Τετράωρη προειδοποιητική στάση εργασίας την Τρίτη 15 Ιανουαρίου, θα πραγματοποιήσει το Σωματείο μηχανοδηγών του ΟΣΕ , διαμαρτυρόμενο για την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και την έλλειψη συντήρησης της λόγω της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης του. σιδηροδρόμου.

Το σωματείο διαμαρτύρεται για τις καθυστερήσεις που καταγγέλλει στη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας (Τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ETCS-GSMR) καθώς και για την ολοκλήρωση των κρίσιμων έργων υποδομής που θα καταστήσουν τον σιδηρόδρομο πρωταγωνιστή στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στην χώρα.

Όπως αναφέρει, ο σιδηρόδρομος μπορεί να γίνει το εργαλείο για την οικονομική και παραγωγική ανασυγκρότηση στην μετά COVID περίοδο, τόσο για την εγχώρια οικονομία όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς η Ε.Ε. έγκαιρα έχει διαβλέψει τις τεράστιες δυνατότητες διοχετεύοντας σημαντικά κονδύλια μέσω του Green Deal και του Ταμείου Ανασυγκρότησης.

«Δυστυχώς και παρά το ότι εκπρόσωποι του Σωματείου μας , μέσω της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Σωματείων Μηχανοδηγών, συμμετέχουν στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου στην Ευρώπη σε working group για τα σιδηροδρομικά ζητήματα, στην Ελλάδα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών αρνείται να συζητήσει τα πραγματικά προβλήματα που βιώνουν καθημερινά οι μηχανοδηγοί ΟΛΩΝ των σιδηροδρομικών εταιρειών, εξαιτίας των προβλημάτων στην σιδηροδρομική υποδομή», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Το Σωματείο επισημαίνει ότι δεκάδες χιλιόμετρα βραδυποριών με συνεπακόλουθες καθυστερήσεις στα δρομολόγια, κλειστοί σταθμοί, έλλειψη ενημέρωσης του επιβατικού κοινού στις αποβάθρες, έλλειψη συντήρησης της υποδομής, συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα που τελικό αποδέκτη έχει το επιβατικό κοινό και τους μηχανοδηγούς που δέχονται λεκτικούς προπηλακισμούς σχεδόν καθημερινά. Όπως αναφέρει, μέρος των αποτελεσμάτων της πολιτικής αυτής ζήσανε οι επιβάτες τις μέρες του χιονιά, όπου παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των σιδηροδρομικών τρένα εγκλωβίστηκαν σε σταθμούς, γεγονός ίσως πρωτοφανές στην σιδηροδρομική ιστορία.

Παράλληλα, η καθυστέρηση στην υπογραφή της νέας –πολυετούς- Σύμβασης για την επιδότηση για τις άγονες γραμμές, αποτελεί τροχοπέδη για την πραγματοποίηση ουσιαστικών επενδύσεων στον σιδηρόδρομο καθώς το τοπίο παραμένει θολό, ενώ μέρος των δρομολογίων που επιδοτούνται με την Σύμβαση που υπογράφηκε το 2015 και ισχύει σήμερα μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ- Ελληνικού Δημοσίου, σήμερα δεν κυκλοφορούν, ιδιαίτερα στην περιφέρεια.

Το Σωματείο απευθύνει δημόσια πρόσκληση για διάλογο στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών , τονίζοντας ότι οι μηχανοδηγοί δεν θα επιτρέψουν την απαξίωση του σιδηροδρόμου και θα συνεχίσουν τον διαχρονικό τους αγώνα υπερασπιζόμενοι τόσο το Δημόσιο Συμφέρον όσο και τα δικαίωμα των επιβατών σε ασφαλείς, οικονομικές και αξιόπιστες-συνεπείς μεταφορές.