ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Αττική Οδός: Η παραίτηση του επικεφαλής και η αναζήτηση ευθυνών για τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών
Η πρώτη αντίδραση μετά το φιάσκο της Δευτέρας
Ως έμμεση παραδοχή της τεράστιας ευθύνης που έχει η διοίκηση της Αττικής Οδού
για την κατάσταση που επικράτησε τη Δευτέρα, με τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών, ερμηνεύεται η παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου, Βασίλη Χαλκιά.
Η εταιρία αναγκάστηκε αρχικά, χθες το πρωί, να αποδεχθεί το αίτημα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να αποζημιώσει με 2000 ευρώ κάθε οδηγό που ταλαιπωρήθηκε επί ώρες στον κεντρικό οδικό άξονα της Αττικής υπό το βάρος και της απόφασης να συγκροτηθεί επιτροπή διερεύνησης για τις ευθύνες που έχει η Αττική Οδός προκειμένου να επιβληθούν κυρώσεις.
Σημειώνεται, επίσης, ότι είχε προηγηθεί από το βράδυ τη Δευτέρας εισαγγελική παραγγελία για την αναζήτηση των ευθυνών της εταιρίας που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο.
Υπό το βάρος όλων αυτών των εξελίξεων ήλθε η παραίτηση του κ. Χαλικιά, ο οποίος ήταν στο τιμόνι της εταιρίας για πάνω από είκοσι χρόνια.
«Στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., που συνεδρίασε εκτάκτως, σήμερα, Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022, ο κ. Βασίλειος Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, από την ίδρυσή της το 1999, υπέβαλε την παραίτησή του», αναφέρει η ανακοίνωση.
Όπως δήλωσε ο κ. Χαλκιάς στην επιστολή του: «Προ ολίγου διασφαλίστηκε η ασφαλής απομάκρυνση και των τελευταίων ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό. Ως όμως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλλω την παραίτησή μου από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου. Ήταν τιμή μου που υπηρέτησα τις ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. σε αυτό το εμβληματικό έργο της Αττικής Οδού».
Το Διοικητικό Συμβούλιο αφού ευχαρίστησε τον κ. Β. Χαλκιά για την 20ετή του προσφορά στην εταιρεία έκανε δεκτή την παραίτησή του και αποφάσισε την ανάληψη και άσκηση των καθηκόντων του κ. Β. Χαλκιά, από τον κ. Αριστοφάνη Παπαδημητρίου, Διευθυντή Κυκλοφορίας της εταιρείας, μέχρι την επιλογή νέου Διευθύνοντος Συμβούλου.
«Ως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλω την παραίτησή μου από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου» τόνιζε στη δήλωσή του, η οποία έγινε αμέσως μόλις ολοκληρώθηκε η επιχείρηση απεγκλωβισμού και των τελευταίων οδηγών από την Αττική Οδό.
Επισημαίνεται πάντως ότι η ανακοίνωση του παραιτηθέντος είναι προσεκτικά διατυπωμένη και παρόλο που κάνει λόγο για «ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία» πουθενά δεν αναφέρει ευθέως ότι ο ίδιος και η εταιρεία του φέρουν την ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση που προκάλεσαν με την αβλεψία τους.
Ευθύνες για την δραματική κατάσταση στην Αττική, επέρριψε στην Αττική Οδό και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, ο οποίος είπε ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα, λόγω του οποίου διαμορφώθηκε μια κατάσταση σε όλο τον νομό Αττικής, είναι ότι έκλεισε η Αττική Οδός. Η εταιρεία δεν μπόρεσε να την κρατήσει ανοιχτή, και μάλιστα με έναν τρόπο ασύντακτο». Πρόσθεσε ότι «η διαχείριση της λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου ανήκει στην Αττική Οδό. Είναι η πρώτη φορά στα 20 χρόνια της Αττικής Οδού που κλείνει. Πρόκειται για ανικανότητα και αδυναμία πρόβλεψης από την Αττική Οδό», τόνισε και κάλεσε οδηγούς που ταλαιπωρήθηκαν στον οδικό άξονα να κινηθούν και δια της νομικής οδού κατά της εταιρίας.
Από την πλευρά του ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε ότι η Αττική Οδός δεν υλοποίησε το σχέδιό της, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε εξαπολύσει νωρίτερα οξείες επιθέσεις κατά της εταιρίας.
«Κατέρρευσε το σύστημα διαχείρισης και σχεδίου από τον παραχωρησιούχο χωρίς να ισχύουν τίποτε από όλα αυτά για τα οποία μας είχε πει ότι θα ισχύουν και ότι θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα και τα προβλήματα που ακολούθησαν» τόνισε ο Γιάννης Οικονόμου, κάνοντας επίσης λόγο για «τεράστια αστοχία και αδυναμία ανταπόκρισης, παρά τις δεσμεύσεις που υπήρχαν ότι το σύστημα θα αντέξει και ο δρόμος δεν θα κλείσει».
