ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Επιστρέφει με αλλαγές ο Δακτύλιος - Ποιοι θα «τρώνε πόρτα»
Τι προβλέπει το σχέδιο
Στα μέσα Οκτωβρίου
Δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας φέροντας και πάλι περιορισμούς στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Ο «Δακτύλιος της Αθήνας», ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ έως και τον Ιούλιο του 2023, θα επανέλθει με κάποιες αλλαγές.
Με τον τρόπο αυτό θα διορθωθεί ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει πέρυσι, καθώς οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως και τον Δεκέμβριο του 2020 κινούνταν ελεύθερα στον Δακτύλιο, ενώ τα ίδια ακριβώς οχήματα που οι άδειες κυκλοφορίας τους είχαν εκδοθεί λίγες ημέρες αργότερα, κινούνταν στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών!
Μάλιστα, στο Δακτύλιο θα εισέρχονται πλέον όλα τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP).
Επίσης, ελεύθερα θα κινούνται καθημερινά στο Δακτύλιο και όλα τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6, εφόσον εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 το χιλιόμετρο, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα φυσικού αερίου εκ κατασκευής και τα οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.
Υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών θα κινούνται όλα τα υπόλοιπα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 120 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο, ενώ σε κανένα όχημα δεν θα επιβάλλεται καθολική απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο.
Κανονικά θα κυκλοφορούν στο Δακτύλιο και τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων της Αθήνας που η κατοικία τους βρίσκεται εντός των ορίων του Δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται σε προκαθορισμένες ζώνες, αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το Δακτύλιο).
Ελεύθερα θα κινούνται τα ταξί και τα ελαφρά φορτηγά τροφοδοσίας, ενώ αντίθετα θα υπάρξει και νέα δραστική περικοπή στις ισχύουσες εξαιρέσεις συνολικά κατά 50%.
Οι παραβάτες των περιοριστικών μέτρων, θα τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).
αναμένεται να επιστρέψει ο Ο «Δακτύλιος της Αθήνας», ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ έως και τον Ιούλιο του 2023, θα επανέλθει με κάποιες αλλαγές.
Τι προβλέπει το σχέδιο
Ειδικότερα, σύμφωνα με το in.gr, το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την ελεύθερη πρόσβαση στο Δακτύλιο των οχημάτων με εκπομπές έως και 145 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο, υπό την προϋπόθεση ότι η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους εκδόθηκε μετά την 1η Ιανουαρίου 2021.Με τον τρόπο αυτό θα διορθωθεί ένα σημαντικό λάθος που είχε γίνει πέρυσι, καθώς οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως και τον Δεκέμβριο του 2020 κινούνταν ελεύθερα στον Δακτύλιο, ενώ τα ίδια ακριβώς οχήματα που οι άδειες κυκλοφορίας τους είχαν εκδοθεί λίγες ημέρες αργότερα, κινούνταν στον Δακτύλιο υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών!
Μάλιστα, στο Δακτύλιο θα εισέρχονται πλέον όλα τα αυτοκίνητα τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP).
Επίσης, ελεύθερα θα κινούνται καθημερινά στο Δακτύλιο και όλα τα παλαιότερα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6, εφόσον εκπέμπουν κάτω από 120 γρ./CO2 το χιλιόμετρο, τα ηλεκτρικά, τα υβριδικά, τα φυσικού αερίου εκ κατασκευής και τα οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.
Υπό το καθεστώς των μονών–ζυγών θα κινούνται όλα τα υπόλοιπα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 120 γρ./CO2 ανά χιλιόμετρο, ενώ σε κανένα όχημα δεν θα επιβάλλεται καθολική απαγόρευση της κίνησης στο κέντρο.
Κανονικά θα κυκλοφορούν στο Δακτύλιο και τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων της Αθήνας που η κατοικία τους βρίσκεται εντός των ορίων του Δακτυλίου. Οι δικαιούχοι θα πρέπει να εφοδιαστούν με ειδική κάρτα εισόδου-εξόδου, η οποία χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων. Τα αυτοκίνητα αυτά, θα κινούνται σε προκαθορισμένες ζώνες, αναλόγως του τόπου κατοικίας του κατόχου, χρησιμοποιώντας τη συντομότερη διαδρομή από και προς την κατοικία του (για είσοδο/έξοδο στον και από το Δακτύλιο).
Ελεύθερα θα κινούνται τα ταξί και τα ελαφρά φορτηγά τροφοδοσίας, ενώ αντίθετα θα υπάρξει και νέα δραστική περικοπή στις ισχύουσες εξαιρέσεις συνολικά κατά 50%.
Οι παραβάτες των περιοριστικών μέτρων, θα τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 52 παρ. 6 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ν. 3904/2010 (Α΄218).