Πριν από λίγα χρόνια, µια όµορφη κοπέλα από την Καλαµάτα , µε έντονη δραστηριότητα, έπειτα από ένα ατύχηµα έδωσε µια απίστευτη µάχη για τη ζωή. Νοσοκοµεία, κέντρα αποκατάστασης και στο τέλος η καταφυγή στους Αγίους Ισιδώρους, στον Υµηττό, έπειτα από προτροπές. Σήµερα έχει επανέλθει σε πολύ µεγάλο βαθµό. Αποδίδει σε θαύµα την επαναφορά της στην καθηµερινότητα. Μιλάει παντού για το θαύµα που έζησε. Εκατοντάδες είναι αυτοί που ισχυρίζονται ότι θεραπεύτηκαν στον συγκεκριµένο ναό. Λεωφορεία µε εκατοντάδες πιστούς φτάνουν έως εκεί. Ο πατήρ ∆ηµήτριος προβάλλει τα θαύµατα και αποφαίνεται: Ο Τίµιος Σταυρός που βρέθηκε στα χέρια του πριν από 34 χρόνια είναι θαυµατουργός.

Μέχρι εδώ όλα καλά, ώσπου ο µητροπολίτης Αργολίδος, Νεκτάριος, κατήγγειλε τον ιερέα των θαυµάτων και µίλησε για ποινικές ευθύνες και απάτη ολκής. Πριν από τον Αργολίδος, η Ιερά Σύνοδος µε εγκύκλιό της προς τους πιστούς ζήτησε να µην εµπιστεύονται τους «ψευδοπροφήτες». Και όµως, όλοι γνώριζαν για το µεγάλο «µυστικό του Υµηττού». Εγιναν και έρευνες, αλλά το θέµα έκλεισε (προς το παρόν).

agioi_isidoroi

Ο πατήρ ∆ηµήτριος σιώπησε, αλλά βγήκαν να τον υποστηρίξουν χιλιάδες πιστοί, που λένε ότι έζησαν θαύµατα. Εως και άτοµα που πήραν µέρος στο «Survivor» έγιναν «ασπίδα». Και έτσι φτάσαµε σε ακόµη ένα δίληµµα: Με τον δεσπότη ή µε τον παπα- ∆ηµήτρη; Επισήµως η Εκκλησία δέχεται τα θαύµατα. Οι αρχιερείς είναι επιφυλακτικοί πολλές φορές (όχι για τα θαύµατα) για το πώς κάποιοι προβάλλουν τις «θείες επεµβάσεις». Το φαινόµενο είναι παλιό. Πέραν των θεραπειών των ασθενών, συχνό είναι το φαινόµενο εικόνες να δακρύζουν, γεγονός που ερµηνεύεται ως µηνύµατα των αγίων για την τύχη του κόσµου.

Το παρελθόν

Αίσθηση είχε προκαλέσει το 2014 ρεπορτάζ που µετέδιδαν επί ηµέρες τα Μέσα σε Πολωνία και Ρωσία για εικόνες της Παναγίας που δάκρυσαν ταυτόχρονα στις δύο χώρες. Έναν χρόνο πριν, στη Ρόδο, πιστοί είχαν δει την εικόνα του Αρχάγγελου Μιχαήλ να δακρύζει. Κάποιοι το συνέδεσαν µε τη θεοµηνία που ακολούθησε, µε νεκρούς και καταστροφές.

Στις αρχές του 2000, στην Αργυρούπολη, η εικόνα του Αγίου Φανουρίου αιµορράγησε, αλλά η Αρχιεπισκοπή τότε δεν επέτρεψε παρερµηνείες και απέδωσε το φαινόµενο σε «συγκυρίες φυσικών συνθηκών». Ανάλογη ερµηνεία δόθηκε και στην περίπτωση της εικόνας της Αγίας Κυριακής στο Τσέλο Ναυπλίου, όπου πιστοί την είδαν να δακρύζει. Κατά το 2013 κάποιοι έξω από τη Μονή του Αγίου Παντελεήµονος στο Αγιον Ορος είδαν το φάντασµα του Αγίου Παϊσίου να τους προτρέπει να αγοράσουν λάδι και αλεύρι, γιατί θα έχουµε πόλεµο και πείνα. Η διοίκηση του Αθω έβγαλε ανακοίνωση κάνοντας λόγο για ανυπόστατη φήµη, που στόχο είχε την πρόκληση πανικού και την κερδοσκοπία. Τέλος, µε απόλυτο σεβασµό αντιµετώπισε η επίσηµη Εκκλησία την περίπτωση του µοναχού Βησσαρίωνα της Μονής Αγάθωνος, ο οποίος αγιοκατατάχθηκε πριν από λίγες ηµέρες. Τον Μάρτιο του 2006 το λείψανό του κατά την εκταφή βρέθηκε άφθαρτο και ευωδιάζον. Η Αρχιεπισκοπή συνιστά ψυχραιµία, για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις.

