ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έτοιμη να συνδράμει στην εθνική προσπάθεια κατά της πανδημίας με όποιον τρόπο της ζητηθεί
Την ετοιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να συνδράμει στην εθνική προσπάθεια καταπολέμησης την πανδημίας με όποιον τρόπο της ζητηθεί, υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Επιβεβαιώνει παράλληλα ότι πράγματι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε έξι οχήματα στη Θεσσαλονίκη για μεταφορά νοσούντων εάν και εφόσον παραστεί ανάγκη».
Όσον αφορά τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται στα τρένα λόγω της Covid 19 ο κ. Τσαλίδης διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς και ακολουθεί όλα τα πρωτόκολλα καθαρισμών και απολυμάνσεων που εφαρμόζονται και στην ΕΕ. Έχει μάλιστα προβλεφθεί σε κάθε αμαξοστοιχία χώρος απομόνωσης περιστατικού με Covid 19.
Αναφέρει επίσης ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατήρησε σε ισχύ όλα τα εκτελούμενα υπό κανονικές συνθήκες δρομολόγια στον προαστιακό και έτσι δεν παρατηρείται συνωστισμός μεταξύ των επιβατών του.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοινώνει ότι στις αρχές Ιανουαρίου έρχεται στην Ελλάδα από την Ιταλία το πρώτο από τα νέα τρένα και το πρώτο δρομολόγιο στη γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη με νέο τρένο θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.
Τα υπόλοιπα νέα τρένα θα έλθουν μέσα στο 2021 ενώ νέα τρένα θα δρομολογηθούν και στον προαστιακό διευκρινίζει ο κ Τσαλίδης και υπογραμμίζει ότι «ο σχεδιασμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά κανονικά.»
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθ. Φίλιππου Τσαλίδη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Γιώργο Ψύλλια.
Κύριε Τσαλίδη, πώς έχει το θέμα με τα βαγόνια που εστάλησαν στην Θεσσαλονίκη για την μεταφορά ασθενών με κορονοϊό; Τι ισχύει;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε έξι οχήματα στη Θεσσαλονίκη για τη μεταφορά νοσούντων, εάν και εφόσον παραστεί ανάγκη. Η εταιρεία μας είναι έτοιμη να συνδράμει στην εθνική προσπάθεια, με όποιον τρόπο της ζητηθεί
Κατά γενική ομολογία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα πήγε πολύ καλά κατά την πρώτη περίοδο την πανδημίας την περασμένη Άνοιξη, όπως και η χώρα, τώρα τι μέτρα έχετε πάρει;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού της, εφάρμοσε από την πρώτη στιγμή όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και προστασίας της δημόσιας υγείας.
Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς και ακολουθεί τα πρωτόκολλα καθαρισμών και απολυμάνσεων, έχοντας ενσωματώσει παράλληλα και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να διαφυλάξει στο μέγιστο δυνατόν την υγεία των εργαζομένων και των επιβατών. Συγκεκριμένα:
* Πραγματοποιούνται εντατικοί καθαρισμοί με πιστοποιημένα υλικά απολύμανσης σε όλους τους συρμούς σε ημερήσια βάση και κατά την διάρκεια του ταξιδιού, όπου προβλέπεται συνεργείο καθαρισμού επί της αμαξοστοιχίας.
* Έχουν τοποθετηθεί αντισηπτικά υγρά και οδηγίες προσωπικής υγιεινής σε όλα τα τραίνα τόσο για το προσωπικό, όσο και για τους επιβάτες.
* Πραγματοποιείται αλλαγή φίλτρων αέρα ανά μία εβδομάδα σε όλες τις αμαξοστοιχίες, ο δε αέρας εντός των τραίνων είναι κατά 30% αέρας περιβάλλοντος και όχι ανακύκλωσης.
* Στα σημεία πώλησης έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα (γάντια, αντισηπτικά) ώστε η ανταλλαγή χρημάτων και εισιτηρίων να γίνεται με τον πλέον ασφαλή τρόπο.
