ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Δακτύλιος: Τι αλλάζει στον περιορισμό της κυκλοφορίας οχημάτων - Οι εξαιρέσεις και τα γεωγραφικά όρια
Οι μόνες εξαιρέσεις θα αφορούν ηλεκτρικά οχήματα
Αλλαγές στο μέτρο του περιορισμού της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας αναμένεται να εφαρμοστούν από τις 25 Οκτωβρίου, όταν ο λεγόμενος «δακτύλιος» επιστρέφει στην καθημερινότητά μας,
κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα που επικρατεί.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή θα σταματήσουν οι εξαιρέσεις που υπήρχαν και τα μόνα που θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα θα είναι ηλεκτρικά οχήματα.
-Αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, οργανισμών κοινής ωφέλειας, με ειδικές πινακίδες ή εμφανή σήματα.
-Αυτοκίνητα γιατρών
-Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού.
-Αναπηρικά αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου
-Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία
-Τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων τη περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου.
Οι δηλώσεις για περιορισμό των εξαιρέσεων έφερε σημαντικές αντιδράσεις με αποδέκτη τον υπουργό Κώστα Καραμανλή. Μετά τις πιέσεις, το υπουργείο φαίνεται διατεθειμένο να δεχθεί εισηγήσεις για διεύρυνση των εξαιρέσεων, καθώς κρίθηκε ότι μερίδα των ιδιοκτητών είναι αδικημένη από τον περιορισμό των εξαιρέσεων. Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνουν ότι ειδικά οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων καθώς και αυτών νεότερης τεχνολογίας (EURO V και μεταγενέστεροι) προχώρησαν στην αγορά με γνώμονα την ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο.
«Θα πρέπει να μπαίνουν στα όρια του δακτυλίου και οχήματα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα και το κράτος θα έπρεπε να δώσει κίνητρα για στροφή στα βιοκαύσιμα ή στις ΑΠΕ, όπως ακριβώς ενισχύει την ηλεκτροκίνηση», εξηγεί στην «Καθημερινή» ο Κώστας Καλογρίτσας, πρόεδρος του Συνδέσμου Εναλλακτικών Καυσίμων.
Η χρήση βιοκαυσίμων και όσων προέρχονται από ΑΠΕ πέραν της συμβολής στην κυκλική οικονομία, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε αρνητικές εκπομπές καυσαερίων ρύπων, συμπληρώνει ο κ. Καλογρίτσας.
Με το πέρας της σύσκεψης θα έχει οριστικοποιηθεί πλέον ποιες κατηγορίες οχημάτων θα μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα στον δακτύλιο. Ο προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι να επιτρέψει την είσοδο στον δακτύλιο, πέραν των ηλεκτρικών, των υβριδικών οχημάτων, ενδεχομένως και εκείνων που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, ωστόσο οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν αύριο.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή θα σταματήσουν οι εξαιρέσεις που υπήρχαν και τα μόνα που θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα θα είναι ηλεκτρικά οχήματα.
Οι εξαιρέσεις που ίσχυαν έως σήμερα:
-Πράσινα οχήματα (ηλεκτρικά, υβριδικά, euro 5 ή μεταγενέστερη τεχνολογίας).-Αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, οργανισμών κοινής ωφέλειας, με ειδικές πινακίδες ή εμφανή σήματα.
-Αυτοκίνητα γιατρών
-Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού.
-Αναπηρικά αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου
-Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία
-Τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων τη περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου.
Οι δηλώσεις για περιορισμό των εξαιρέσεων έφερε σημαντικές αντιδράσεις με αποδέκτη τον υπουργό Κώστα Καραμανλή. Μετά τις πιέσεις, το υπουργείο φαίνεται διατεθειμένο να δεχθεί εισηγήσεις για διεύρυνση των εξαιρέσεων, καθώς κρίθηκε ότι μερίδα των ιδιοκτητών είναι αδικημένη από τον περιορισμό των εξαιρέσεων. Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου επισημαίνουν ότι ειδικά οι ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων καθώς και αυτών νεότερης τεχνολογίας (EURO V και μεταγενέστεροι) προχώρησαν στην αγορά με γνώμονα την ελεύθερη είσοδο στον δακτύλιο.
«Θα πρέπει να μπαίνουν στα όρια του δακτυλίου και οχήματα που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα και το κράτος θα έπρεπε να δώσει κίνητρα για στροφή στα βιοκαύσιμα ή στις ΑΠΕ, όπως ακριβώς ενισχύει την ηλεκτροκίνηση», εξηγεί στην «Καθημερινή» ο Κώστας Καλογρίτσας, πρόεδρος του Συνδέσμου Εναλλακτικών Καυσίμων.
Η χρήση βιοκαυσίμων και όσων προέρχονται από ΑΠΕ πέραν της συμβολής στην κυκλική οικονομία, μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε αρνητικές εκπομπές καυσαερίων ρύπων, συμπληρώνει ο κ. Καλογρίτσας.
Ευρεία σύσκεψη στο Μαξίμου
Για αύριο είναι προγραμματισμένη ευρεία σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου θα συζητηθούν οι λεπτομέρειες λειτουργίας του νέου δακτυλίου στο κέντρο της πόλης.Με το πέρας της σύσκεψης θα έχει οριστικοποιηθεί πλέον ποιες κατηγορίες οχημάτων θα μπορούν να εισέρχονται ελεύθερα στον δακτύλιο. Ο προσανατολισμός της κυβέρνησης είναι να επιτρέψει την είσοδο στον δακτύλιο, πέραν των ηλεκτρικών, των υβριδικών οχημάτων, ενδεχομένως και εκείνων που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, ωστόσο οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν αύριο.