Η εταιρία σε ανακοίνωσή της την Τρίτη επανέλαβε ότι «μετά και τον απεγκλωβισμό του τελευταίου οδηγού η εταιρεία θα τοποθετηθεί για τα γεγονότα και τις ευθύνες που αναλογούν στον κάθε εμπλεκόμενο φορέα».
Η εταιρία αναγκάστηκε αρχικά, χθες το πρωί, να αποδεχθεί το αίτημα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να αποζημιώσει με 2000 ευρώ κάθε οδηγό που ταλαιπωρήθηκε επί ώρες στον κεντρικό οδικό άξονα της Αττικής υπό το βάρος και της απόφασης να συγκροτηθεί επιτροπή διερεύνησης για τις ευθύνες που έχει η Αττική Οδός προκειμένου να επιβληθούν κυρώσεις.
Σημειώνεται, επίσης, ότι είχε προηγηθεί από το βράδυ τη Δευτέρας εισαγγελική παραγγελία για την αναζήτηση των ευθυνών της εταιρίας που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο.
Υπό το βάρος όλων αυτών των εξελίξεων ήλθε η παραίτηση του κ. Χαλικιά, ο οποίος ήταν στο τιμόνι της εταιρίας για πάνω από είκοσι χρόνια.
«Στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., που συνεδρίασε εκτάκτως, σήμερα, Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022, ο κ. Βασίλειος Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, από την ίδρυσή της το 1999, υπέβαλε την παραίτησή του», αναφέρει η ανακοίνωση.
Όπως δήλωσε ο κ. Χαλκιάς στην επιστολή του: «Προ ολίγου διασφαλίστηκε η ασφαλής απομάκρυνση και των τελευταίων ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν στην Αττική Οδό. Ως όμως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλλω την παραίτησή μου από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου. Ήταν τιμή μου που υπηρέτησα τις ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. σε αυτό το εμβληματικό έργο της Αττικής Οδού».
Το Διοικητικό Συμβούλιο αφού ευχαρίστησε τον κ. Β. Χαλκιά για την 20ετή του προσφορά στην εταιρεία έκανε δεκτή την παραίτησή του και αποφάσισε την ανάληψη και άσκηση των καθηκόντων του κ. Β. Χαλκιά, από τον κ. Αριστοφάνη Παπαδημητρίου, Διευθυντή Κυκλοφορίας της εταιρείας, μέχρι την επιλογή νέου Διευθύνοντος Συμβούλου.
«Ως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλω την παραίτησή μου από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου» τόνιζε στη δήλωσή του, η οποία έγινε αμέσως μόλις ολοκληρώθηκε η επιχείρηση απεγκλωβισμού και των τελευταίων οδηγών από την Αττική Οδό.
Επισημαίνεται πάντως ότι η ανακοίνωση του παραιτηθέντος είναι προσεκτικά διατυπωμένη και παρόλο που κάνει λόγο για «ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία» πουθενά δεν αναφέρει ευθέως ότι ο ίδιος και η εταιρεία του φέρουν την ευθύνη για την απαράδεκτη κατάσταση που προκάλεσαν με την αβλεψία τους.
Ευθύνες για την δραματική κατάσταση στην Αττική, επέρριψε στην Αττική Οδό και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, ο οποίος είπε ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα, λόγω του οποίου διαμορφώθηκε μια κατάσταση σε όλο τον νομό Αττικής, είναι ότι έκλεισε η Αττική Οδός. Η εταιρεία δεν μπόρεσε να την κρατήσει ανοιχτή, και μάλιστα με έναν τρόπο ασύντακτο». Πρόσθεσε ότι «η διαχείριση της λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου ανήκει στην Αττική Οδό. Είναι η πρώτη φορά στα 20 χρόνια της Αττικής Οδού που κλείνει. Πρόκειται για ανικανότητα και αδυναμία πρόβλεψης από την Αττική Οδό», τόνισε και κάλεσε οδηγούς που ταλαιπωρήθηκαν στον οδικό άξονα να κινηθούν και δια της νομικής οδού κατά της εταιρίας.
Από την πλευρά του ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε ότι η Αττική Οδός δεν υλοποίησε το σχέδιό της, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε εξαπολύσει νωρίτερα οξείες επιθέσεις κατά της εταιρίας.
«Κατέρρευσε το σύστημα διαχείρισης και σχεδίου από τον παραχωρησιούχο χωρίς να ισχύουν τίποτε από όλα αυτά για τα οποία μας είχε πει ότι θα ισχύουν και ότι θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα και τα προβλήματα που ακολούθησαν» τόνισε ο Γιάννης Οικονόμου, κάνοντας επίσης λόγο για «τεράστια αστοχία και αδυναμία ανταπόκρισης, παρά τις δεσμεύσεις που υπήρχαν ότι το σύστημα θα αντέξει και ο δρόμος δεν θα κλείσει».
Η εταιρία σε ανακοίνωσή της την Τρίτη επανέλαβε ότι «μετά και τον απεγκλωβισμό του τελευταίου οδηγού η εταιρεία θα τοποθετηθεί για τα γεγονότα και τις ευθύνες που αναλογούν στον κάθε εμπλεκόμενο φορέα».