ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το κρυφό κόλπο στα ράφια των σουπερ μάρκετ - Τι είναι το… shrinkflation
Πώς συρρικνώνονται οι συσκευασίες
Μήπως η συσκευασία
της αγαπημένης σας σοκολάτας ή παγωτού που μόλις αγοράσατε, σας φαίνεται μικρότερη; Δεν είναι η ιδέα σας. Το λένε shrinkflation και το κάνουν όλοι.
Σε φωτογραφία φαίνεται πως στο ίδιο σακουλάκι μίκρυναν σε μέγεθος τα πατατάκια. Σε άλλη φωτογραφία από διαφορετική εταιρεία στο ίδιο σακουλάκι, μειώθηκε το βάρος από 165 στα 134 γραμμάρια και σε άλλη φωτογραφία το σακουλάκι έχει από 180 γρ. πλέον 165.
Πώς συρρικνώνονται οι συσκευασίες
Λιγότερη ποσότητα, πχ. σε ένα σακουλάκι τσιπς, που έχει 5 πατατάκια λιγότερα. Ίδια ποσότητα αλλά πιο μικρό μέγεθος στα πατατάκια και άρα λιγότερο βάρος.
Ίδια συσκευασία, αλλά με μεγαλύτερο κενό στον πάτο άρα μικρότερη ποσότητα στο κεσεδάκι για γιαούρτια και γαλακτοκομικά.
Μεγαλύτερη ποσότητα κουρκούτι με μείωση στην ποσότητα κρέατος και θαλασσινών στα προτηγανισμένα τρόφιμα.
Λιγότερα τεμάχια στην ίδια συσκευασία για σοκολάτες και μπισκότα.
Αντιδράσεις από καταναλωτές
Οι καταναλωτές διαμαρτύρονται. Οι μερίδες στα εστιατόρια μικραίνουν αλλά οι τιμές μένουν σταθερές, οι ποσότητες στα delivery μικραίνουν αλλά δεν πέφτει η τιμή και οι συσκευασίες στο σουπερμάρκετ έχουν και αυτές συρρικνωθεί.
Ενδεικτικά:
– Πατατάκια, από 150 gr σε 130 gr
– Χαρτί υγείας, από 1.500 gr στα 1.300 gr
– Απορρυπαντικό, από 65 σε 60 μεζούρες
– Τόνος, από 200 gr στα 180 gr
– Κεσεδάκι γιαούρτι, από 200 gr στα 150gr
– Ζυμαρικά, από 450 gr στα 400 gr
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο καταναλωτής αγοράζει λιγότερο προϊόν για τα ίδια όμως χρήματα.
– Πατατάκια, 1,4€. Μειωμένη ποσότητα κατά 20gr = Αυξημένα κατά 0,20€ ή 17%
– Χαρτί Υγείας, 10€. Μειωμένη ποσότητα κατά 200gr = Αυξημένα κατά 1,40€ ή 16%
– Απορρυπαντικό, 12€. Μειωμένη ποσότητα κατά 5 μεζούρες = Αυξημένη τιμή κατά 1€ ή 9%
– Τόνος, 6€. Μειωμένη ποσότητα κατά 20gr = Αυξημένη τιμή κατά 0,60€ ή 11%
– Γιαούρτι, 0,90€. Μειωμένη ποσότητα κατά 50gr= Αυξημένη τιμή κατά 0,25€ ή 38%
Με αυτές τις αυξήσεις ένα νοικοκυριό για να καταναλώσει την ίδια ποσότητα όπως πριν λίγους μήνες θα έχει αύξηση κόστους έως και 20%.
Σε φωτογραφία φαίνεται πως στο ίδιο σακουλάκι μίκρυναν σε μέγεθος τα πατατάκια. Σε άλλη φωτογραφία από διαφορετική εταιρεία στο ίδιο σακουλάκι, μειώθηκε το βάρος από 165 στα 134 γραμμάρια και σε άλλη φωτογραφία το σακουλάκι έχει από 180 γρ. πλέον 165.
Πώς συρρικνώνονται οι συσκευασίες
Λιγότερη ποσότητα, πχ. σε ένα σακουλάκι τσιπς, που έχει 5 πατατάκια λιγότερα. Ίδια ποσότητα αλλά πιο μικρό μέγεθος στα πατατάκια και άρα λιγότερο βάρος.Ίδια συσκευασία, αλλά με μεγαλύτερο κενό στον πάτο άρα μικρότερη ποσότητα στο κεσεδάκι για γιαούρτια και γαλακτοκομικά.
Μεγαλύτερη ποσότητα κουρκούτι με μείωση στην ποσότητα κρέατος και θαλασσινών στα προτηγανισμένα τρόφιμα.
Λιγότερα τεμάχια στην ίδια συσκευασία για σοκολάτες και μπισκότα.
Αντιδράσεις από καταναλωτές
Οι καταναλωτές διαμαρτύρονται. Οι μερίδες στα εστιατόρια μικραίνουν αλλά οι τιμές μένουν σταθερές, οι ποσότητες στα delivery μικραίνουν αλλά δεν πέφτει η τιμή και οι συσκευασίες στο σουπερμάρκετ έχουν και αυτές συρρικνωθεί.Ενδεικτικά:
– Πατατάκια, από 150 gr σε 130 gr
– Χαρτί υγείας, από 1.500 gr στα 1.300 gr
– Απορρυπαντικό, από 65 σε 60 μεζούρες
– Τόνος, από 200 gr στα 180 gr
– Κεσεδάκι γιαούρτι, από 200 gr στα 150gr
– Ζυμαρικά, από 450 gr στα 400 gr
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο καταναλωτής αγοράζει λιγότερο προϊόν για τα ίδια όμως χρήματα.
– Πατατάκια, 1,4€. Μειωμένη ποσότητα κατά 20gr = Αυξημένα κατά 0,20€ ή 17%
– Χαρτί Υγείας, 10€. Μειωμένη ποσότητα κατά 200gr = Αυξημένα κατά 1,40€ ή 16%
– Απορρυπαντικό, 12€. Μειωμένη ποσότητα κατά 5 μεζούρες = Αυξημένη τιμή κατά 1€ ή 9%
– Τόνος, 6€. Μειωμένη ποσότητα κατά 20gr = Αυξημένη τιμή κατά 0,60€ ή 11%
– Γιαούρτι, 0,90€. Μειωμένη ποσότητα κατά 50gr= Αυξημένη τιμή κατά 0,25€ ή 38%
Με αυτές τις αυξήσεις ένα νοικοκυριό για να καταναλώσει την ίδια ποσότητα όπως πριν λίγους μήνες θα έχει αύξηση κόστους έως και 20%.