ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Επόμενη στάση Πειραιάς: Εντυπωσιακές εικόνες από το εσωτερικό των 3 νέων σταθμών του Μετρό
Θα εξυπηρετεί 132.000 πολίτες την ημέρα, 23.000 οχήματα λιγότερα
Την πλήρη αναβάθμιση του συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας σήμανε η έναρξη λειτουργίας των τριών σταθμών του Μετρό στον Πειραιά
, οι οποίοι ολοκλήρωσαν την επέκταση της Γραμμής 3.
Το πρωί της Δευτέρας, 10 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των σταθμών «Μανιάτικά», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ λίγο αργότερα (14:00) ξεκίνησαν τα δρομολογία, εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες πολίτες.
Τρεις σταθμοί Μετρό για 132.000 πολίτες τη μέρα, 23.000 οχήματα λιγότερα
Με την λειτουργία, σήμερα, των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», επιπλέον 132.000 πολίτες ημερησίως θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό, με ταυτόχρονη μείωση της κυκλοφορίας κατά 23.000 οχήματα και των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα κατά 70 τόνους ημερησίως.
Το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας συνδέεται πλέον απευθείας με το Αεροδρόμιο, με τη διαδρομή να διανύεται σε μόλις 55 λεπτά. Από το Λιμάνι στο Σύνταγμα οι επιβάτες θα μπορούν να φθάνουν σε μόλις 12 – 13 λεπτά.
Επιπλέον, η απευθείας σύνδεση μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.
Το συνολικό έργο θα αποτελείται από μία σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., τους τρεις σταθμούς που άνοιξαν σήμερα για το επιβατικό κοινό («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») και άλλους τρεις νέους σταθμούς («Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια»).
Επίσης εντός του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο», διαμορφώθηκε, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά και Νήσων, η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», με πρωτότυπα και αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων που αποκάλυψε η αρχαιολογική ανασκαφή στην περιοχή, καθώς και εποπτικά μέσα αναπαράστασης του υδρευτικού συστήματος του αρχαίου Πειραιά. Σε εσοχή στο δάπεδο έχει τοποθετηθεί το αποκαλυφθέν στην αρχαιολογική ανασκαφή αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο οικίας του αρχαίου Πειραιά.
«Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά. Οι τρεις νέοι σταθμοί «Πειραιάς», «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο «Δημοτικό Θέατρο» έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. «Mε το έργο αυτό ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και “καθαρό” μέσο αστικής μετακίνησης. Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών”, σημείωσε. «Μετά από δεκαετίες, ενώνουμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας πως «κανείς μας δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων. Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες. Αυτό το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης. Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο να μπει στην καθημερινότητα της πόλης. Αυτή είναι η διαφορά μας. Και αυτή θα είναι πάντοτε».
«Το έργο του Μετρό στον Πειραιά αποδεικνύει ότι η παρουσία αρχαιοτήτων και η έρευνα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου δημόσιου έργου, συνιστά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την πόλη, παρά εμπόδιο στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Η αρχαιολογική έρευνα αφηγείται ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης, που μπορούν να συνδυαστούν δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική των σύγχρονων πόλεων. Αυτό το τελευταίο αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο, ιδιαίτερα στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου» με την αποκάλυψη -εκτός των άλλων πολύ σημαντικών ρωμαϊκών και βυζαντινών καταλοίπων- οικιστικές μαρτυρίες της Θεσσαλονίκης του Κασσάνδρου είναι τεράστιο. Στο τέλος του 2023, εσείς, κ. Πρωθυπουργέ, θα είστε εκείνος που θα αποδώσει στην Θεσσαλονίκη, όχι μόνο τον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο με πέντε σταθμούς-μουσεία, αλλά και με τον μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό έργο, στην καθημερινότητα της πόλης και των επιβατών του Μετρό», σημείωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, τόνισε πως «ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα 1 εκατομμύριο ημερησίως. Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση». «Στα 3 χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι είμαστε η παράταξη των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων. Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», υπενθύμισε ο κ. Καραγιάννης.
Αυτό που προβλέπεται από τους ειδικούς μετά την λειτουργία των νέων σταθμών θα είναι:
Το πρωί της Δευτέρας, 10 Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των σταθμών «Μανιάτικά», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ενώ λίγο αργότερα (14:00) ξεκίνησαν τα δρομολογία, εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες πολίτες.
Δείτε εικόνες από το εσωτερικό των τριών νέων σταθμών του μετρό
Τρεις σταθμοί Μετρό για 132.000 πολίτες τη μέρα, 23.000 οχήματα λιγότερα
Με την λειτουργία, σήμερα, των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», επιπλέον 132.000 πολίτες ημερησίως θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό, με ταυτόχρονη μείωση της κυκλοφορίας κατά 23.000 οχήματα και των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα κατά 70 τόνους ημερησίως.Το μεγαλύτερο Λιμάνι της χώρας συνδέεται πλέον απευθείας με το Αεροδρόμιο, με τη διαδρομή να διανύεται σε μόλις 55 λεπτά. Από το Λιμάνι στο Σύνταγμα οι επιβάτες θα μπορούν να φθάνουν σε μόλις 12 – 13 λεπτά.