* Οι πελάτες μας ενθαρρύνονται να εκδίδουν τίτλους μεταφοράς ηλεκτρονικά, για να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός στα φυσικά σημεία πώλησης ή, να χρησιμοποιεί κάρτες (πιστωτικές/χρεωστικές) αντί χαρτονομισμάτων ή κερμάτων.
* Το προσωπικό επί των αμαξοστοιχιών έχει ενημερωθεί για το πρωτόκολλο αντιμετώπισης περιστατικού και η εταιρεία έχει προμηθευτεί το προβλεπόμενο υλικό.
* Έχει προβλεφθεί χώρος απομόνωσης περιστατικού επί των αμαξοστοιχιών.
* Κάνουμε θερμομέτρηση στους ΣΣ Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Μέχρι στιγμής, ευτυχώς, δεν έχει εντοπισθεί κάποιο κρούσμα εντός των αμαξοστοιχιών μας. Και, σε συνέχεια του γενικού lockdown που εξαγγέλθηκε από την Κυβέρνηση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχώρησε ξανά σε τροποποίηση των δρομολογίων της σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, για να βοηθήσει στην εθνική προσπάθεια που γίνεται να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις και να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
Επειδή γίνεται μια μεγάλη συζήτηση τελευταία με τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλήθεια τι γίνεται με τον προαστιακό που εκτελεί αστική συγκοινωνία και μάλιστα σε υποβαθμισμένες περιοχές;
Στον Προαστιακό Αθηνών, ακριβώς για την αποφυγή συνωστισμού, κρατήσαμε το σύνολο των δρομολογίων που εκτελούνται και υπό κανονικές συνθήκες, και δεν παρατηρείται συνωστισμός.
Υπάρχει ένα πρόβλημα με την Γραμμή Χαλκίδας, λόγω της άρσης απαγόρευσης εξόδου από τις δομές που υπάρχουν πλησίον της γραμμής. Για τον επιβατικό φόρτο δεν μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά. Έχουμε ενισχύσει το προσωπικό αμαξοστοιχιών σε καίρια δρομολόγια, υπενθυμίζουμε τακτικά την υποχρεωτική χρήση μάσκας, και όπου είναι δυνατόν, έχουμε την συνδρομή της αστυνομίας. Είναι ένα μόνιμο πρόβλημα, το οποίο εκφεύγει των αρμοδιοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Είναι καθαρά θέμα της πολιτείας.
Ποιό είναι το οικονομικό κόστος και των δύο lockdown για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ;
Θα πρέπει να αναφέρω ότι Ιανουάριος-Φεβρουάριος πήγε καλύτερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 παρότι δεν είναι συγκρίσιμα, γιατί εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε ακόμα ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αυτό το πρώτο δίμηνο ήταν η συνέχεια μίας πολύ καλής χρονιάς που οφείλεται στη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και στην αναβάθμιση που έγινε στα τρένα.
Τον Μάρτιο τα έσοδα έπεσαν στο 60% και ο Απρίλιος μας έδωσε σχεδόν μηδενικά έσοδα, κοντά στο 4%. Από τον Μάιο και μετά, είμαστε σταθερά κάτω από το 50% στα έσοδα. Επίσης, λόγω της καταιγίδας του «Ιανού», είχαμε 41 ημέρες χωρίς ηλεκτροκίνηση. Η όποια μικρή οικονομική ανάκαμψη διαφαίνονταν στο διάστημα μεταξύ Μαΐου - Σεπτεμβρίου, υπέκυψε και αυτή στο φυσικό φαινόμενο.
Το κράτος θα δώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μία αποζημίωση, η οποία όμως σε κανένα βαθμό δεν θα καλύψει τις απώλειες. Θα είναι όμως μόνο μία τονωτική ένεση για την τεράστια μείωση των εσόδων. Άλλωστε, δεν περιμένουμε από το κράτος να καλύψει όλες τις ζημιές. Προς το παρόν και γενικά φέτος δεν έχουμε πρόβλημα βιωσιμότητας. Ξέρετε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει και τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών που εκτιμούμε ότι από άποψη εσόδων θα είναι περίπου στα επίπεδα του 2019.
