ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κάτοικος Γαύδου στα Παραπολιτικά 90,1: Περιμένουμε να ανοίξει το Γυμνάσιο - Είναι κρίμα να φύγουμε από τον τόπο που αγαπάμε
«Τα παιδιά είναι κοινωνικοποιημένα, δεν ζούμε σε βραχονησίδα, δεν γνωρίζουν μάλλον τη Γαύδο», δήλωσε η Έφη Γεωργακά
Με αφορμή την έκκληση των γονιών για την επαναλειτουργία του Γυμνασίου στο νησί της Γαύδου
τοποθετήθηκε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Στον αέρα» με την δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη η κάτοικος του νησιού και μητέρα δύο παιδιών, Έφη Γεωργακά.
«Ναι παραμένουμε στη Γαύδο, περιμένουμε να ανοίξει το Γυμνάσιο, εγώ αυτό ελπίζω. Θα ήθελα να δώσουν την σημασία που πρέπει. Η υπουργός παιδείας, η υφυπουργός, ο πρωθυπουργός, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας να το δουν το θέμα και να σκεφτούν ότι εδω είμαστε σύνορα, είναι τα σύνορα της Ελλάδας, δεν γίνεται να τα αντιμετωπίζουν έτσι. Με ποια κριτήρια αποφασίζουν ότι δεν θα ανοίξει γυμνάσιο όταν εδώ εμείς εδω και 15 χρόνια έχουμε κάνει οικογένεια, έχουμε τρία παιδιά, μεγαλώνουμε τα παιδιά μας εδώ, έχουμε δώσει ζωή στο νησί και ήρθε η ώρα να μας πουν να φύγουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Γεωργακά.
Αναφορικά με την αιτιολογία του υπουργείου ότι τα παιδιά θα πρέπει να πάνε σε σχολείο στην Κρήτη ώστε να κοινωνικοποιηθούν, δήλωσε: «Τα παιδιά είναι κοινωνικοποιημένα, δεν ζούμε σε βραχονησίδα, δεν γνωρίζουν μάλλον τη Γαύδο. Απορώ πως αποφασίζει η πολιτεία να μην ανοίξει σχολείο στα σύνορα της Ελλάδας που έχει δημιουργηθεί μια οικογένεια; Πέρυσι μια άλλη μητέρα προσπαθούσε να ανοίξει το γυμνάσιο, δεν της το άνοιξαν κι έφυγε. Έφυγε από το νησί και πήγε σε κάποιο άλλο για να πάει γυμνάσιο το παιδί της αν το είχαν ανοίξει πέρυσι φέτος θα ήταν τρία τα παιδιά, και δεν θα ήταν μόνο τρία γιατί υπάρχει άλλο ένα παιδάκι που πάει Γυμνάσιο στα Χανιά που είναι απ’ εδω και υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι που πραγματικά αν υπήρχε Γυμνάσιο σίγουρα θα είχαν έρθει. Αν δεν δημιουργήσει η πολιτεία τις προϋποθέσεις, τις υποδομές, πως θα έρθει ο κόσμος; Δηλαδή τι μας κάνει αυτή τη στιγμή, προσπαθεί η πολιτεία να ερημώσει το νησί;»
«Ποιο είναι το κριτήριο που δεν ανοίγουν το γυμνάσιο, είναι αριθμητικό; Μου λένε ότι ένα Γυμνάσιο χρειάζεται πολλούς καθηγητές, ποιο είναι το κριτήριο επειδή είναι μόνο δυο παιδιά δεν μπορεί το κράτος να πληρώνει τόσους καθηγητές; Αν ήταν 5 τα παιδιά θα μπορούσε να τα πληρώνει;», διερωτήθηκε η ίδια.
ΔΗΜ.: Και αν δεν έρχονται οι καθηγητές;
«Δεν γίνεται αυτό να μην έρχονται, τόσα χρόνια έρχονται και υπάρχουν τόσοι καθηγητές στην Ελλάδα που εργάζονται σερβιτόροι και εργάζονται υπάλληλοι σε καταστήματα», υπογράμμισε η κάτοικος της Γαύδου.
