Η εβδομάδα αρχίζει με μια ιστορική συγκυρία για τον Πειραιά, αφού το μεσημέρι της Δευτέρας, 10 Οκτωβρίου, στις 14:00 , οι τρεις νέοι σταθμοί του μετρό θα δοθούν στην κυκλοφορία.

Η ΣΤΑ.ΣΥ. (Σταθερές Συγκοινωνίες Α. Ε.) ανακοίνωσε το… ντεμπούτο των σταθμών στον Πειραιά. Αυτό θα φέρει αύξηση σε ό,τι αφορά τους πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το μετρό, η οποία εκτιμάται σε 132.000.


Σε ισχύ τίθεται επίσης, από την ερχόμενη Τρίτη 11 Οκτωβρίου, ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην περιοχή του Πειραιά.

Όσον αφορά το συνολικό χρόνο μετάβασης με το μετρό από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» υπολογίζεται σε μόλις 55 λεπτά.

Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως, όπως επίσης αναμένεται μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Προαστιακός και τραμ στον Πειραιά

Ο Πειραιάς θα αναβαθμιστεί συγκοινωνιακά, αφού μόνο στον σταθμό «Πειραιάς» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Το παραπάνω θα συμβεί την επόμενη ημέρα των εγκαινίων των τριών νέων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» «Δημοτικό Θέατρο», δηλαδή την Τρίτη, 11 Οκτωβρίου.

Ο ΟΑΣΑ στοχεύει στη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους τρεις νέους σταθμούς και έρχεται σε συνέχεια των προηγούμενων παρεμβάσεων, όταν τέθηκαν σε λειτουργία οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια).

Το πιο σημαντικό, ειδικά για τον Πειραιά, θα είναι η μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, με τον αριθμό πρόβλεψης, 23.000, να είναι μεγάλος, όσο και αυτός της μείωσης στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους.

Η ανακοίνωση για την κυκλοφορία

Με την επέκταση του δικτύου του μετρό κατά 3,2 χλμ., η γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο-Δουκίσσης Πλακεντίας-Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς.

Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό Θέατρο-Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30-11.00 & 13:30 - 17:30) παραμένει στα 4' και τις νυχτερινές ώρες (22:00-00:20) μειώνεται στα 9', από 10'.

Στο τμήμα Αεροδρόμιο-Δημοτικό Θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36'. Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό Θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από τον σταθμό Εθνική 'Αμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο.

Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα-Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03.
Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας.

Τελευταίοι συρμοί από τον σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα - Πέμπτη και Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).

Το σχέδιο αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού δικτύου που έχει διαμορφώσει ο ΟΑΣΑ για τη διασύνδεση των δήμων στις περιοχές που βρίσκονται οι νέοι σταθμοί του μετρό, «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο», και για τη δυνατότητα νέων μετεπιβιβάσεων, βασίζεται σε ενισχύσεις και τροποποιήσεις λεωφορειακών γραμμών.

Η αναδιαμόρφωση των γραμμών χωρίζεται σε δυο φάσεις:

Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών.

Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού, που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής. Πιο αναλυτικά, έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω-Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό-Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με τη λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.

Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα-Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».

Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη-Νίκαια-Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.

Αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι επιβάτες μπορούν να καλούν στο πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ 11185.

Παράλληλα, όλες οι πληροφορίες για τα δρομολόγια της Γραμμής 3 του Μετρό, όπως αυτά διαμορφώνονται από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022, είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της ΣΤΑ.ΣΥ. (www.stasy.gr).