Ελληνογερμανική συνεκπαίδευση ναυτικών μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού της Ελλάδος και του Ναυτικού της Ομοσπονδιακής Γερμανίας πραγματοποιήθηκε στη θαλάσσια περιοχή του κεντρικού Αιγαίου, μεταξύ της φρεγάτας «ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ», με τη γερμανική φρεγάτα FGS LUBECK.

Η συνεκπαίδευση, που είχε τη μορφή PASSEX (Passing Exercise), περιελάμβανε αντικείμενα πολέμου επιφανείας, επικοινωνιών, συνθέσεως και ανταλλαγής τακτικής εικόνας περιοχής και προχωρητικοί ελιγμοί. «Η συνεκπαίδευση συνέβαλε στην προαγωγή του επιπέδου της επιχειρησιακής ετοιμότητας, μαχητικής ικανότητας και συνεργασίας των συμμετεχόντων σε διμερές και συμμαχικό πλαίσιο» σημειώνεται από το ΓΕΕΘΑ.



Όπως διαβάζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα του ΠΝ, η φρεγάτα «ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ» (F-462) είναι η έκτη κατά σειρά παραλαβής φρεγάτα τύπου STANDARD του Πολεμικού Ναυτικού (Φ/Γ «ΕΛΛΗ», Φ/Γ «ΛΗΜΝΟΣ», Φ/Γ «ΑΔΡΙΑΣ», Φ/Γ «ΑΙΓΑΙΟΝ», Φ/Γ «ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ», Φ/Γ «ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ»). Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία KONINKLIJKA MAATSCHAPPIJ DE SCELDE στο Vlissingen της Ολλανδίας και εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού στις 26 Οκτωβρίου 1978. Αποκτήθηκε από το Π.Ν. το 1997 και η ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε στο DEN HELDER της Ολλανδίας στις 15 Δεκεμβρίου 1997 με πρώτο Κυβερνήτη τον τότε Αντιπλοίαρχο Δ.Ελευσινιώτη ΠΝ (νυν Ναύαρχο ε.α. και Επίτιμο Α/ΓΕΝ). Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 6 Απριλίου 1998. Η Φ/Γ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ είναι το τέταρτο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει το όνομα αυτό. Από τον Ιούλιο του 2004 έως το Μάρτιο του 2006 το πλοίο βρισκόταν σε επισκευή εκτελώντας εκσυγχρονισμό μέσης ζωής στα ΕΝΑΕ.



Τεχνικά χαρακτηριστικά  FGS “LUBECK” (F-214): Διαστάσεις: 130,5/14,6/6,2 μέτρα

Εκτόπισμα: 3.630 τόν. Πρόωση: 2 RR Olympus 56.800 HR, 2 RR Tyne 10 Ταχύτητα: 30 κόμβοι Πλήρωμα: 198 Οπλισμός: 1 πυροβόλο 76χιλ. ΟΤΟ Melara, 1 σύστημα εγγύς προστασίας Phalanx, σύστημα Κ/Β Ε/Ε Harpoon και Ε/Α Sea Sparrow. Επίσης Α/Υ τορπίλες και σύστημα ΗΝ αντίμετρων. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 2 Ε/Κ ΑΒ 212ASW.

Από την πλευρά της η γερμανική φρεγάτα FGS “LUBECK” (F-214), είναι φρεγάτα της κλάσεως “Bremen”, 3680 τόνων, η τρόπις της οποίας τοποθετήθηκε τον Ιούνιο του 1987, καθελκύστηκε στις 15 Οκτωβρίου 1989 και εντάχθηκε επιχειρησιακώς στο γερμανικό ναυτικό στις 19 Μαρτίου 1990. Έχει μήκος 130,5 μέτρα, μέγιστο πλάτος 14,60 μέτρα, βύθισμα 6,30 μέτρα, ενώ διαθέτει προωστήριο σκεύος CODOG, δηλαδή μικτό σύστημα με κινητήρες ντήζελ και αεριοστροβίλους.