«Εμείς θα μείνουμε εδώ, δεν θα φύγουμε και περιμένουμε να βρεθεί μια λύση. Είμαι σίγουρη ότι το υπουργείο Παιδείας μπορεί να βρει μια λύση. Έχουμε κινδυνεύσει τόσες φορές να μπει η Ελλάδα σε πόλεμο για μια βραχονησίδα κι εδώ δεν μας ανοίγουν στα σύνορα σχολείο; Είναι απαράδεκτο!», υπογράμμισε η κ. Γεωργακά.
Ερωτηθείσα αν πιστεύει ότι το υπουργείο χρησιμοποιεί το θέμα της κοινωνικοποίησης των παιδιών ως πρόσχημα, απάντησε: «Ναι το υπουργείο το χρησιμοποιεί ως πρόσχημα, δεν θεωρώ ότι ενδιαφέρονται γι’ αυτά. Στα ακριτικά νησιά θα έπρεπε να δημιουργηθούν οι υποδομές ώστε να υπάρξουν και περισσότερα παιδιά και να μην έχουμε θέμα ούτε με την κοινωνικοποίηση, ούτε με τίποτα! Απλά δεν δίνονται λύσεις ριζικές. Όσον αφορά την τηλεκπαιδευση εμείς το έχουμε ζητήσει κι αυτό γιατί εμάς τα παιδιά μας σε όλο το δημοτικό, όχι στην περίοδο του covid, σε όλο το δημοτικό, κάποια μαθήματα τα κάνουν με τηλεκπαίδευση. Αγγλικά, γυμναστική, πληροφορική, ρομποτική, μουσική τα κάνουν πάντα σε όλο το δημοτικό με τηλεκπαιδευση, δώσαμε και αυτή τη λύση. Εκτός απ’ αυτό είπαμε ότι υπάρχουν και πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί που έχουν 2 και 3 πτυχία αν λοιπόν βρίσκαμε 2-3 τέτοιους καθηγητές θα μπορούσαν να καλύψουν πολλά μαθήματα. Υπάρχουν λύσεις αν θέλουμε και τους παρακαλώ πολύ να δώσουμε μια λύση, είναι κρίμα να ερημώσει το νησί, κρίμα να φύγουμε από τον τόπο που αγαπάμε».
«Ναι παραμένουμε στη Γαύδο, περιμένουμε να ανοίξει το Γυμνάσιο, εγώ αυτό ελπίζω. Θα ήθελα να δώσουν την σημασία που πρέπει. Η υπουργός παιδείας, η υφυπουργός, ο πρωθυπουργός, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας να το δουν το θέμα και να σκεφτούν ότι εδω είμαστε σύνορα, είναι τα σύνορα της Ελλάδας, δεν γίνεται να τα αντιμετωπίζουν έτσι. Με ποια κριτήρια αποφασίζουν ότι δεν θα ανοίξει γυμνάσιο όταν εδώ εμείς εδω και 15 χρόνια έχουμε κάνει οικογένεια, έχουμε τρία παιδιά, μεγαλώνουμε τα παιδιά μας εδώ, έχουμε δώσει ζωή στο νησί και ήρθε η ώρα να μας πουν να φύγουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Γεωργακά.
