ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σούρας στα Παραπολιτικά 90,1 για Γλυκά Νερά: Αυτές ήταν οι τέσσερις κινήσεις που «πρόδωσαν» τον 32χρονο δολοφόνο
«Πίστευε ότι μακιγιάροντας τα αισθήματα θα μπορέσει να μας περάσει κάτι το τελείως διαφορετικό», δήλωσε ο ψυχίατρος
«Η αλήθεια και το ψέμα παρουσιάζονται γυμνά εμείς πολλές φορές δεν μπορούμε να το καταλάβουμε αλλά και ο καλύτερος ηθοποιός μέσα στο μεγάλο του ταλέντο θα αφήσει κενά όπως άφησε ο συγκεκριμένος κτηνάνθρωπος
Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Mea Culpa» με τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο, ο ψυχίατρος Δημήτρης Σούρας,
με αφορμή την εξιχνίαση του εγκλήματος στα Γλυκά Νερά.
«Στην συγκεκριμένη περίπτωση η αλήθεια ήταν μια αλήθεια πάρα πολύ επιφανειακή δηλαδή στην πραγματικότητα ισοδυναμούσε με ένα φοβερό ψέμα και αυτό το ψέμα το καταλάβαμε οι περισσότεροι πρώτον και κύριο από τον τρόπο της ομιλίας του δολοφόνου, δεύτερον από τη στάση του σώματος, τρίτον από τη δοτικότητα στις κάμερες και στους δημοσιογράφους, τέταρτον από την άπλετη βοήθεια που ήθελε να δώσει στην Αστυνομία με φράσεις και λέξεις επαναλαμβανόμενες τάχα μου για να τους παραπλανήσει», διευκρίνισε ο κ. Σούρας.
«Όπως ‘’κατάλαβα τη γλώσσα ήταν Αλβανοί’’, το έχει πει τριακόσιες φορά ή με αυτή την επωδό ‘’μη συμβεί σε κανέναν άλλο εκτός από μένα’’», επισήμανε.
Ακόμη ο ψυχιάτρος τόνισε ότι το συναισθηματικό κομμάτι δεν κατασκευάζεται ούτε δημιουργείται ούτε μακιγιάρεται. «Δηλαδή η χαρά, η λύπη, η στεναχώρια είναι πράγματα που φαίνονται δεν μπορείς να καλυφθείς πίσω από μια μάσκα, ο άλλος σε καταλαβαίνει από πάρα πολύ μακριά και αυτό ήταν το πρώτο του λάθος», υπογράμμισε ο ίδιος.
«Πίστευε ότι μακιγιάροντας τα αισθήματα θα μπορέσει να μας περάσει κάτι το τελείως διαφορετικό. Επίσης το θεαθήναι, μια το σκυλάκι φωτογραφίες, μια το παιδάκι των μηνών στην κηδεία, οι εναγκαλισμοί τη στιγμή που ήξερε όλα αυτά ήταν εναντίον του», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στη δοτικότητα που είχε και τον θεατρινισμό προς τις κάμερες και στους δημοσιογράφους, επισήμανε ότι αυτό όλο αντί να δείξει έναν άνθρωπο ο οποίος ήταν θλιμμένος με το δικό του τρόπο έδειχνε έναν πραγματικό ψεύτη, έναν αναληθή. «Τι βοήθησε άλλο; Ο εκπαιδευτής του ο οποίος είπε ότι ‘’εμείς εκπαιδευόμαστε να είμαστε δυνατοί στο θάνατο’’. Ποιο θάνατο, στο φόνο θέλετε να πείτε», σημείωσε επεξηγηματικά.
«Καταλάβατε τι λάθη γίνανε που οδηγήσανε τους ψυχολόγους από την πρώτη στιγμή να είναι ο πρώτος και κυριότερος ύποπτος, από την πρώτη στιγμή. Μετά έπρεπε να τον δέσουνε τεχνικά, του δώσανε τη δυνατότητα να πιστεύει ότι δεν τον υποπτεύονταν, πηγαινοερχότανε με τα ελικόπτερα και χωρίς, έπαιξε το ρόλο του ως που πήγανε και του είπανε ‘’ακολουθήστε μας χωρίς να δημιουργήσετε κανένα πρόβλημα’’, τον μεταφέρανε και μέσα σε ελάχιστο χρόνο ομολόγησε τα πάντα», δήλωσε επιπρόσθετα.
Παράλληλα ο κ. Σούρας ανέφερε ότι 32χρονος «είχε πιστέψει, μέσα στο φτωχό του τελικά μυαλό», γιατί -όπως είπε δεν είναι έξυπνος αλλά πονηρός- ότι «μπορούσε να ξεγελάσει την Αστυνομία, την κοινή γνώμη, την Ελλάδα». «Φανταστείτε πόσο φτώχεια μυαλού ήταν τελικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς αν είναι πάντα εμφανή τα χαρακτηριστικά της αλήθειας και του ψέματος, ο ψυχίατρος απάντησε: «Πάντα, ακόμη και να πούμε ότι κάποιος το έχει περισσότερο να ξέρετε ότι, αγγίζει τα κομμάτια του πάντα. Αν έχουμε το νου μας μπορούμε να καταλάβουμε πραγματικά τι γίνεται, μιλάει η έκφραση, μιλάει το σώμα, μιλάνε οι κινήσεις, μιλάνε όλα».