Έρχονται σιγά -σιγά τα εμβόλια η Πανδημία θα περάσει -τουλάχιστον αυτό ελπίζουμε όλοι μας- ποιοί είναι οι σχεδιασμοί σας για τη νέα χρονιά; Πότε θα φέρετε τα νέα σούπερ τρένα που μας έχετε υποσχεθεί;
Ο προγραμματισμός μας προχωράει κανονικά. Το πρώτο από τα τρένα που ανακαινίζονται στην Ιταλία, θα έρθει στο τέλος του έτους και το πρώτο του δρομολόγιο θα γίνει ανήμερα της 25ης Μαρτίου 2021, επ` ευκαιρία των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μέσα στο 2021. Στο τέλος του έτους ολοκληρώνεται και η επένδυση μας στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Θα αλλάξει συνολικά η εικόνα της εταιρείας μας, αλλά και ολόκληρης της περιοχής.
Μέσα στην επόμενη τριετία θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα δύο frame agreements της μητρικής εταιρείας για νέο τροχαίο υλικό. Σε ότι αφορά στα υπεραστικά τρένα που θα έρθουν επανεξετάζεται αν θα πρέπει τελικά να παραμείνουμε στην επιλογή των υβριδικών τρένων ή θα πάμε ένα βήμα πιο μπροστά, με παραγγελία τρένων υδρογόνου. Η μητρική εταιρεία συνεργάζεται με τη Snam που εξειδικεύεται σε τέτοιες τεχνολογίες. Θεωρώ ότι τα πρώτα τρένα, όποια και αν επιλέξουμε, θα έρθουν το 2023-2024.
Δεσμευόμαστε όμως ότι οι επενδύσεις που έχουμε πει ότι θα γίνουν, θα γίνουν και μάλιστα σημαντικό μέρος τους θα είναι και εμπροσθοβαρές.
Το σχέδιο σας περιλαμβάνει και αναβάθμιση του προαστιακού; Θα φέρετε κι εκεί για νέα τρένα;
Προγραμματίζουμε την προμήθεια τροχαίου υλικού με μία προτεραιότητα για τον Προαστιακό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Θέλουμε να πυκνώσουμε τα δρομολόγια. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται φυσικά μεγαλύτερη χωρητικότητα στο δίκτυο. Υπάρχει ειδική επιτροπή στον όμιλο που θα αποφασίσει τελικά για το πόσα και τι τρένα θα έρθουν. Θα είναι νέα τρένα.
Πελοπόννησος: Υπάρχουν αιτήματα από την αυτοδιοίκηση για επαναλειτουργία κάποιων γραμμών πχ για Ναύπλιο , Αρχαία Ολυμπία , Κατάκολο. Τι σκέφτεσθε να κάνετε;
Η γραμμή αρχαία Ολυμπία Κατάκολο είναι λειτουργική, αν και χρήζει παρεμβάσεων. Είναι μία γραμμή που έχει μάλλον περισσότερο τουριστικό κοινό, παρά «συγκοινωνίας», ανθρώπων δηλαδή που μετακινούνται τακτικά για λόγους εργασίας. Αναμένουμε την λήξη της πανδημίας και την επαναφορά της κρουαζιέρας για να εντάξουμε τα δρομολόγιά μας σε ένα πλαίσιο που θα εξυπηρετεί τους επισκέπτες.
Η δρομολόγηση συρμών στο Ναύπλιο είναι αρκετά δύσκολη, δεδομένης της κατάστασης του μετρικού δικτύου, του πλήθους των αφύλακτων διαβάσεων και της απουσίας εγκατάστασης συντήρησης. Αναμένουμε τις σχετικές πρωτοβουλίες από την πολιτεία και βάσει αυτών θα τοποθετηθούμε.
Πώς και πόσο συμβάλλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εθνική οικονομία;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως γνωρίζετε είναι μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες, απασχολώντας περίπου 1100 εργαζόμενους και συνεισφέρει με τις προσλήψεις στη μείωση της ανεργίας στη χώρα μας (έχει προβεί σε περίπου 300 προσλήψεις την τελευταία διετία). Επίσης, καταβάλλει ετησίως στο ελληνικό δημόσιο κατ' ελάχιστο 50 εκατ. ευρώ.
