ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Υπογράφηκε η συμφωνία-πλαίσιο για την προμήθεια 41 ταχυπλόων σκαφών μεταφοράς προσωπικού των Ειδικών Δυνάμεων
Αναφορικώς με τον οπλισμό του, το σκάφος θα φέρει ένα βαρύ πολυβόλο 12,7mm («πενηντάρι») στην πρώρα του
Υπογράφηκε στις 14 Δεκεμβρίου και δημοσιοποιήθηκε σήμερα από τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ)
του υπουργείου Εθνικής Αμύνης, η συμφωνία πλαίσιο «002Β/21» που αφορά την προμήθεια 41 ταχυπλόων σκαφών μεταφοράς προσωπικού τύπου MUNIN S-1200 και την παροχή αρχικής υποστηρίξεως από πλευράς των κατασκευαστών, 7ετούς διάρκειας, με αντισυμβαλλόμενο μέλος την εταιρεία «VIKING NORSAFE LIFE – SAVING EQUIPMENT HELLAS S.A» διά του νόμιμου εκπροσώπου της Ιωάννη Γεωργιάδη, συνολικού κόστους 15.997.845,97 ευρώ (μαζί με τις νόμιμες κρατήσεις και την υποστήριξη των σκαφών).
Τα σκάφη, τα οποία προορίζονται για να αντικαταστήσουν τα παλαιά σκάφη τύπου Magna 960 RIB των Αμφίβιων Καταδρομέων στα νησιά, θα παραδοθούν εντός επτά ετών, και από παλαιότερες ανακοινώσεις γνωρίζουμε ότι υπάρχει απαίτηση παραδόσεως έως πέντε σκαφών το πρώτο έτος και έως έξι σκάφη τα επόμενα έξι έτη.
Το σκάφος έχει μήκος 12 μέτρα, πλάτος 3,5 μέτρα και ύψος 3,7 μέτρα, ενώ το βάρος του (κενό) στην «απλή» έκδοση Open, είναι 7,36 τόνοι και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 50-60 κόμβους (93-111 χιλιόμετρα την ώρα), γεγονός που μπορεί να αλλάξει από επιχειρησιακής πλευράς τα δεδομένα στις περιοχές δράσεώς τους με τους τρεις 400σάρηδες κινητήρες που διαθέτει και του επιτρέπουν αν αναπτύσσει τέτοιες ταχύτητες. Τα σκάφη αυτά κατασκευάζονται στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο της Θήβας.
Συνολικώς μπορεί να μεταφέρει συνολικά 17 άτομα, 3 πίσω από όργανα και χειριστήρια (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης και navigator), 6 σε ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα και ακόμη 8 σε άλλες θέσεις πάνω στο σκάφος, διαθέτει δεξαμενή καυσίμων 1050 λίτρων και μεγάλη αυτονομία, μεταφορική ικανότητα 2,5 τόνων και μπορεί να μετακινηθεί κρεμασμένο από ελικόπτερο με ειδικά άγκιστρα.
Αναφορικώς με τον οπλισμό του, το σκάφος θα φέρει ένα βαρύ πολυβόλο 12,7mm («πενηντάρι») στην πρώρα του, ενώ στην πρύμνη του δύο μικρότερα ελαφρά πολυβόλα των 7,62mm, ενώ θα διαθέτει σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας, προηγμένα ηλεκτρονικά, radar και θερμική κάμερα FLIR για αποστολές επιτήρησης και έρευνας.
Τα σκάφη, τα οποία προορίζονται για να αντικαταστήσουν τα παλαιά σκάφη τύπου Magna 960 RIB των Αμφίβιων Καταδρομέων στα νησιά, θα παραδοθούν εντός επτά ετών, και από παλαιότερες ανακοινώσεις γνωρίζουμε ότι υπάρχει απαίτηση παραδόσεως έως πέντε σκαφών το πρώτο έτος και έως έξι σκάφη τα επόμενα έξι έτη.
Το σκάφος έχει μήκος 12 μέτρα, πλάτος 3,5 μέτρα και ύψος 3,7 μέτρα, ενώ το βάρος του (κενό) στην «απλή» έκδοση Open, είναι 7,36 τόνοι και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 50-60 κόμβους (93-111 χιλιόμετρα την ώρα), γεγονός που μπορεί να αλλάξει από επιχειρησιακής πλευράς τα δεδομένα στις περιοχές δράσεώς τους με τους τρεις 400σάρηδες κινητήρες που διαθέτει και του επιτρέπουν αν αναπτύσσει τέτοιες ταχύτητες. Τα σκάφη αυτά κατασκευάζονται στην Ελλάδα, στο εργοστάσιο της Θήβας.
Συνολικώς μπορεί να μεταφέρει συνολικά 17 άτομα, 3 πίσω από όργανα και χειριστήρια (κυβερνήτης, συγκυβερνήτης και navigator), 6 σε ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα και ακόμη 8 σε άλλες θέσεις πάνω στο σκάφος, διαθέτει δεξαμενή καυσίμων 1050 λίτρων και μεγάλη αυτονομία, μεταφορική ικανότητα 2,5 τόνων και μπορεί να μετακινηθεί κρεμασμένο από ελικόπτερο με ειδικά άγκιστρα.
Αναφορικώς με τον οπλισμό του, το σκάφος θα φέρει ένα βαρύ πολυβόλο 12,7mm («πενηντάρι») στην πρώρα του, ενώ στην πρύμνη του δύο μικρότερα ελαφρά πολυβόλα των 7,62mm, ενώ θα διαθέτει σύγχρονα συστήματα επικοινωνίας, προηγμένα ηλεκτρονικά, radar και θερμική κάμερα FLIR για αποστολές επιτήρησης και έρευνας.