», δήλωσε στα με αφορμή την εξιχνίαση του εγκλήματος στα Γλυκά Νερά.
«Στην συγκεκριμένη περίπτωση η αλήθεια ήταν μια αλήθεια πάρα πολύ επιφανειακή δηλαδή στην πραγματικότητα ισοδυναμούσε με ένα φοβερό ψέμα και αυτό το ψέμα το καταλάβαμε οι περισσότεροι πρώτον και κύριο από τον τρόπο της ομιλίας του δολοφόνου, δεύτερον από τη στάση του σώματος, τρίτον από τη δοτικότητα στις κάμερες και στους δημοσιογράφους, τέταρτον από την άπλετη βοήθεια που ήθελε να δώσει στην Αστυνομία με φράσεις και λέξεις επαναλαμβανόμενες τάχα μου για να τους παραπλανήσει», διευκρίνισε ο κ. Σούρας.
«Όπως ‘’κατάλαβα τη γλώσσα ήταν Αλβανοί’’, το έχει πει τριακόσιες φορά ή με αυτή την επωδό ‘’μη συμβεί σε κανέναν άλλο εκτός από μένα’’», επισήμανε.
Ακόμη ο ψυχιάτρος τόνισε ότι το συναισθηματικό κομμάτι δεν κατασκευάζεται ούτε δημιουργείται ούτε μακιγιάρεται. «Δηλαδή η χαρά, η λύπη, η στεναχώρια είναι πράγματα που φαίνονται δεν μπορείς να καλυφθείς πίσω από μια μάσκα, ο άλλος σε καταλαβαίνει από πάρα πολύ μακριά και αυτό ήταν το πρώτο του λάθος», υπογράμμισε ο ίδιος.
«Πίστευε ότι μακιγιάροντας τα αισθήματα θα μπορέσει να μας περάσει κάτι το τελείως διαφορετικό. Επίσης το θεαθήναι, μια το σκυλάκι φωτογραφίες, μια το παιδάκι των μηνών στην κηδεία, οι εναγκαλισμοί τη στιγμή που ήξερε όλα αυτά ήταν εναντίον του», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στη δοτικότητα που είχε και τον θεατρινισμό προς τις κάμερες και στους δημοσιογράφους, επισήμανε ότι αυτό όλο αντί να δείξει έναν άνθρωπο ο οποίος ήταν θλιμμένος με το δικό του τρόπο έδειχνε έναν πραγματικό ψεύτη, έναν αναληθή. «Τι βοήθησε άλλο; Ο εκπαιδευτής του ο οποίος είπε ότι ‘’εμείς εκπαιδευόμαστε να είμαστε δυνατοί στο θάνατο’’. Ποιο θάνατο, στο φόνο θέλετε να πείτε», σημείωσε επεξηγηματικά.
«Καταλάβατε τι λάθη γίνανε που οδηγήσανε τους ψυχολόγους από την πρώτη στιγμή να είναι ο πρώτος και κυριότερος ύποπτος, από την πρώτη στιγμή. Μετά έπρεπε να τον δέσουνε τεχνικά, του δώσανε τη δυνατότητα να πιστεύει ότι δεν τον υποπτεύονταν, πηγαινοερχότανε με τα ελικόπτερα και χωρίς, έπαιξε το ρόλο του ως που πήγανε και του είπανε ‘’ακολουθήστε μας χωρίς να δημιουργήσετε κανένα πρόβλημα’’, τον μεταφέρανε και μέσα σε ελάχιστο χρόνο ομολόγησε τα πάντα», δήλωσε επιπρόσθετα.
Παράλληλα ο κ. Σούρας ανέφερε ότι 32χρονος «είχε πιστέψει, μέσα στο φτωχό του τελικά μυαλό», γιατί -όπως είπε δεν είναι έξυπνος αλλά πονηρός- ότι «μπορούσε να ξεγελάσει την Αστυνομία, την κοινή γνώμη, την Ελλάδα». «Φανταστείτε πόσο φτώχεια μυαλού ήταν τελικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ερωτηθείς αν είναι πάντα εμφανή τα χαρακτηριστικά της αλήθειας και του ψέματος, ο ψυχίατρος απάντησε: «Πάντα, ακόμη και να πούμε ότι κάποιος το έχει περισσότερο να ξέρετε ότι, αγγίζει τα κομμάτια του πάντα. Αν έχουμε το νου μας μπορούμε να καταλάβουμε πραγματικά τι γίνεται, μιλάει η έκφραση, μιλάει το σώμα, μιλάνε οι κινήσεις, μιλάνε όλα».