ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Λιμάνι του Πειραιά: Εικόνες από το εσωτερικό της γαλλικής φρεγάτας «FS PROVENCE»
Θα συμμετάσχει σε ασκήσεις με τις Ένοπλες Δυνάμεις
Μία από τις πιο σύγχρονες μονάδες επιφανείας του Γαλλικού Ναυτικού
, η φρεγάτα “PROVENCE”(D-652), έχει καταπλεύσει και ναυλοχεί για ένα τετραήμερο στο λιμάνι του Πειραιά, όπου είχε την ευκαιρία να την επισκεφθεί η ιστοσελίδα μας.
Η φρεγάτα “PROVENCE” είναι η δεύτερη στη σειρά από τις οκτώ συνολικώς φρεγάτες τύπου FREMM του Γαλλικού Ναυτικού και εντάχθηκε επιχειρησιακά στη δύναμή του το 2016. Έχει μήκος 142 μέτρα, μέγιστο πλάτος 20 μέτρα και εκτόπισμα 6.000 τόνους, ενώ το πλήρωμά της αποτελείται από μόλις 130 άτομα, αριθμός μάλλον μικρός για ένα πλοίο πολλαπλών αποστολών και τόσο προηγμένης τεχνολογίας όπως αυτό! Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φτάνει τους 27 κόμβους, ενώ όταν εκτελεί ανθυποβρυχιακές αποστολές και έχει ρίξει στο νερό το βυθιζόμενο σόναρ της τότε χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, που της επιτρέπουν μία κατά το δυνατόν «αθόρυβη» πλεύση με ταχύτητα 16 μιλίων. Κυβερνήτης του σκάφους είναι από το καλοκαίρι του 2021 ο Πλοίαρχος Nicolas Vandebrouck.
Η φρεγάτα “PROVENCE” είναι μεν πολλαπλών αποστολών αλλά βασική αποστολή της είναι ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος χάρη στα δύο σόναρ που διαθέτει. Ένα παθητικό, συρόμενης διατάξεως, πολύ χαμηλών συχνοτήτων (TAS) που φέρει πάνω στο καλώδιο μεγάλο αριθμό μικροφώνων και ένα δεύτερο σόναρ μεταβλητού βάθους (VDS) για την ενεργό ανίχνευση των εχθρικών υποβρυχίων. Αμφότερα βρίσκονται στην πρύμνη του σκάφους και μέσω μίας ειδικής θυρίδος που ανοίγει στο ύψος της επιφάνειας της θάλασσας, τα σόναρ μπορούν να απλωθούν σε αυτήν και εν συνεχεία να σύρονται πίσω από το σκάφος, γεγονός που του επιτρέπει να ανιχνεύει εχθρικά υποβρύχια από πολύ μεγάλη απόσταση.
Η «καρδιά» της φρεγάτας είναι ασφαλώς το τρισδιάτατο, πολλαπλών ρόλων, σύστημα ραντάρ “Herakles”, αισθητήρες υπέρυθρης ακτινοβολίας και ESM. Το σκάφος διαθέτει επίσης ένα πυροβόλο στην πρώρα του των 76mm, κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας – αέρος τύπου Aster-16, στρατηγικά βλήματα cruise τύπου SCALP Navale για προσβολή στρατηγικής σημασίας στόχων σε μεγάλη απόσταση στην ξηρά (μέχρι 1000 χλμ από το πλοίο) και με πολύ μεγάλη ακρίβεια, μέσω 16 κάθετα εκτοξευόμενων κανίστρων μεταφοράς βλημάτων ASTER-15 και SCALP Navale, καθώς και βλήματα επιφανείας – επιφανείας τύπου Exocet ΜΜ-40 Block.3. Το πλοίο μπορεί να επιχειρήσει ένα ελικόπτερο ΝΗ-90 και από του χρόνου θα μπορεί να μεταφέρει και να επιχειρεί και ένα τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο!
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι χθες, 27 Ιανουαρίου, η γαλλική φρεγάτα, κατά τον πλου της στο Αιγαίο προς τον Πειραιά, σταμάτησε για λίγο στην Αστυπάλαια, όπου αντιπροσωπεία από το πλήρωμα του πλοίου τίμησε τον Ιππόλυτο Μπισσόν (Hippolyte Bisson), Αξιωματικό του Γαλλικού Ναυτικού, ο οποίος έχασε εκεί τη ζωή του, το 1827, κατά την διάρκεια της Ελληνικής Επαναστάσεως και υπάρχει και σχετικό Μνημείο στο νησί.
