ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Δακτύλιος: Ποια οχήματα θα έχουν μόνιμο πάσο - Ευρεία σύσκεψη στο Μαξίμου την Παρασκευή
Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το πολύ σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στην Αθήνα
Σημαντικές ανακοινώσεις για το νέο σύστημα που θα ισχύσει για τον Δακτύλιο
αναμένεται να γίνουν την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς το μέτρο περιορισμού της κυκλοφορίας αναμένεται να επιστρέψει στην Αθήνα από τις 25 Οκτωβρίου, όπως ανακοινώθηκε επίσημα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το πολύ σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στην Αθήνα τους τελευταίους μήνες.
Στις σχετικές δηλώσεις που είχε κάνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είχε υποστηρίξει ότι ένα από τα μοντέλα που εξετάζονται προβλέπει ακόμα και την επέκταση των ορίων του Δακτυλίου, ώστε να «πιάνει» περισσότερες ζώνες της πρωτεύουσας. Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Καραμανλής είχε πει ότι θα μπορούν να μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο μόνο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η ηγεσία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο ζήτημα του Δακτυλίου, στο πλαίσιο των ανακοινώσεων που έγιναν χθες για τις αλλαγές στη διαδικασία εκπαίδευσης και εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
«Θα έχουμε την επόμενη εβδομάδα ανακοινώσεις για τον Δακτύλιο. Τα δεδομένα που έχουμε σήμερα είναι ότι κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού, ο Δακτύλιος θα ισχύσει ξανά από τις 25 Οκτωβρίου, για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας» τόνισε, ξεκινώντας την ομιλία του, ο κ. Καραμανλής.
Όπως εξήγησε, θεωρείται βέβαιο ότι θα περιοριστούν κατά πολύ οι εξαιρέσεις και τα παραθυράκια καθώς και ότι «θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Επίσης, ο υπουργός διευκρίνισε ότι στο ζήτημα του Δακτυλίου εμπλέκονται πολλοί φορείς και Αρχές, όπως τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠροστασίας του Πολίτη και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Δήμος Αθηναίων, άλλοι Δήμοι της Αττικής, Περιφέρεια.
«Επειδή θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, είναι αυτονόητο ότι για κάποια πράγματα θα υπάρξει και μία μεταβατική περίοδος» δήλωσε στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Στο κρίσιμο ερώτημα για τις κατηγορίες οχημάτων που θα έχουν ελεύθερο «πάσο» για τον Δακτύλιο, ο κ. Καραμανλής, αφήνοντας ένα «παράθυρο» ανοιχτό, σημείωσε ότι «θα δούμε ποιοι τύποι οχημάτων θα εξαιρεθούν. Υπάρχει σύσκεψη με τους συναρμόδιους υπουργούς στο Μέγαρο Μαξίμου την Παρασκευή».
-Αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, οργανισμών κοινής ωφέλειας, με ειδικές πινακίδες ή εμφανή σήματα.
-Αυτοκίνητα γιατρών
-Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού.
-Αναπηρικά αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου
-Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία
-Τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων τη περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου.
Στόχος είναι να αντιμετωπιστεί το πολύ σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στην Αθήνα τους τελευταίους μήνες.
Στις σχετικές δηλώσεις που είχε κάνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είχε υποστηρίξει ότι ένα από τα μοντέλα που εξετάζονται προβλέπει ακόμα και την επέκταση των ορίων του Δακτυλίου, ώστε να «πιάνει» περισσότερες ζώνες της πρωτεύουσας. Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Καραμανλής είχε πει ότι θα μπορούν να μπαίνουν ελεύθερα στον Δακτύλιο μόνο τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η ηγεσία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στο ζήτημα του Δακτυλίου, στο πλαίσιο των ανακοινώσεων που έγιναν χθες για τις αλλαγές στη διαδικασία εκπαίδευσης και εξέτασης για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
«Θα έχουμε την επόμενη εβδομάδα ανακοινώσεις για τον Δακτύλιο. Τα δεδομένα που έχουμε σήμερα είναι ότι κατόπιν εντολής του πρωθυπουργού, ο Δακτύλιος θα ισχύσει ξανά από τις 25 Οκτωβρίου, για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας» τόνισε, ξεκινώντας την ομιλία του, ο κ. Καραμανλής.
Όπως εξήγησε, θεωρείται βέβαιο ότι θα περιοριστούν κατά πολύ οι εξαιρέσεις και τα παραθυράκια καθώς και ότι «θα εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα».
Επίσης, ο υπουργός διευκρίνισε ότι στο ζήτημα του Δακτυλίου εμπλέκονται πολλοί φορείς και Αρχές, όπως τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠροστασίας του Πολίτη και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο Δήμος Αθηναίων, άλλοι Δήμοι της Αττικής, Περιφέρεια.
«Επειδή θα υπάρξουν αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν, είναι αυτονόητο ότι για κάποια πράγματα θα υπάρξει και μία μεταβατική περίοδος» δήλωσε στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Στο κρίσιμο ερώτημα για τις κατηγορίες οχημάτων που θα έχουν ελεύθερο «πάσο» για τον Δακτύλιο, ο κ. Καραμανλής, αφήνοντας ένα «παράθυρο» ανοιχτό, σημείωσε ότι «θα δούμε ποιοι τύποι οχημάτων θα εξαιρεθούν. Υπάρχει σύσκεψη με τους συναρμόδιους υπουργούς στο Μέγαρο Μαξίμου την Παρασκευή».
Οι εξαιρέσεις που ίσχυαν έως σήμερα:
-Πράσινα οχήματα (ηλεκτρικά, υβριδικά, euro 5 ή μεταγενέστερη τεχνολογίας).-Αυτοκίνητα κρατικών υπηρεσιών, ΟΤΑ, οργανισμών κοινής ωφέλειας, με ειδικές πινακίδες ή εμφανή σήματα.
-Αυτοκίνητα γιατρών
-Αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες Ελλήνων του εξωτερικού.
-Αναπηρικά αυτοκίνητα αναπήρων πολέμου
-Αυτοκίνητα που μεταφέρουν ασθενείς που χρειάζονται συχνή θεραπεία
-Τα αυτοκίνητα των μόνιμων κατοίκων τη περιοχής που περικλείεται από τα όρια του δακτυλίου.