ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σταύρος Μπένος: Από τους σεισμούς της Καλαμάτας και τα ΚΕΠ στην ανασυγκρότηση της Εύβοιας
Με απόφαση Μητσοτάκη αναλαμβάνει επικεφαλής για την ανασυγκρότηση της Εύβοιας
Τον Σταύρο Μπένο
όρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως επικεφαλής της επιτροπής που συστήνεται για την ανασυγκρότηση της Βόρειας Εύβοιας.
«Επέλεξα να συστήσω μια ειδική επιτροπή ανασυγκρότησης, οικονομικής ανασυγκρότησης της βόρειας Εύβοιας, που θα σχεδιάσει όχι την επόμενη, αλλά την μεθεπόμενη μέρα. Και πρότεινα -και με χαρά απεδέχθη- επικεφαλής αυτής της επιτροπής να είναι ο Σταύρος Μπένος» ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι ο κ. Μπένος είναι «ένας πολιτικός που ως Δήμαρχος είχε συνδεθεί με την αναμόρφωση της Καλαμάτας, μετά τους καταστροφικούς σεισμούς το 1986. Ως Υπουργός Εσωτερικών καθιέρωσε το θεσμό των ΚΕΠ, αλλά πάνω από όλα ως ενεργός πολίτης έχει αποδείξει την ευαισθησία του, εργαζόμενος για την προστασία του περιβάλλοντος και του πολιτιστικού περιβάλλοντος, ειδικά την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων μας. Έχει την πείρα και το όραμα για να πετύχει αυτό που θέλουμε».
O Σταύρος Μπένος ως δήμαρχος Καλαμάτας είχε αναλάβει την ανασυγκρότηση της πόλης μετά το σεισμό του 1986 και την αναμόρφωσε. Γέννημα – θρέμμα της Καλαμάτας, ο 74χρονος σήμερα Στ. Μπένος σπούδασε στο Τμήμα Αγρονόμων Τοπογράφων της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Το 1978 εξελέγη δήμαρχος Καλαμάτας και επανεξελέγη άλλες δύο φορές στις εκλογές του 1982 και 1986.
Η πολύχρονη προσπάθεια πολεοδομικής ανασυγκρότησης της Καλαμάτας βραβεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πολεοδόμων (για την πρότυπη και ανθρωποκεντρική πολεοδομική ανάταξη της Καλαμάτας), και από την EuropaNostra (για τη Διάσωση και ανάδειξη των μνημείων της πόλης). Επίσης, η θητεία του στο Δήμο Καλαμάτας ανέδειξε τη μετατροπή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κίνημα τοπικής εξουσίας και επηρέασε καθοριστικά την πορεία του κινήματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλη τη χώρα. Συνέβαλλε καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης για τη Μεσσηνία, που έχει ως βάση την Ποιότητα Ζωής και τον Πολιτισμό.
Μεταξύ άλλων καθιέρωσε:
Την τηλεφωνική γραμμή 1502 για τη χορήγηση και ταχυδρομική αποστολή στο σπίτι 70 διαφορετικών πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και άλλων δημοσίων εγγράφων με ένα απλό τηλεφώνημα. Η τηλεφωνική γραμμή 1502 κέρδισε το πρώτο παγκόσμιο βραβείο από τον ΟΗΕ ως η πλέον εξυπηρετική για τον πολίτη.
Τη νομοθέτηση της εγκυρότητας εγγράφων που διακινούνται με fax και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο [email]
Την εκπόνηση Χαρτών Δικαιωμάτων του Πολίτη, μέσω των οποίων η Διοίκηση αποζημιώνει τους πολίτες που ζημιώνονται με δική τους υπαιτιότητα.
Στη διάρκεια της δεύτερης θητείας του ως Υφυπουργός στο ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. (Οκτώβριος 2001 – Ιούλιος 2003) προχώρησε στην ίδρυση και λειτουργία περίπου 1.000 Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) σε όλη τη χώρα.