Η φρεγάτα “PROVENCE” είναι η δεύτερη στη σειρά από τις οκτώ συνολικώς φρεγάτες τύπου FREMM του Γαλλικού Ναυτικού και εντάχθηκε επιχειρησιακά στη δύναμή του το 2016. Έχει μήκος 142 μέτρα, μέγιστο πλάτος 20 μέτρα και εκτόπισμα 6.000 τόνους, ενώ το πλήρωμά της αποτελείται από μόλις 130 άτομα, αριθμός μάλλον μικρός για ένα πλοίο πολλαπλών αποστολών και τόσο προηγμένης τεχνολογίας όπως αυτό! Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φτάνει τους 27 κόμβους, ενώ όταν εκτελεί ανθυποβρυχιακές αποστολές και έχει ρίξει στο νερό το βυθιζόμενο σόναρ της τότε χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, που της επιτρέπουν μία κατά το δυνατόν «αθόρυβη» πλεύση με ταχύτητα 16 μιλίων. Κυβερνήτης του σκάφους είναι από το καλοκαίρι του 2021 ο Πλοίαρχος Nicolas Vandebrouck.
Η φρεγάτα “PROVENCE” είναι μεν πολλαπλών αποστολών αλλά βασική αποστολή της είναι ο ανθυποβρυχιακός πόλεμος χάρη στα δύο σόναρ που διαθέτει. Ένα παθητικό, συρόμενης διατάξεως, πολύ χαμηλών συχνοτήτων (TAS) που φέρει πάνω στο καλώδιο μεγάλο αριθμό μικροφώνων και ένα δεύτερο σόναρ μεταβλητού βάθους (VDS) για την ενεργό ανίχνευση των εχθρικών υποβρυχίων. Αμφότερα βρίσκονται στην πρύμνη του σκάφους και μέσω μίας ειδικής θυρίδος που ανοίγει στο ύψος της επιφάνειας της θάλασσας, τα σόναρ μπορούν να απλωθούν σε αυτήν και εν συνεχεία να σύρονται πίσω από το σκάφος, γεγονός που του επιτρέπει να ανιχνεύει εχθρικά υποβρύχια από πολύ μεγάλη απόσταση.
Η «καρδιά» της φρεγάτας είναι ασφαλώς το τρισδιάτατο, πολλαπλών ρόλων, σύστημα ραντάρ “Herakles”, αισθητήρες υπέρυθρης ακτινοβολίας και ESM. Το σκάφος διαθέτει επίσης ένα πυροβόλο στην πρώρα του των 76mm, κατευθυνόμενα βλήματα επιφανείας – αέρος τύπου Aster-16, στρατηγικά βλήματα cruise τύπου SCALP Navale για προσβολή στρατηγικής σημασίας στόχων σε μεγάλη απόσταση στην ξηρά (μέχρι 1000 χλμ από το πλοίο) και με πολύ μεγάλη ακρίβεια, μέσω 16 κάθετα εκτοξευόμενων κανίστρων μεταφοράς βλημάτων ASTER-15 και SCALP Navale, καθώς και βλήματα επιφανείας – επιφανείας τύπου Exocet ΜΜ-40 Block.3. Το πλοίο μπορεί να επιχειρήσει ένα ελικόπτερο ΝΗ-90 και από του χρόνου θα μπορεί να μεταφέρει και να επιχειρεί και ένα τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο!
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι χθες, 27 Ιανουαρίου, η γαλλική φρεγάτα, κατά τον πλου της στο Αιγαίο προς τον Πειραιά, σταμάτησε για λίγο στην Αστυπάλαια, όπου αντιπροσωπεία από το πλήρωμα του πλοίου τίμησε τον Ιππόλυτο Μπισσόν (Hippolyte Bisson), Αξιωματικό του Γαλλικού Ναυτικού, ο οποίος έχασε εκεί τη ζωή του, το 1827, κατά την διάρκεια της Ελληνικής Επαναστάσεως και υπάρχει και σχετικό Μνημείο στο νησί.