ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γραμμή 4 του Μετρό: Το σημαντικότερο έργο της 20ετίας - Θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες καθημερινά - Οι νέοι σταθμοί
Οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 60.000 - Θα διασχίζει Εξάρχεια και Κολωνάκι
Το καλοκαίρι ξεκινούν τα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό
«ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ – ΓΟΥΔΗ», όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.
Ο υπουργός ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, περιέγραψε την πορεία υλοποίησης της επέκτασης της «Γραμμής 2» και την έναρξη των έργων της «Γραμμής 4», επισημαίνοντας ότι πρόκειται για το σημαντικότερο έργο της τελευταίας εικοσαετίας.
Αναφερόμενος στη «Γραμμή 4», ενημέρωσε την κοινοβουλευτική επιτροπή, ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια στους χώρους που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί, κατόπιν της πρόσφατης υπογραφής της σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό ΑΕ και της αναδόχου εταιρείας ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του τμήματος Α΄ της «Γραμμής 4».
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως με το έργο αναμένεται να αποσυμφορηθούν οι υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών σε βασικά σημεία όπως είναι δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα. Μεταξύ άλλων είπε ότι αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων γραμμών μετρό, με δύο σταθμούς ανταπόκρισης στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό.
2) Επέκταση από Ευαγγελισμό προς Ηλιούπολη με τρεις σταθμούς και (3) από Γουδή προς Μαρούσι και Εθνική Οδό με έντεκα σταθμούς
Επίσης, η Γραμμή 4 θα διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. Αποσυμφορούνται σταθμοί επιβαρυμένοι όπως πχ ο σταθμός του Συντάγματος, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό.
Όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής το έργο θα έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς εκτιμάται ότι η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1.216 μεγαβατώρες και η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι με τη Γραμμή 4 θα μετακινούνται συνολικά περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 60.000.
Ο υπουργός ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, περιέγραψε την πορεία υλοποίησης της επέκτασης της «Γραμμής 2» και την έναρξη των έργων της «Γραμμής 4», επισημαίνοντας ότι πρόκειται για το σημαντικότερο έργο της τελευταίας εικοσαετίας.
Αναφερόμενος στη «Γραμμή 4», ενημέρωσε την κοινοβουλευτική επιτροπή, ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αρχίσουν να εγκαθίστανται τα εργοτάξια στους χώρους που θα γίνουν οι νέοι σταθμοί, κατόπιν της πρόσφατης υπογραφής της σύμβασης μεταξύ της Αττικό Μετρό ΑΕ και της αναδόχου εταιρείας ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ για την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών του τμήματος Α΄ της «Γραμμής 4».
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως με το έργο αναμένεται να αποσυμφορηθούν οι υφιστάμενοι κεντρικοί σταθμοί του Μετρό και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών σε βασικά σημεία όπως είναι δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα. Μεταξύ άλλων είπε ότι αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων γραμμών μετρό, με δύο σταθμούς ανταπόκρισης στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό.
Τι περιλαμβάνουν οι επεκτάσεις της «Γραμμή 4»
1) Επέκταση από το 'Αλσος Βεΐκου προς Πετρούπολη με 6 σταθμούς και ότι «αυτό είναι ένα έργο που είναι σχετικά ώριμο»2) Επέκταση από Ευαγγελισμό προς Ηλιούπολη με τρεις σταθμούς και (3) από Γουδή προς Μαρούσι και Εθνική Οδό με έντεκα σταθμούς
Πώς η Γραμμή 4 θα αλλάξει τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι η Γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και γι' αυτό προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως π.χ. τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.Επίσης, η Γραμμή 4 θα διευκολύνει την πρόσβαση των πολιτών σε πολλά σημαντικά κτήρια και εγκαταστάσεις, όπως δικαστήρια, νοσοκομεία, εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. Αποσυμφορούνται σταθμοί επιβαρυμένοι όπως πχ ο σταθμός του Συντάγματος, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η δικτύωση των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στο Πανεπιστήμιο και τον Ευαγγελισμό.
Όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής το έργο θα έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς εκτιμάται ότι η μέση εξοικονομούμενη ημερήσια ενέργεια υπολογίζεται σε 1.216 μεγαβατώρες και η μέση ημερήσια μείωση του διοξειδίου του άνθρακα υπολογίζεται σε 318 τόνους. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι με τη Γραμμή 4 θα μετακινούνται συνολικά περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ αναμένεται να μειωθούν κατά 60.000.