ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πρόεδρος ΕΡΓΟΣΕ: Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο
Τι είπε για τα έργα μεταφορών και υποδομών στη Βόρεια Ελλάδα
Στον στόχο της ΕΡΓΟΣΕ
να εκσυγχρονίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας αναφέρθηκε από το βήμα του 2ου Thessaloniki Helexpo Forum ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Βίνης.
Σύμφωνα με τον κ. Βίνη, η ΕΡΓΟΣΕ διαμορφώνει Περιφερειακό Hub Logistic Μεταφορών, ενώ πρόσθεσε ότι ολοκληρώνεται η σηματοδότηση και η τοποθέτηση των σχετικών συστημάτων στη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το δρομολόγιο θα εκτελείται σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο.
Στόχος του επενδυτικού πλάνου που υλοποιείται, είναι η Ελλάδα να διαθέτει ένα εκσυγχρονισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, ανταγωνιστικό προς τα γειτονικά κράτη, επισήμανε ο κ. Βίνης, στην ενότητα «Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα» και σημειώνοντας ότι την τελευταία 24ετία η παραγωγή σιδηροδρομικών έργων «απέτυχε» στη χώρα μας, με τις επενδύσεις να ανέρχονται σε 5,5 δισ. ευρώ, συμπλήρωσε ότι «τους τελευταίους 24 μήνες σχεδόν, θα έχουμε παράγει σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ».
Διευκρίνισε ότι εφαρμόζοντας το εθνικό στρατηγικό σχέδιο μεταφορών που «συνδιαμορφώθηκε από όλες τις κυβερνήσεις», έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης τα εξής έργα: προχώρησε η διαγωνιστική διαδικασία του έργου που θα ολοκληρώσει τα συστήματα της σηματοδότησης και βελτιώσεις στη γραμμή Θεσσαλονίκης μέχρι και τα σύνορα στην Ειδομένη, μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου θα υπάρχουν οι οριστικές για την αναβάθμιση του τμήματος Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και με ηλεκτροκίνηση, μέσω ενός διαγωνιστικού μοντέλου της ανταγωνιστικής διαδικασίας, προχώρησε ο σχεδιασμός για την άμεση σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και η αναβάθμιση και η δημιουργία του προαστιακού της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, όπως είπε: «Προχωράμε επιτέλους το οραματικό έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέσει νότια τη Θεσσαλονίκη με την Ξάνθη και λίγο πιο βόρεια την Αλεξανδρούπολη με το Ορμένιο» και «έτσι θα κλείσουμε τη διασύνδεση με τη λοιπή Ευρώπη του σιδηροδρομικού δικτύου», διευκρίνισε. Επιπλέον, στην τοποθέτησή του σημείωσε ότι κεντρικός σχεδιασμός αποτελεί να προχωρήσει η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των κεντρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι το επενδυτικό πλάνο της ΕΡΓΟΣΕ περιελάμβανε και άλλα 800 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και σημειώνοντας ότι από αυτά δημοπρατήθηκαν τα 500 εκατ. ευρώ, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μέχρι τις αρχές του 2022 θα ακολουθήσουν και τα άλλα 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κ. Βίνη, η ΕΡΓΟΣΕ διαμορφώνει Περιφερειακό Hub Logistic Μεταφορών, ενώ πρόσθεσε ότι ολοκληρώνεται η σηματοδότηση και η τοποθέτηση των σχετικών συστημάτων στη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνα-Θεσσαλονίκη και το δρομολόγιο θα εκτελείται σε τρεις ώρες και ένα τέταρτο.
Στόχος του επενδυτικού πλάνου που υλοποιείται, είναι η Ελλάδα να διαθέτει ένα εκσυγχρονισμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, ανταγωνιστικό προς τα γειτονικά κράτη, επισήμανε ο κ. Βίνης, στην ενότητα «Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων μεταφορών και υποδομών στην Ελλάδα» και σημειώνοντας ότι την τελευταία 24ετία η παραγωγή σιδηροδρομικών έργων «απέτυχε» στη χώρα μας, με τις επενδύσεις να ανέρχονται σε 5,5 δισ. ευρώ, συμπλήρωσε ότι «τους τελευταίους 24 μήνες σχεδόν, θα έχουμε παράγει σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ».
Διευκρίνισε ότι εφαρμόζοντας το εθνικό στρατηγικό σχέδιο μεταφορών που «συνδιαμορφώθηκε από όλες τις κυβερνήσεις», έχουν μπει σε τροχιά υλοποίησης τα εξής έργα: προχώρησε η διαγωνιστική διαδικασία του έργου που θα ολοκληρώσει τα συστήματα της σηματοδότησης και βελτιώσεις στη γραμμή Θεσσαλονίκης μέχρι και τα σύνορα στην Ειδομένη, μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου θα υπάρχουν οι οριστικές για την αναβάθμιση του τμήματος Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και με ηλεκτροκίνηση, μέσω ενός διαγωνιστικού μοντέλου της ανταγωνιστικής διαδικασίας, προχώρησε ο σχεδιασμός για την άμεση σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και η αναβάθμιση και η δημιουργία του προαστιακού της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, όπως είπε: «Προχωράμε επιτέλους το οραματικό έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα συνδέσει νότια τη Θεσσαλονίκη με την Ξάνθη και λίγο πιο βόρεια την Αλεξανδρούπολη με το Ορμένιο» και «έτσι θα κλείσουμε τη διασύνδεση με τη λοιπή Ευρώπη του σιδηροδρομικού δικτύου», διευκρίνισε. Επιπλέον, στην τοποθέτησή του σημείωσε ότι κεντρικός σχεδιασμός αποτελεί να προχωρήσει η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης των κεντρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι το επενδυτικό πλάνο της ΕΡΓΟΣΕ περιελάμβανε και άλλα 800 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και σημειώνοντας ότι από αυτά δημοπρατήθηκαν τα 500 εκατ. ευρώ, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μέχρι τις αρχές του 2022 θα ακολουθήσουν και τα άλλα 300 εκατ. ευρώ.