ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πηλίδης στα Παραπολιτικά 90,1: Αναμένεται δύσκολος χειμώνας για τα supermarket λόγω των ανατιμήσεων - Να ενισχυθούν οι ευάλωτες ομάδες
Ακούστε τη συνέντευξη του προέδρου της Ένωσης μικρών και μεσαίων Super Market Ελλάδας
Ο πρόεδρος της Ένωσης μικρών και μεσαίων Super Market Ελλάδας, Γιάννης Πηλίδης,
Παραπολιτικά 90.1 στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα.
Μεταξύ άλλων, στη συνέντευξή του ανέφερε ότι ο χειμώνας ως προς την αγορά και ειδικότερα τα supermarket αναμένεται δύσκολος λόγω των ανατιμήσεων, την επάρκεια των προϊόντων, αλλά και για το αν η πτώση του ΦΠΑ στα αγαθά θα βοηθούσε την κινητικότητα και θα έδινε κίνητρα στους καταναλωτές..
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη και θεωρώ ότι θα έχουμε έναν πολύ δύσκολο χειμώνα, τουλάχιστον ως προς το κομμάτι του supermarket. Οι ανατιμήσεις είναι αλλεπάλληλες, δηλαδή πραγματικά δεν προλαβαίνουμε να παίρνουμε στα γραφεία μας καινούργιους τιμοκατάλογους με νέες τιμές, και πιστεύω ότι αυτό το πράγμα θα συνεχιστεί και τους επομένους μήνες.
Ερωτηθείς αν θα συναντηθούν με τον αρμόδιο υπουργό: Δυστυχώς δεν έχουμε προσκληθεί παρόλο που μας είχε υποσχεθεί ότι θα προσκληθούμε στο παρελθόν.
Ερωτηθείς αν μειώνονται οι ποσότητες των διαθέσιμων προϊόντων: Ναι ισχύουν. Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι τρόπος marketing ο οποίος η αλήθεια είναι ότι γινόταν εδώ και 10 χρόνια με την οικονομική κρίση απλούστατα τώρα το έχετε αναδείξει επειδή έχει γίνει πιο έντονο.
Δηλαδή η μείωση των συσκευασιών δηλαδή αν θυμάστε οι παλαιότεροι ότι τα απορρυπαντικά πλυντηρίου το ’09-’10 ήταν 3-5 και 7 κιλά ξαφνικά τώρα έχουμε πάει σε μεζούρες. Δηλαδή όλα αυτά τα χρόνια οι εταιρείες απορρυπαντικών μείωναν τις ποσότητες, τώρα λόγω των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων, που τέτοιες ανατιμήσεις έχουμε να δούμε πάνω από 30 χρόνια, το έχουνε κάνει κι άλλες εταιρείες. Δηλαδή το έχουν κάνει και οι εταιρείες με τις μαργαρίνες, το έχουν κάνει και οι εταιρείες με τα καλλυντικά, το έχουν κάνει και εταιρείες με τυροκομικά, με τις μαρμελάδες. Τα καταψυγμένα λαχανικά το κιλό γίνεται 900 γραμμάρια κτλ. Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις, μια περίπτωση που μειώνουν το βάρος και διατηρούν την τιμή ίδια. Μια δεύτερη περίπτωση, μειώνουν το βάρος κι αυξάνουν και την τιμή και μια τρίτη περίπτωση που μειώνουν το βάρος και μειώνουν λίγο την τιμή. Τα περισσότερα είναι μειώνουν το βάρος και αυξάνουν την τιμή.
Ερωτηθείς τι θα έλεγε στον υπουργό: Δεν θα του έλεγα κάτι διότι πραγματικά δεν εξαρτάται απ’ αυτόν για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους δηλαδή τι μπορεί να κάνει ο υπουργός σε μια ελεύθερη αγορά πέρα από το να ελέγξει αυτό που έχει βάλει σαν πλαφόν στο ποσοστό κέρδους. Δηλαδή αν πριν ένα χρόνο δουλεύαμε ένα συγκεκριμένο προϊόν με 20% ή 25%, με το ίδιο ποσοστό πρέπει να το δουλεύουμε και τώρα. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι αυτούς τους ελέγχους και να τιμωρήσει αυτούς ή να επιβάλει πρόστιμο σε αυτούς οι οποίοι δεν το τηρούν. Δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο γιατί όλα τα προϊόντα είναι αυξημένες οι πρώτες ύλες.
Ερωτηθείς αν θα ήταν λύση η μείωση του ΦΠΑ σε συγκεκριμένα προϊόντα: Δεν είμαι υπέρ της μείωσης του ΦΠΑ, εγώ είμαι υπέρ του να ενισχυθούν οι ευάλωτες ομάδες οι οποίες αυτές δυσκολεύονται να ψωνίσουν από το σουπερ μάρκετ. Εγω ή και κάποιος άλλος που είμαστε πιο υψηλόμισθοι δεν μας νοιάζει αν το γάλα θα είναι 5 cents φθηνότερα αλλά τον φτωχό τον νοιάζει. Άρα αν μειώσουμε το ΦΠΑ θα επωφεληθούν κι αυτοί οι οποίοι δεν μειώνουν την κατανάλωση τους λόγω του ότι θα είναι αυξημένο το ΦΠΑ άρα ποιοι μειώνουν την κατανάλωση στο σουπερ μάρκετ; Οι ευάλωτες ομάδες. Μεγάλη ενίσχυση σ’ αυτούς! Την μεγαλύτερη που μπορεί να γίνει!
