ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Αντικαθιστώνται τα παλαιά Magna με 41 νέα, σύγχρονα ταχύπλοα
Οι αμφίβιοι καταδρομείς του Στρατού Ξηράς αποκτούν νέα ταχύπλοα με υπερσύχρονα χαρακτηριστικά
Με 41 σύγχρονα ταχύπλοα σκάφη
Καταδρομείς του Στρατού Ξηράς, προκειμένου να αντικαταστήσουν το στόλο των παλαιών ταχύπλοων Magna, με τα οποία επιχειρούν για περισσότερο από 20 χρόνια, συμφώνως με σημερινή ανάρτηση στη «Διαύγεια» η κατακύρωση της συμφωνίας πλαισίου για το υποπρόγραμμα «Προμήθεια και εν Συνεχεία Υποστήριξη 41 Ταχυπλόων Σκαφών Μεταφοράς Προσωπικού καθώς και το σχέδιο της συμφωνίας πλαίσιο εν συνεχεία υποστήριξης (ΕΣΥ) διάρκειας 7 ετών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχετικός διαγωνισμός του 2018 (!) κατακυρώθηκε στην εταιρεία “Viking Norsafe Life – Saving Equipment Hellas SA” και το υπό προμήθεια ταχύπλοο σκάφος, μαζί με το σύνολο του εξοπλισμού του, είναι το “Viking Norsafe S-1200 Armored-MUNIN S-1200” της προαναφερθείσης εταιρείας.
Η μέγιστη εκτιμώμενη αξία της 7ετούς διάρκειας κύριας συμβάσεως προμήθειας των 41 ταχυπλόων σκαφών μεταφοράς προσωπικού ανέρχεται σε 15.997.845,97 ευρώ, ενώ ως τόπος παραδόσεως των ταχύπλοων σκαφών θα είναι το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ) στη Νέα Πέραμο Αττικής.
Επισημαίνεται ότι το νέο σκάφος των Αμφίβιων Καταδρομέων VIKING Norsafe Munin S1200 με ταχύτητα που φτάνει τους 67 κόμβους (!) αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο, καθώς τα αξιόπιστα μεν αλλά ηλικιωμένα Magna 960 RIB με τα οποία επιχειρούν ως τώρα οι Αμφίβιοι Καταδρομείς στα νησιά του Αιγαίου, πρόκειται να βγουν στη «σύνταξη».
Μολονότι η εταιρεία που κέρδισε το διαγωνισμό είναι νορβηγική, εντούτοις τα 41 σκάφη των Αμφιβίων Καταδρομών θα είναι ελληνικής κατασκευής, αφού η Viking διαθέτει επτά κατασκευαστήρια σε όλο τον κόσμο, ένα από τα οποία είναι στη Θήβα, έχοντας μάλιστα επιδείξει σπουδαίο και σημαντικό έργο.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων σκαφών που επελέγησαν για να αποτελέσουν το κύριο πλωτό μέσο των Αμφίβιων Καταδρομέων εντυπωσιάζουν, καθώς – ως προελέχθη – η μέγιστη ταχύτητά τους αγγίζει τους 67 κόσμους, καθώς το κάθε σκάφος κινείται με τρεις κινητήρες 400 ίππων εκάστη, σε αντίθεση με τα Magna, που με κατάσταση θαλάσσης 4 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 48 κόμβους.
Επίσης το κάθε σκάφος μπορεί να μεταφέρει συνολικώς 17 άτομα από τα οποία τα 3 είναι πλήρωμα (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης, ναυτίλος, ενώ από τους υπόλοιπους 14 καταδρομείς, οι 6 κάθονται σε ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα και οι υπόλοιποι 8 σε άλλες θέσεις του σκάφους.
Το συνολικό τους μήκος φτάνει τα 12 μέτρα (είναι μακρύτερο από τα Magna), διαθέτει δεξαμενή καυσίμων των 1050 λίτρων και μεγάλη αυτονομία, μεταφορική ικανότητα μεταφοράς φορτίου βάρους 2,5 τόνων, ενώ μπορεί να μεταφερθεί από ελικόπτερο ως εξωτερικό φορτίο, αναρτημένο από ειδικά άγκιστρα.