Επιπλέον, η απευθείας σύνδεση μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.
Το συνολικό έργο θα αποτελείται από μία σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., τους τρεις σταθμούς που άνοιξαν σήμερα για το επιβατικό κοινό («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») και άλλους τρεις νέους σταθμούς («Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια»).
Επίσης εντός του σταθμού «Δημοτικό Θέατρο», διαμορφώθηκε, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιά και Νήσων, η μουσειογραφική έκθεση «Το Αθέατο Νερό», με πρωτότυπα και αντίγραφα των αρχαιολογικών ευρημάτων που αποκάλυψε η αρχαιολογική ανασκαφή στην περιοχή, καθώς και εποπτικά μέσα αναπαράστασης του υδρευτικού συστήματος του αρχαίου Πειραιά. Σε εσοχή στο δάπεδο έχει τοποθετηθεί το αποκαλυφθέν στην αρχαιολογική ανασκαφή αυθεντικό βοτσαλωτό δάπεδο οικίας του αρχαίου Πειραιά.
«Το Μετρό έφτασε στον Πειραιά. Οι τρεις νέοι σταθμοί «Πειραιάς», «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» αποτελούν ένα πραγματικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Βλέπετε ότι εδώ στο «Δημοτικό Θέατρο» έχουμε σίγουρα έναν από τους πιο όμορφους και ιδιαίτερους σταθμούς ολόκληρου του δικτύου μας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. «Mε το έργο αυτό ο Πειραιάς γίνεται πραγματικά μια σύγχρονη, μια πιο ανθρώπινη πόλη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και “καθαρό” μέσο αστικής μετακίνησης. Ένα μέσο που βελτιώνει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών”, σημείωσε. «Μετά από δεκαετίες, ενώνουμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, προσθέτοντας πως «κανείς μας δεν μπορεί να ξεχάσει εκείνα τα ανεκδιήγητα εγκαίνια των μουσαμάδων. Τις βόλτες πάνω στους συρμούς χωρίς ράγες. Αυτό το μνημείο πολιτικής εξαπάτησης. Και αυτή ακριβώς είναι η διαφορά μας κυρίες και κύριοι. Από τη μία φιέστες χωρίς αντίκρισμα και από την άλλη ένα έργο ολοκληρωμένο, έτοιμο να μπει στην καθημερινότητα της πόλης. Αυτή είναι η διαφορά μας. Και αυτή θα είναι πάντοτε».
«Το έργο του Μετρό στον Πειραιά αποδεικνύει ότι η παρουσία αρχαιοτήτων και η έρευνα της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, στο πλαίσιο ενός μεγάλου δημόσιου έργου, συνιστά ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την πόλη, παρά εμπόδιο στην ομαλή εξέλιξη του έργου. Η αρχαιολογική έρευνα αφηγείται ιστορίες από τη διαχρονική ζωή της πόλης, που μπορούν να συνδυαστούν δημιουργικά με την αναπτυξιακή προοπτική των σύγχρονων πόλεων. Αυτό το τελευταίο αποδεικνύεται και στην περίπτωση του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου στη Θεσσαλονίκη. Το ιστορικό όφελος από την αρχαιολογική έρευνα σε όλο το έργο, ιδιαίτερα στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου» με την αποκάλυψη -εκτός των άλλων πολύ σημαντικών ρωμαϊκών και βυζαντινών καταλοίπων- οικιστικές μαρτυρίες της Θεσσαλονίκης του Κασσάνδρου είναι τεράστιο. Στο τέλος του 2023, εσείς, κ. Πρωθυπουργέ, θα είστε εκείνος που θα αποδώσει στην Θεσσαλονίκη, όχι μόνο τον Μητροπολιτικό Σιδηρόδρομο με πέντε σταθμούς-μουσεία, αλλά και με τον μεγαλύτερο διεθνώς αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε ένα μείζον τεχνικό έργο, στην καθημερινότητα της πόλης και των επιβατών του Μετρό», σημείωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, τόνισε πως «ο συνολικός αριθμός επιβατών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό θα ξεπεράσει το ένα 1 εκατομμύριο ημερησίως. Συγκεκριμένα κάθε ημέρα 1,1 εκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν το Μετρό για να διασφαλίσουν άνετη, γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση». «Στα 3 χρόνια που είμαστε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι είμαστε η παράταξη των πραγματικών μεταρρυθμίσεων και των μεγάλων έργων. Γιατί και αυτό το έργο ξεκίνησε από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη», υπενθύμισε ο κ. Καραγιάννης.
Αυτό που προβλέπεται από τους ειδικούς μετά την λειτουργία των νέων σταθμών θα είναι:
- Ημερήσια αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 πολίτες
- Μείωση της κυκλοφορίας των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως
- Μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως
- Ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι μέχρι το αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό σε μόλις 55 λεπτά και προς το Σύνταγμα σε 20 λεπτά.