Επιβεβαιώνει παράλληλα ότι πράγματι «η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε έξι οχήματα στη Θεσσαλονίκη για μεταφορά νοσούντων εάν και εφόσον παραστεί ανάγκη».
Όσον αφορά τα μέτρα προστασίας που λαμβάνονται στα τρένα λόγω της Covid 19 ο κ. Τσαλίδης διαβεβαιώνει ότι η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς και ακολουθεί όλα τα πρωτόκολλα καθαρισμών και απολυμάνσεων που εφαρμόζονται και στην ΕΕ. Έχει μάλιστα προβλεφθεί σε κάθε αμαξοστοιχία χώρος απομόνωσης περιστατικού με Covid 19.
Αναφέρει επίσης ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατήρησε σε ισχύ όλα τα εκτελούμενα υπό κανονικές συνθήκες δρομολόγια στον προαστιακό και έτσι δεν παρατηρείται συνωστισμός μεταξύ των επιβατών του.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοινώνει ότι στις αρχές Ιανουαρίου έρχεται στην Ελλάδα από την Ιταλία το πρώτο από τα νέα τρένα και το πρώτο δρομολόγιο στη γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη με νέο τρένο θα πραγματοποιηθεί στις 25 Μαρτίου με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.
Τα υπόλοιπα νέα τρένα θα έλθουν μέσα στο 2021 ενώ νέα τρένα θα δρομολογηθούν και στον προαστιακό διευκρινίζει ο κ Τσαλίδης και υπογραμμίζει ότι «ο σχεδιασμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά κανονικά.»
Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθ. Φίλιππου Τσαλίδη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Γιώργο Ψύλλια.
Κύριε Τσαλίδη, πώς έχει το θέμα με τα βαγόνια που εστάλησαν στην Θεσσαλονίκη για την μεταφορά ασθενών με κορονοϊό; Τι ισχύει;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε έξι οχήματα στη Θεσσαλονίκη για τη μεταφορά νοσούντων, εάν και εφόσον παραστεί ανάγκη. Η εταιρεία μας είναι έτοιμη να συνδράμει στην εθνική προσπάθεια, με όποιον τρόπο της ζητηθεί
Κατά γενική ομολογία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα πήγε πολύ καλά κατά την πρώτη περίοδο την πανδημίας την περασμένη Άνοιξη, όπως και η χώρα, τώρα τι μέτρα έχετε πάρει;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού της, εφάρμοσε από την πρώτη στιγμή όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και προστασίας της δημόσιας υγείας.
Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς και ακολουθεί τα πρωτόκολλα καθαρισμών και απολυμάνσεων, έχοντας ενσωματώσει παράλληλα και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να διαφυλάξει στο μέγιστο δυνατόν την υγεία των εργαζομένων και των επιβατών. Συγκεκριμένα:
* Πραγματοποιούνται εντατικοί καθαρισμοί με πιστοποιημένα υλικά απολύμανσης σε όλους τους συρμούς σε ημερήσια βάση και κατά την διάρκεια του ταξιδιού, όπου προβλέπεται συνεργείο καθαρισμού επί της αμαξοστοιχίας.
* Έχουν τοποθετηθεί αντισηπτικά υγρά και οδηγίες προσωπικής υγιεινής σε όλα τα τραίνα τόσο για το προσωπικό, όσο και για τους επιβάτες.
* Πραγματοποιείται αλλαγή φίλτρων αέρα ανά μία εβδομάδα σε όλες τις αμαξοστοιχίες, ο δε αέρας εντός των τραίνων είναι κατά 30% αέρας περιβάλλοντος και όχι ανακύκλωσης.
* Στα σημεία πώλησης έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα (γάντια, αντισηπτικά) ώστε η ανταλλαγή χρημάτων και εισιτηρίων να γίνεται με τον πλέον ασφαλή τρόπο.
* Οι πελάτες μας ενθαρρύνονται να εκδίδουν τίτλους μεταφοράς ηλεκτρονικά, για να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός στα φυσικά σημεία πώλησης ή, να χρησιμοποιεί κάρτες (πιστωτικές/χρεωστικές) αντί χαρτονομισμάτων ή κερμάτων.