Αναφορικώς με τον οπλισμό του κάθε νέου σκάφους το Viking θα φέρει στην πρώρα του ένα βαρύ πολυβόλο των 12,7mm (το γνωστό «πενηντάρι»), ενώ στην πρύμνη του σκάφους θα φέρει δύο ελαφρύτερα πολυβόλα των 7.62mm. Διαθέτει σύγχρονα συστήματα επικοινωνιών, προηγμένα ηλεκτρονικά, ραντάρ και θερμική κάμερα FLIR για αποστολές επιτηρήσεως και ερεύνης.
μεταφορά προσωπικού, πρόκειται να ενισχυθούν οι Αμφίβιοι Αξίζει να σημειωθεί ότι ο σχετικός διαγωνισμός του 2018 (!) κατακυρώθηκε στην εταιρεία “Viking Norsafe Life – Saving Equipment Hellas SA” και το υπό προμήθεια ταχύπλοο σκάφος, μαζί με το σύνολο του εξοπλισμού του, είναι το “Viking Norsafe S-1200 Armored-MUNIN S-1200” της προαναφερθείσης εταιρείας.
Η μέγιστη εκτιμώμενη αξία της 7ετούς διάρκειας κύριας συμβάσεως προμήθειας των 41 ταχυπλόων σκαφών μεταφοράς προσωπικού ανέρχεται σε 15.997.845,97 ευρώ, ενώ ως τόπος παραδόσεως των ταχύπλοων σκαφών θα είναι το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ) στη Νέα Πέραμο Αττικής.
Επισημαίνεται ότι το νέο σκάφος των Αμφίβιων Καταδρομέων VIKING Norsafe Munin S1200 με ταχύτητα που φτάνει τους 67 κόμβους (!) αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο, καθώς τα αξιόπιστα μεν αλλά ηλικιωμένα Magna 960 RIB με τα οποία επιχειρούν ως τώρα οι Αμφίβιοι Καταδρομείς στα νησιά του Αιγαίου, πρόκειται να βγουν στη «σύνταξη».
Μολονότι η εταιρεία που κέρδισε το διαγωνισμό είναι νορβηγική, εντούτοις τα 41 σκάφη των Αμφιβίων Καταδρομών θα είναι ελληνικής κατασκευής, αφού η Viking διαθέτει επτά κατασκευαστήρια σε όλο τον κόσμο, ένα από τα οποία είναι στη Θήβα, έχοντας μάλιστα επιδείξει σπουδαίο και σημαντικό έργο.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων σκαφών που επελέγησαν για να αποτελέσουν το κύριο πλωτό μέσο των Αμφίβιων Καταδρομέων εντυπωσιάζουν, καθώς – ως προελέχθη – η μέγιστη ταχύτητά τους αγγίζει τους 67 κόσμους, καθώς το κάθε σκάφος κινείται με τρεις κινητήρες 400 ίππων εκάστη, σε αντίθεση με τα Magna, που με κατάσταση θαλάσσης 4 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 48 κόμβους.
Επίσης το κάθε σκάφος μπορεί να μεταφέρει συνολικώς 17 άτομα από τα οποία τα 3 είναι πλήρωμα (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης, ναυτίλος, ενώ από τους υπόλοιπους 14 καταδρομείς, οι 6 κάθονται σε ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα και οι υπόλοιποι 8 σε άλλες θέσεις του σκάφους.
Το συνολικό τους μήκος φτάνει τα 12 μέτρα (είναι μακρύτερο από τα Magna), διαθέτει δεξαμενή καυσίμων των 1050 λίτρων και μεγάλη αυτονομία, μεταφορική ικανότητα μεταφοράς φορτίου βάρους 2,5 τόνων, ενώ μπορεί να μεταφερθεί από ελικόπτερο ως εξωτερικό φορτίο, αναρτημένο από ειδικά άγκιστρα.
Αναφορικώς με τον οπλισμό του κάθε νέου σκάφους το Viking θα φέρει στην πρώρα του ένα βαρύ πολυβόλο των 12,7mm (το γνωστό «πενηντάρι»), ενώ στην πρύμνη του σκάφους θα φέρει δύο ελαφρύτερα πολυβόλα των 7.62mm. Διαθέτει σύγχρονα συστήματα επικοινωνιών, προηγμένα ηλεκτρονικά, ραντάρ και θερμική κάμερα FLIR για αποστολές επιτηρήσεως και ερεύνης.