ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κακοκαιρία «Ελπίς» - Αττική Οδός: Η Πολιτεία άφησε τα φορτηγά γιατί δεν ήθελε να κόψει την εφοδιαστική αλυσίδα
Τι ισχυρίζεται ο διευθυντής κυκλοφορίας του αυτοκινητοδρόμου την ώρα που συνεχίζεται η προσπάθεια απεγκλωβισμού
Για το φιάσκο με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους οδηγούς στην Αττική Οδό από την επέλαση της κακοκαιρίας «Ελπίς»
μίλησε ο Φάνης Παπαδημητρίου, διευθυντής κυκλοφορίας του αυτοκινητοδρόμου.
Μιλώντας στο MEGA, ο ίδιος παραδέχθηκε την αποτυχία στη διαχείριση της κρίσης, ωστόσο άφησε σαφείς αιχμές και κατά της πολιτείας και των αρμόδιων υπηρεσιών σε ό,τι αφορά κυρίως στη διέλευση των φορτηγών.
«Υπήρξε σύσκεψη υπό τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας. Εισηγηθήκαμε από την αρχή ότι πρέπει να απαγορευτούν τα φορτηγά από την Κυριακή. Τα φορτηγά απαγορεύτηκαν εχτές στις 2 το μεσημέρι, όταν ήταν πολύ αργά. Άποψή μου ότι τα φορτηγά θα έπρεπε να είχαν απαγορευτεί από την Κυριακή το απόγευμα, όπως είχε γίνει σε άλλες περιπτώσεις. Αν είχε γίνει αυτό, η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη» ανέφερε χαρακτηριστικά, σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τι πήγε λάθος.
«Το πρόβλημα σημειώθηκε επειδή δίπλωσαν νταλίκες και σταμάτησαν αυτοκίνητα στη μέση του δρόμου. Θα βοηθούσε πολύ αν δεν είχαμε φορτηγά από την αρχή. Είχαμε 5.000 φορτηγά από τις 7 εχτές το πρωί στην Αττική Οδό. Η πολιτεία δεν ήθελε να κόψει την εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε επιπρόσθετα.
Σύμφωνα με τον ίδιο «η κακοκαιρία μας έπιασε στη χειρότερη ώρα, 9 το πρωί με όλη την Αθήνα στο δρόμο. Η κυκλοφορία ήταν πολύ μεγάλη, 70.000 αυτοκίνητα, 5.000 φορτηγά και 35 εκχιονιστικά δικά μας ανάμεσά τους».
«Όταν νιώθεις ότι το δρόμο τον έχεις, δεν τον κλείνεις. Η εταιρεία δεν κλείνει το δρόμο μόνη της, χρειάζεται συντονισμός με την Τροχαία, και με διαταγή της Τροχαίας κλείνει, όπως και εκείνη απαγόρευσε τη διέλευση των φορτηγών. Ό,τι επιχείρηση έχει γίνει το βράδυ, έχει γίνει προσεγγίζοντας ανάποδα. Η Αττική Οδός έχει 35 εκχιονιστικά, κάποια εγκλωβίστηκαν και τα ίδια. Γίνονταν και γίνονται τιτάνιες προσπάθειες. Και πάμε και κόντρα, και ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Έχει έρθει και η Πυροσβεστική τώρα και προσπαθούμε να κάνουμε το αδύνατο, δυνατό» κατέληξε ο κ. Παπαδημητρίου.
Μιλώντας στο MEGA, ο ίδιος παραδέχθηκε την αποτυχία στη διαχείριση της κρίσης, ωστόσο άφησε σαφείς αιχμές και κατά της πολιτείας και των αρμόδιων υπηρεσιών σε ό,τι αφορά κυρίως στη διέλευση των φορτηγών.
«Υπήρξε σύσκεψη υπό τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας. Εισηγηθήκαμε από την αρχή ότι πρέπει να απαγορευτούν τα φορτηγά από την Κυριακή. Τα φορτηγά απαγορεύτηκαν εχτές στις 2 το μεσημέρι, όταν ήταν πολύ αργά. Άποψή μου ότι τα φορτηγά θα έπρεπε να είχαν απαγορευτεί από την Κυριακή το απόγευμα, όπως είχε γίνει σε άλλες περιπτώσεις. Αν είχε γίνει αυτό, η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη» ανέφερε χαρακτηριστικά, σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τι πήγε λάθος.
«Το πρόβλημα σημειώθηκε επειδή δίπλωσαν νταλίκες και σταμάτησαν αυτοκίνητα στη μέση του δρόμου. Θα βοηθούσε πολύ αν δεν είχαμε φορτηγά από την αρχή. Είχαμε 5.000 φορτηγά από τις 7 εχτές το πρωί στην Αττική Οδό. Η πολιτεία δεν ήθελε να κόψει την εφοδιαστική αλυσίδα», δήλωσε επιπρόσθετα.
Σύμφωνα με τον ίδιο «η κακοκαιρία μας έπιασε στη χειρότερη ώρα, 9 το πρωί με όλη την Αθήνα στο δρόμο. Η κυκλοφορία ήταν πολύ μεγάλη, 70.000 αυτοκίνητα, 5.000 φορτηγά και 35 εκχιονιστικά δικά μας ανάμεσά τους».
«Όταν νιώθεις ότι το δρόμο τον έχεις, δεν τον κλείνεις. Η εταιρεία δεν κλείνει το δρόμο μόνη της, χρειάζεται συντονισμός με την Τροχαία, και με διαταγή της Τροχαίας κλείνει, όπως και εκείνη απαγόρευσε τη διέλευση των φορτηγών. Ό,τι επιχείρηση έχει γίνει το βράδυ, έχει γίνει προσεγγίζοντας ανάποδα. Η Αττική Οδός έχει 35 εκχιονιστικά, κάποια εγκλωβίστηκαν και τα ίδια. Γίνονταν και γίνονται τιτάνιες προσπάθειες. Και πάμε και κόντρα, και ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Έχει έρθει και η Πυροσβεστική τώρα και προσπαθούμε να κάνουμε το αδύνατο, δυνατό» κατέληξε ο κ. Παπαδημητρίου.