«Επέλεξα να συστήσω μια ειδική επιτροπή ανασυγκρότησης, οικονομικής ανασυγκρότησης της βόρειας Εύβοιας, που θα σχεδιάσει όχι την επόμενη, αλλά την μεθεπόμενη μέρα. Και πρότεινα -και με χαρά απεδέχθη- επικεφαλής αυτής της επιτροπής να είναι ο Σταύρος Μπένος» ανέφερε ο πρωθυπουργός.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι ο κ. Μπένος είναι «ένας πολιτικός που ως Δήμαρχος είχε συνδεθεί με την αναμόρφωση της Καλαμάτας, μετά τους καταστροφικούς σεισμούς το 1986. Ως Υπουργός Εσωτερικών καθιέρωσε το θεσμό των ΚΕΠ, αλλά πάνω από όλα ως ενεργός πολίτης έχει αποδείξει την ευαισθησία του, εργαζόμενος για την προστασία του περιβάλλοντος και του πολιτιστικού περιβάλλοντος, ειδικά την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων μας. Έχει την πείρα και το όραμα για να πετύχει αυτό που θέλουμε».
Ποιος είναι ο Σταύρος Μπένος
Ο Σταύρος Μπένος (30 Δεκεμβρίου 1947) είναι Έλληνας τοπογράφος-μηχανικός και πολιτικός. Υπήρξε Δήμαρχος Καλαμάτας (1979-1990), Βουλευτής του Νομού Μεσσηνίας (1990-2004) και στην Β’ Αθήνας (2004-2007), Υφυπουργός Πολιτισμού κατά την τελευταία Κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου και Υπουργός Πολιτισμού, Υπουργός Αιγαίου και Υφυπουργός Δημόσιας Διοίκησης επί πρωθυπουργίας Κώστα Σημίτη. Η ίδρυση με δική του πρωτοβουλία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) αποτέλεσαν κορυφαία καινοτομία στον τομέα της Δημόσιας Διοίκησης της Ελλάδας.O Σταύρος Μπένος ως δήμαρχος Καλαμάτας είχε αναλάβει την ανασυγκρότηση της πόλης μετά το σεισμό του 1986 και την αναμόρφωσε. Γέννημα – θρέμμα της Καλαμάτας, ο 74χρονος σήμερα Στ. Μπένος σπούδασε στο Τμήμα Αγρονόμων Τοπογράφων της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Το 1978 εξελέγη δήμαρχος Καλαμάτας και επανεξελέγη άλλες δύο φορές στις εκλογές του 1982 και 1986.
Η πολύχρονη προσπάθεια πολεοδομικής ανασυγκρότησης της Καλαμάτας βραβεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πολεοδόμων (για την πρότυπη και ανθρωποκεντρική πολεοδομική ανάταξη της Καλαμάτας), και από την EuropaNostra (για τη Διάσωση και ανάδειξη των μνημείων της πόλης). Επίσης, η θητεία του στο Δήμο Καλαμάτας ανέδειξε τη μετατροπή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε κίνημα τοπικής εξουσίας και επηρέασε καθοριστικά την πορεία του κινήματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε όλη τη χώρα. Συνέβαλλε καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης για τη Μεσσηνία, που έχει ως βάση την Ποιότητα Ζωής και τον Πολιτισμό.
Ιδρυσε τα ΚΕΠ
Επίσης ως υφυπουργός Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (Σεπτέμβριος 1997 – Φεβρουάριος 1999) ανέλαβε τη διοικητική μεταρρύθμιση της χώρας και ξεκίνησε την υλοποίηση ενός μεγάλου προγράμματος για τη δημόσια διοίκηση, με στόχο την πάταξη της γραφειοκρατίας και την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη στην επαφή του με το Κράτος.Μεταξύ άλλων καθιέρωσε:
Την τηλεφωνική γραμμή 1502 για τη χορήγηση και ταχυδρομική αποστολή στο σπίτι 70 διαφορετικών πιστοποιητικών, βεβαιώσεων και άλλων δημοσίων εγγράφων με ένα απλό τηλεφώνημα. Η τηλεφωνική γραμμή 1502 κέρδισε το πρώτο παγκόσμιο βραβείο από τον ΟΗΕ ως η πλέον εξυπηρετική για τον πολίτη.
Τη νομοθέτηση της εγκυρότητας εγγράφων που διακινούνται με fax και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο [email]
Την εκπόνηση Χαρτών Δικαιωμάτων του Πολίτη, μέσω των οποίων η Διοίκηση αποζημιώνει τους πολίτες που ζημιώνονται με δική τους υπαιτιότητα.
Στη διάρκεια της δεύτερης θητείας του ως Υφυπουργός στο ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. (Οκτώβριος 2001 – Ιούλιος 2003) προχώρησε στην ίδρυση και λειτουργία περίπου 1.000 Κέντρων Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ) σε όλη τη χώρα.