μίλησε στα Μεταξύ άλλων, στη συνέντευξή του ανέφερε ότι ο χειμώνας ως προς την αγορά και ειδικότερα τα supermarket αναμένεται δύσκολος λόγω των ανατιμήσεων, την επάρκεια των προϊόντων, αλλά και για το αν η πτώση του ΦΠΑ στα αγαθά θα βοηθούσε την κινητικότητα και θα έδινε κίνητρα στους καταναλωτές..
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη και θεωρώ ότι θα έχουμε έναν πολύ δύσκολο χειμώνα, τουλάχιστον ως προς το κομμάτι του supermarket. Οι ανατιμήσεις είναι αλλεπάλληλες, δηλαδή πραγματικά δεν προλαβαίνουμε να παίρνουμε στα γραφεία μας καινούργιους τιμοκατάλογους με νέες τιμές, και πιστεύω ότι αυτό το πράγμα θα συνεχιστεί και τους επομένους μήνες.Ερωτηθείς αν θα συναντηθούν με τον αρμόδιο υπουργό: Δυστυχώς δεν έχουμε προσκληθεί παρόλο που μας είχε υποσχεθεί ότι θα προσκληθούμε στο παρελθόν.
Ερωτηθείς αν μειώνονται οι ποσότητες των διαθέσιμων προϊόντων: Ναι ισχύουν. Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι τρόπος marketing ο οποίος η αλήθεια είναι ότι γινόταν εδώ και 10 χρόνια με την οικονομική κρίση απλούστατα τώρα το έχετε αναδείξει επειδή έχει γίνει πιο έντονο.
Δηλαδή η μείωση των συσκευασιών δηλαδή αν θυμάστε οι παλαιότεροι ότι τα απορρυπαντικά πλυντηρίου το ’09-’10 ήταν 3-5 και 7 κιλά ξαφνικά τώρα έχουμε πάει σε μεζούρες. Δηλαδή όλα αυτά τα χρόνια οι εταιρείες απορρυπαντικών μείωναν τις ποσότητες, τώρα λόγω των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων, που τέτοιες ανατιμήσεις έχουμε να δούμε πάνω από 30 χρόνια, το έχουνε κάνει κι άλλες εταιρείες. Δηλαδή το έχουν κάνει και οι εταιρείες με τις μαργαρίνες, το έχουν κάνει και οι εταιρείες με τα καλλυντικά, το έχουν κάνει και εταιρείες με τυροκομικά, με τις μαρμελάδες. Τα καταψυγμένα λαχανικά το κιλό γίνεται 900 γραμμάρια κτλ. Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις, μια περίπτωση που μειώνουν το βάρος και διατηρούν την τιμή ίδια. Μια δεύτερη περίπτωση, μειώνουν το βάρος κι αυξάνουν και την τιμή και μια τρίτη περίπτωση που μειώνουν το βάρος και μειώνουν λίγο την τιμή. Τα περισσότερα είναι μειώνουν το βάρος και αυξάνουν την τιμή.
Ερωτηθείς τι θα έλεγε στον υπουργό: Δεν θα του έλεγα κάτι διότι πραγματικά δεν εξαρτάται απ’ αυτόν για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους δηλαδή τι μπορεί να κάνει ο υπουργός σε μια ελεύθερη αγορά πέρα από το να ελέγξει αυτό που έχει βάλει σαν πλαφόν στο ποσοστό κέρδους. Δηλαδή αν πριν ένα χρόνο δουλεύαμε ένα συγκεκριμένο προϊόν με 20% ή 25%, με το ίδιο ποσοστό πρέπει να το δουλεύουμε και τώρα. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι αυτούς τους ελέγχους και να τιμωρήσει αυτούς ή να επιβάλει πρόστιμο σε αυτούς οι οποίοι δεν το τηρούν. Δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο γιατί όλα τα προϊόντα είναι αυξημένες οι πρώτες ύλες.
Ερωτηθείς αν θα ήταν λύση η μείωση του ΦΠΑ σε συγκεκριμένα προϊόντα: Δεν είμαι υπέρ της μείωσης του ΦΠΑ, εγώ είμαι υπέρ του να ενισχυθούν οι ευάλωτες ομάδες οι οποίες αυτές δυσκολεύονται να ψωνίσουν από το σουπερ μάρκετ. Εγω ή και κάποιος άλλος που είμαστε πιο υψηλόμισθοι δεν μας νοιάζει αν το γάλα θα είναι 5 cents φθηνότερα αλλά τον φτωχό τον νοιάζει. Άρα αν μειώσουμε το ΦΠΑ θα επωφεληθούν κι αυτοί οι οποίοι δεν μειώνουν την κατανάλωση τους λόγω του ότι θα είναι αυξημένο το ΦΠΑ άρα ποιοι μειώνουν την κατανάλωση στο σουπερ μάρκετ; Οι ευάλωτες ομάδες. Μεγάλη ενίσχυση σ’ αυτούς! Την μεγαλύτερη που μπορεί να γίνει!