Τουρισμός: Οι κρουαζιέρες από Πειραιά έως Ιεροσόλυµα

Προσκυνηµατική κρουαζιέρα από τον Πειραιά έως τους Αγίους Τόπους προανήγγειλε ο υπουργός Τουρισµού, Βασίλης Κικίλιας. Επειτα από συζητήσεις που είχε µε τον κ. Ιερώνυµο, το υπουργείο προχωράει στον σχεδιασµό για την ανάδειξη των βυζαντινών ναών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Αγιον Ορος για την ενίσχυση του προσκυνηµατικού τουρισµού. Επίσης, προβλέπονται συµφωνίες για οργάνωση της θρησκευτικής κρουαζιέρας, που θα ξεκινάει από τον Πειραιά και θα καταλήγει στους Αγίους Τόπους, µε ενδιάµεσες στάσεις στα νησιά του Αιγαίου και στην Κύπρο. Το τελευταίο διάστηµα έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες και από την Εκκλησία της Ελλάδος για την περαιτέρω ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισµού από όλο τον κόσµο. Μετά την «απώλεια» των Ρώσων προσκυνητών λόγω και των κυρώσεων της Ε.Ε. σε βάρος της Μόσχας για το Ουκρανικό, η Σύνοδος σε συνεργασία µε τις Μητροπόλεις συνεχίζει να καταγράφει τα εκκλησιαστικά µνηµεία και να σχεδιάζει νέους προορισµούς σε όλη τη χώρα. Τελευταία, ένας εκ των πλέον δηµοφιλών προορισµών είναι η Κόνιτσα, όπου οι πιστοί επισκέπτονται το σπίτι του Αγίου Παϊσίου.

kikilias

Εκκλησία των Σκοπίων: Οι Σέρβοι θέλουν τον όρο «Μακεδονία»

Σε ένα περίεργο (τουλάχιστον) παιχνίδι έχει µπει το Πατριαρχείο Σερβίας σε ό,τι αφορά την ονοµασία της νέας Εκκλησίας των Σκοπίων. Αυτήν τη φορά ο φιλορώσος Μητροπολίτης Μπάτσκας Ειρηναίος (φωτ.), πνευµατικός πατέρας του Πατριάρχη Πορφύριου, ανέλαβε να απαντήσει στα ελληνικά Μέσα και σε όσους κατηγορούν το Βελιγράδι ότι δεν παίρνει θέση για το όνοµα. Την ώρα που Φανάρι και Αθήνα έχουν συµφωνήσει στην «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος», ο Ειρηναίος υποστηρίζει: «Το θέµα του ονόµατος, υπό την σερβικήν εκκλησιαστικήν έποψιν, εναπόκειται εις τον διάλογον και την συνεννόησιν µεταξύ των ελληνοφώνων Εκκλησιών, εν πρώτοις µάλιστα της Εκκλησίας της Ελλάδος και της “Εκκλησίας της Αχρίδος”». Αφού έµµεσα υπερασπίζεται τη Συµφωνία των Πρεσπών, προκρίνει το όνοµα «Βόρεια Μακεδονία», τονίζοντας ότι και το όνοµα «“Αρχιεπισκοπή Αχρίδος” αµφιλέγεται ή και αποδοκιµάζεται υπό ουκ ολίγων εκκλησιαστικών κύκλων εντός και εκτός Ελλάδος».

12

Μεσολόγγι: Οι δήµοι ζητούν τη διχοτόµηση της Μητρόπολης

Tέσσερις από τους επτά δήµους της Αιτωλοακαρνανίας µε επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό τάσσονται υπέρ της απόφασης της ∆ιαρκούς Ιεράς Συνόδου (∆ΙΣ) για τη διχοτόµηση της Μητρόπολης Μεσολογγίου. Το θέµα αναµένεται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας άµεσα και για τον λόγο αυτόν οι δήµοι Αγρινίου, Ναυπακτίας, Αµφιλοχίας και Θέρµου ζητούν τη διχοτόµηση, για την καλύτερη αντιµετώπιση των όποιων δυσλειτουργιών έχουν παρατηρηθεί στη διαποίµανση των πιστών. Οι δύο νέες µητροπόλεις που εισηγείται η ∆ΙΣ στο υπουργείο Παιδείας είναι η Μητρόπολη Μεσολογγίου, Ξηροµέρου και Βόνιτσας, µε έδρα το Μεσολόγγι, και η Μητρόπολη Αγρινίου, Αµφιλοχίας και Αγίου Βλασίου, µε έδρα το Αγρίνιο. Σύµφωνα µε τις νέες περιοχές που γεωγραφικά θα προσαρτηθούν, η Μητρόπολη Ναυπάκτου θα µετονοµαστεί σε Μητρόπολη Ναυπάκτου και Θέρµου. Από τα σηµερινά όριά της θα ενταχθούν οι κοινότητες Γαλατά και Περιθωρίου, ενώ η περιοχή του Αγίου Βλασίου θα περάσει στο Αγρίνιο.