* Το προσωπικό επί των αμαξοστοιχιών έχει ενημερωθεί για το πρωτόκολλο αντιμετώπισης περιστατικού και η εταιρεία έχει προμηθευτεί το προβλεπόμενο υλικό.
* Έχει προβλεφθεί χώρος απομόνωσης περιστατικού επί των αμαξοστοιχιών.
* Κάνουμε θερμομέτρηση στους ΣΣ Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Μέχρι στιγμής, ευτυχώς, δεν έχει εντοπισθεί κάποιο κρούσμα εντός των αμαξοστοιχιών μας. Και, σε συνέχεια του γενικού lockdown που εξαγγέλθηκε από την Κυβέρνηση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχώρησε ξανά σε τροποποίηση των δρομολογίων της σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο, για να βοηθήσει στην εθνική προσπάθεια που γίνεται να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις και να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
Επειδή γίνεται μια μεγάλη συζήτηση τελευταία με τον συνωστισμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλήθεια τι γίνεται με τον προαστιακό που εκτελεί αστική συγκοινωνία και μάλιστα σε υποβαθμισμένες περιοχές;
Στον Προαστιακό Αθηνών, ακριβώς για την αποφυγή συνωστισμού, κρατήσαμε το σύνολο των δρομολογίων που εκτελούνται και υπό κανονικές συνθήκες, και δεν παρατηρείται συνωστισμός.
Υπάρχει ένα πρόβλημα με την Γραμμή Χαλκίδας, λόγω της άρσης απαγόρευσης εξόδου από τις δομές που υπάρχουν πλησίον της γραμμής. Για τον επιβατικό φόρτο δεν μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά. Έχουμε ενισχύσει το προσωπικό αμαξοστοιχιών σε καίρια δρομολόγια, υπενθυμίζουμε τακτικά την υποχρεωτική χρήση μάσκας, και όπου είναι δυνατόν, έχουμε την συνδρομή της αστυνομίας. Είναι ένα μόνιμο πρόβλημα, το οποίο εκφεύγει των αρμοδιοτήτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Είναι καθαρά θέμα της πολιτείας.
Ποιό είναι το οικονομικό κόστος και των δύο lockdown για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ;
Θα πρέπει να αναφέρω ότι Ιανουάριος-Φεβρουάριος πήγε καλύτερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 παρότι δεν είναι συγκρίσιμα, γιατί εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε ακόμα ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αυτό το πρώτο δίμηνο ήταν η συνέχεια μίας πολύ καλής χρονιάς που οφείλεται στη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και στην αναβάθμιση που έγινε στα τρένα.
Τον Μάρτιο τα έσοδα έπεσαν στο 60% και ο Απρίλιος μας έδωσε σχεδόν μηδενικά έσοδα, κοντά στο 4%. Από τον Μάιο και μετά, είμαστε σταθερά κάτω από το 50% στα έσοδα. Επίσης, λόγω της καταιγίδας του «Ιανού», είχαμε 41 ημέρες χωρίς ηλεκτροκίνηση. Η όποια μικρή οικονομική ανάκαμψη διαφαίνονταν στο διάστημα μεταξύ Μαΐου - Σεπτεμβρίου, υπέκυψε και αυτή στο φυσικό φαινόμενο.
Το κράτος θα δώσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μία αποζημίωση, η οποία όμως σε κανένα βαθμό δεν θα καλύψει τις απώλειες. Θα είναι όμως μόνο μία τονωτική ένεση για την τεράστια μείωση των εσόδων. Άλλωστε, δεν περιμένουμε από το κράτος να καλύψει όλες τις ζημιές. Προς το παρόν και γενικά φέτος δεν έχουμε πρόβλημα βιωσιμότητας. Ξέρετε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει και τον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών που εκτιμούμε ότι από άποψη εσόδων θα είναι περίπου στα επίπεδα του 2019.