Αναφορικά με την αιτιολογία του υπουργείου ότι τα παιδιά θα πρέπει να πάνε σε σχολείο στην Κρήτη ώστε να κοινωνικοποιηθούν, δήλωσε: «Τα παιδιά είναι κοινωνικοποιημένα, δεν ζούμε σε βραχονησίδα, δεν γνωρίζουν μάλλον τη Γαύδο. Απορώ πως αποφασίζει η πολιτεία να μην ανοίξει σχολείο στα σύνορα της Ελλάδας που έχει δημιουργηθεί μια οικογένεια; Πέρυσι μια άλλη μητέρα προσπαθούσε να ανοίξει το γυμνάσιο, δεν της το άνοιξαν κι έφυγε. Έφυγε από το νησί και πήγε σε κάποιο άλλο για να πάει γυμνάσιο το παιδί της αν το είχαν ανοίξει πέρυσι φέτος θα ήταν τρία τα παιδιά, και δεν θα ήταν μόνο τρία γιατί υπάρχει άλλο ένα παιδάκι που πάει Γυμνάσιο στα Χανιά που είναι απ’ εδω και υπάρχουν πολλοί ενδιαφερόμενοι που πραγματικά αν υπήρχε Γυμνάσιο σίγουρα θα είχαν έρθει. Αν δεν δημιουργήσει η πολιτεία τις προϋποθέσεις, τις υποδομές, πως θα έρθει ο κόσμος; Δηλαδή τι μας κάνει αυτή τη στιγμή, προσπαθεί η πολιτεία να ερημώσει το νησί;»
«Ποιο είναι το κριτήριο που δεν ανοίγουν το γυμνάσιο, είναι αριθμητικό; Μου λένε ότι ένα Γυμνάσιο χρειάζεται πολλούς καθηγητές, ποιο είναι το κριτήριο επειδή είναι μόνο δυο παιδιά δεν μπορεί το κράτος να πληρώνει τόσους καθηγητές; Αν ήταν 5 τα παιδιά θα μπορούσε να τα πληρώνει;», διερωτήθηκε η ίδια.
ΔΗΜ.: Και αν δεν έρχονται οι καθηγητές;
«Δεν γίνεται αυτό να μην έρχονται, τόσα χρόνια έρχονται και υπάρχουν τόσοι καθηγητές στην Ελλάδα που εργάζονται σερβιτόροι και εργάζονται υπάλληλοι σε καταστήματα», υπογράμμισε η κάτοικος της Γαύδου.
«Εμείς θα μείνουμε εδώ, δεν θα φύγουμε και περιμένουμε να βρεθεί μια λύση. Είμαι σίγουρη ότι το υπουργείο Παιδείας μπορεί να βρει μια λύση. Έχουμε κινδυνεύσει τόσες φορές να μπει η Ελλάδα σε πόλεμο για μια βραχονησίδα κι εδώ δεν μας ανοίγουν στα σύνορα σχολείο; Είναι απαράδεκτο!», υπογράμμισε η κ. Γεωργακά.
Ερωτηθείσα αν πιστεύει ότι το υπουργείο χρησιμοποιεί το θέμα της κοινωνικοποίησης των παιδιών ως πρόσχημα, απάντησε: «Ναι το υπουργείο το χρησιμοποιεί ως πρόσχημα, δεν θεωρώ ότι ενδιαφέρονται γι’ αυτά. Στα ακριτικά νησιά θα έπρεπε να δημιουργηθούν οι υποδομές ώστε να υπάρξουν και περισσότερα παιδιά και να μην έχουμε θέμα ούτε με την κοινωνικοποίηση, ούτε με τίποτα! Απλά δεν δίνονται λύσεις ριζικές. Όσον αφορά την τηλεκπαιδευση εμείς το έχουμε ζητήσει κι αυτό γιατί εμάς τα παιδιά μας σε όλο το δημοτικό, όχι στην περίοδο του covid, σε όλο το δημοτικό, κάποια μαθήματα τα κάνουν με τηλεκπαίδευση. Αγγλικά, γυμναστική, πληροφορική, ρομποτική, μουσική τα κάνουν πάντα σε όλο το δημοτικό με τηλεκπαιδευση, δώσαμε και αυτή τη λύση. Εκτός απ’ αυτό είπαμε ότι υπάρχουν και πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί που έχουν 2 και 3 πτυχία αν λοιπόν βρίσκαμε 2-3 τέτοιους καθηγητές θα μπορούσαν να καλύψουν πολλά μαθήματα. Υπάρχουν λύσεις αν θέλουμε και τους παρακαλώ πολύ να δώσουμε μια λύση, είναι κρίμα να ερημώσει το νησί, κρίμα να φύγουμε από τον τόπο που αγαπάμε».