμαντικών σωμάτων στους εξωτερικούς χώρους και στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί επιδότηση από το κράτος.

Με βάση το σχέδιο, θα συνεχιστεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας από τις 10 ή 11 το βράδυ οπότε θα κλείνει και η εστίαση, ενώ δε θα επιτρέπονται οι μετακινήσεις από νομό σε νομό.

Στα δύο φαίνεται πως θα κοπεί η χώρα, αργά η γρήγορα, με την κατάσταση στη Β. Ελλάδα να είναι εκτός ελέγχου.

Με τον κοροναϊό να «πνίγει» την συμπρωτεύουσα και τις γύρω περιοχές η κυβέρνηση έχει κληθεί να πάρει δραστικά μέτρα μερικά εκ’ των οποίων πρωτοφανή και δύσκολα.

Το βέβαιο είναι πως το βάρος της κυβέρνησης και των ειδικών έχει μοιραστεί σε δύο ζητήματα. Το ένα είναι να σωθεί η κατάσταση και φυσικά όσες περισσότερες ζωές στη Β. Ελλάδα και το δεύτερο να μην γίνει αυτή η ανεξέλεγκτη διασπορά και στην υπόλοιπη χώρα.

Η Θεσσαλονίκη και περιοχές όπως τα Γρεβενά, η Πέλλα, η Δράμα, η Λάρισα, η Χαλκιδική, η Πιερία, η Φλώρινα και ο Έβρος είναι στο κόκκινο και αποτελούν τις οκτώ πιο επιβαρυμένες περιοχές τις χώρας.


Μάλιστα αυτό ο νοητός διαχωρισμός αποτυπώνεται και στον επιδημιολογικό χάρτη της χώρας αφού δείχνει δύο διαφορετικές εικόνες. Από την μία η Βόρεια Ελλάδα μέχρι και την Λάρισα να δίνει καθημερινά υψηλό αριθμό κρουσμάτων και κατά συνέπεια να πιέζεται το Εθνικό Σύστημα Υγείας με τα νοσοκομεία να ασφυκτιούν και να μένουν χωρίς ΜΕΘ, χωρίς προσωπικό, χωρίς αντοχές και στον αντίποδα όλη την υπόλοιπη χώρα τα κρούσματα να βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση αλλά με σταθερό αριθμό κρουσμάτων και κυρίως κρατώντας υπό έλεγχο την κατάσταση των νοσοκομείων.

Ένας παράγοντας που μελετά η κυβέρνηση και που μπορεί να εξελιχθεί σε επιδημιολογική βόμβα είναι η έντονη κινητικότητα που υπάρχει στα χερσαία σύνορα της χώρας, ειδικά από εργάτες γης που έρχονται από επιβαρυμένες επιδημιολογικά χώρες, ενώ εντοπίζεται και μία «τρύπα» στους ελέγχους με τους πολίτες να αλλάζουν περιοχές όχι και τόσο δύσκολα χωρίς πάντα τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Την ίδια στιγμή, νέα πιθανά μέτρα στο επίκεντρο της έκτακτης σύσκεψης  με τους Κυριάκη Μητσοτάκη, Σωτήρη Τσιόδρα, Βασίλη Κικίλια και Νίκο Χαρδαλιά.


Σύμφωνα με πηγές, εξετάζεται ακόμα και το κλείσιμο των χερσαίων συνόρων σε μια προσπάθεια να σφραγιστεί η Βόρεια Ελλάδα και να περιοριστεί η διασπορά του ιού από τις μετακινήσεις. Επίσης, υπάρχουν εισηγήσεις για αυστηρότερο lockdown σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, χωρίς να είναι γνωστές ακόμη λεπτομέρειες για το τι θα περιλαμβάνει αυτό.

Με τον αριθμό των διασωληνωμένων να έχει φτάσει τους 494 η κατάσταση είναι ιδάιτερα κρίσιμη. Μάλιστα οι μισοί διασωληνωμένοι νοσηλεύονται στη βόρεια Ελλάδα και στα νοσοκομεία της Μακεδονίας και της Θράκης νοσηλεύονται σχεδόν 2.200 άνθρωποι, με τους 259 από αυτούς να είναι διασωληνωμένοι σε ΜΕΘ. Ενώ μόνο στη Θεσσαλονίκη το περασμένο 24ωρο έγιναν τουλάχιστον 120 σε εισαγωγές ασθενών στα νοσοκομεία της πόλης, ενώ άλλοι 30 ασθενείς έλαβαν εξιτήριο μεν από τα νοσοκομεία αλλά επί της ουσίας μετακινήθηκαν προς νοσοκομείο σε άλλο νομό.

Έτσι οι διαθέσιμες κλίνες έχουν εξαντληθεί ενώ ακόμη ένα κύμα εισαγωγών θα ήταν εφιαλτικό.

Φυσικά ένα από τα πλάνα που βρίσκονται στο τραπέζι είναι οι εαεροδιακομιδές προς την Αττική αλλά και με επίγεια μέσα.

Πιο συγκεκριμένα μελετάται η μεταφορά ασθενών με τα τρένα της ΤΡΕΝΟΣΕ, αφού το εφιαλτικό σενάριο που φαίνεται να πραγματοποιείται είναι πως άμεσα η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να μεταφέρει περισσότερα από 3 άτομα που επιτρέπεται με το αεροσκάφος C130. Το σενάριο που τρένου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί αφού χθες έφθασε στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα αμαξοστοιχία με βαγόνια συγκεκριμένων προδιαγραφών τα οποία εξετάστηκαν από στελέχη του ΕΚΑΒ προκειμένου να πάρουν το «πράσινο φως» στο εάν μπορούν να διαμορφωθούν ώστε να μεταφέρουν με ασφάλεια διασωληνωμένους ασθενείς σε ένα ταξίδι ωρών.