Έρχονται σιγά -σιγά τα εμβόλια η Πανδημία θα περάσει -τουλάχιστον αυτό ελπίζουμε όλοι μας- ποιοί είναι οι σχεδιασμοί σας για τη νέα χρονιά; Πότε θα φέρετε τα νέα σούπερ τρένα που μας έχετε υποσχεθεί;
Ο προγραμματισμός μας προχωράει κανονικά. Το πρώτο από τα τρένα που ανακαινίζονται στην Ιταλία, θα έρθει στο τέλος του έτους και το πρώτο του δρομολόγιο θα γίνει ανήμερα της 25ης Μαρτίου 2021, επ` ευκαιρία των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση. Τα υπόλοιπα θα έρθουν μέσα στο 2021. Στο τέλος του έτους ολοκληρώνεται και η επένδυση μας στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα είναι από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Θα αλλάξει συνολικά η εικόνα της εταιρείας μας, αλλά και ολόκληρης της περιοχής.
Μέσα στην επόμενη τριετία θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα δύο frame agreements της μητρικής εταιρείας για νέο τροχαίο υλικό. Σε ότι αφορά στα υπεραστικά τρένα που θα έρθουν επανεξετάζεται αν θα πρέπει τελικά να παραμείνουμε στην επιλογή των υβριδικών τρένων ή θα πάμε ένα βήμα πιο μπροστά, με παραγγελία τρένων υδρογόνου. Η μητρική εταιρεία συνεργάζεται με τη Snam που εξειδικεύεται σε τέτοιες τεχνολογίες. Θεωρώ ότι τα πρώτα τρένα, όποια και αν επιλέξουμε, θα έρθουν το 2023-2024.
Δεσμευόμαστε όμως ότι οι επενδύσεις που έχουμε πει ότι θα γίνουν, θα γίνουν και μάλιστα σημαντικό μέρος τους θα είναι και εμπροσθοβαρές.
Το σχέδιο σας περιλαμβάνει και αναβάθμιση του προαστιακού; Θα φέρετε κι εκεί για νέα τρένα;
Προγραμματίζουμε την προμήθεια τροχαίου υλικού με μία προτεραιότητα για τον Προαστιακό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Θέλουμε να πυκνώσουμε τα δρομολόγια. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζεται φυσικά μεγαλύτερη χωρητικότητα στο δίκτυο. Υπάρχει ειδική επιτροπή στον όμιλο που θα αποφασίσει τελικά για το πόσα και τι τρένα θα έρθουν. Θα είναι νέα τρένα.
Πελοπόννησος: Υπάρχουν αιτήματα από την αυτοδιοίκηση για επαναλειτουργία κάποιων γραμμών πχ για Ναύπλιο , Αρχαία Ολυμπία , Κατάκολο. Τι σκέφτεσθε να κάνετε;
Η γραμμή αρχαία Ολυμπία Κατάκολο είναι λειτουργική, αν και χρήζει παρεμβάσεων. Είναι μία γραμμή που έχει μάλλον περισσότερο τουριστικό κοινό, παρά «συγκοινωνίας», ανθρώπων δηλαδή που μετακινούνται τακτικά για λόγους εργασίας. Αναμένουμε την λήξη της πανδημίας και την επαναφορά της κρουαζιέρας για να εντάξουμε τα δρομολόγιά μας σε ένα πλαίσιο που θα εξυπηρετεί τους επισκέπτες.
Η δρομολόγηση συρμών στο Ναύπλιο είναι αρκετά δύσκολη, δεδομένης της κατάστασης του μετρικού δικτύου, του πλήθους των αφύλακτων διαβάσεων και της απουσίας εγκατάστασης συντήρησης. Αναμένουμε τις σχετικές πρωτοβουλίες από την πολιτεία και βάσει αυτών θα τοποθετηθούμε.
Πώς και πόσο συμβάλλει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην εθνική οικονομία;
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όπως γνωρίζετε είναι μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικές εταιρείες, απασχολώντας περίπου 1100 εργαζόμενους και συνεισφέρει με τις προσλήψεις στη μείωση της ανεργίας στη χώρα μας (έχει προβεί σε περίπου 300 προσλήψεις την τελευταία διετία). Επίσης, καταβάλλει ετησίως στο ελληνικό δημόσιο κατ' ελάχιστο 50 εκατ. ευρώ.