ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Η ομιλία του Κωνσταντίνου Κεφαλογιάννη στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου
«Η θετική επίπτωση των υποδομών στην Ανάπτυξη» - Ξεπέρασε κάθε προσδοκία η εκδήλωση, πλήθος κόσμου στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου
Ο Συντονιστής Παραγωγικών Τομέων της Νέας Δημοκρατίας
, Κωνσταντίνος Β. Κεφαλογιάννης, συμμετείχε με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χάρη Μαμουλάκη το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Φραγκίσκο Λαμπρινό σε μία πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση, που παραβρέθηκε πλήθος κόσμου, στο Εμπορικό Επιμελητήριο Ηρακλείου με θέμα «Η θετική επίπτωση της ανάπτυξης των υποδομών στους Παραγωγικούς Τομείς».
Στην ομιλία του ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης τόνισε μεταξύ άλλων:
Αγαπητοί μου συμπολίτες,
Ένα μεγάλο ευχαριστώ απο τα βάθη της καρδιάς μου για την τιμή που μας κάνετε σήμερα.
Με τους συνομιλητές μου, μπορεί να μας χωρίζει η πολιτική μας τοποθέτηση. Να έχουμε ιδεολογικές διάφορες.Αλλά και τους τρεις, όλους όσους βρισκόμαστε σήμερα εδώ μας ενώνει κάτι πολύ πιο δυνατό. Η Κρήτη. Η ευημερία των πολιτών της. Η πρόοδος της. Η ανάπτυξή της.
Απόψε μιλάμε. Για την Κρήτη. Τις υποδομές της. Την ανάπτυξη της. Την ευημερία του τόπου που αγαπάμε.Η Κρήτη είναι ένας ευλογημένος τόπος.Ένας τόπος με τεράστια δυναμική στον Τουρισμό, στον Πολιτισμό, στον Πρωτογενή Τομέα. Με ενεργειακά αποθέματα όπως είδαμε πρόσφατα με την έναρξη ερευνών για την εξόρυξη υδρογονανθράκων. Κάτι που μπορεί να σημαίνει την ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας και ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.Όμως η μεγαλύτερη δύναμη της Κρήτης, το μεγάλο της συγκριτικό πλεονέκτημα, είναι οι άνθρωποι της. Η ψυχή της Κρήτης που εγγυάται την πρόοδο της.
Είναι κοινό μυστικό ότι η Κρήτη είχε μείνει πίσω στον τομέα των υποδομών. Έχει σήμερα ένα τεράστιο αναπτυξιακό έλλειμα.Υποδεχόμαστε και φιλοξενούμε εκατομμύρια επισκέπτες από όλον τον κόσμο αλλά δεν διαθέτουμε ένα σύγχρονο και λειτουργικό αεροδρόμιο. Το οδικό μας δίκτυο είναι απαρχαιωμένο και ανασφαλές. Θρηνούμε κάθε χρόνο εκατοντάδες αθώα θύματα.
Όμως για πρώτη φορά βλέπουμε φως στο τούνελ.Αξίζουν πραγματικά, θερμά συγχαρητήρια στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και προσωπικά στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που επιτέλους ένα εμβληματικό έργο για την Κρήτη προχωρά, υλοποιείται και θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, ένα όνειρο πολλών γενιών Κρητικών, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο που κατασκευάζεται σε όλη την Ευρώπη.
Βόρειος Οδικός Άξονας όμως, χωρίς Κάθετους Άξονες ευρωπαϊκών προδιαγραφών και σύνδεση με ένα σύγχρονο Νότιο Οδικό Άξονα, δεν νοείται. Αυτό είναι το επόμενο βήμα για το οποίο όλοι πρέπει να αγωνιστούμε. Η σύνδεση του ΒΟΑΚ με σύγχρονους δρόμους με τις τουριστικές περιοχές σε Βορά και Νότο είναι περισσότερο από αναγκαία.
Αντιπλημμυρικά έργα και αναπλάσεις στις Τουριστικές αυτές περιοχές πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα. Να μη ζήσουμε ξανά την τραγωδία των καταστροφών στη Αγία Πελαγία, στη Λυγαριά, στο Δήμο Χερσονήσου, στα Μάλια στη Σητεία.
Το δεύτερο εμβληματικό έργο που παίρνει επιτέλους «σάρκα και οστά» στην Κρήτη μας είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πολύ σημαντικό για τον Τουρισμό μας και όχι μόνο. Πολλές κυβερνήσεις εξαγγέλλουν έργα, χωρίς μελέτες, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς τη χρηματοδότηση. Μία τέτοια περίπτωση ήταν και το αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Επιτέλους, με κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, η δανειακή σύμβαση υπογράφτηκε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ξεκίνησε άμεσα η υλοποίηση ενός έργου με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την Κρήτη και την οικονομία της. Ενώ για να καταλάβουμε με αριθμούς τη σημασία του, αρκεί να πούμε ότι το αεροδρόμιο Ηρακλείου που αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου υποδέχεται πάνω από 8 εκ επισκέπτες.
Επισκέφθηκα πρόσφατα το υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι. Το νέο αεροδρόμιο θα είναι δεύτερο σε επισκεψιμότητα αεροδρόμιο στην Ελλάδα με δυνατότητα διαχείρισης 18 εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως.Θα δημιουργήσει 7.000 θέσεις εργασίας και 35.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης.Θα είναι το μοναδικό νέο αεροδρόμιο στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Η Κρήτη θα αναδειχθεί σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής.
Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, όπως είναι αυτονόητο, θα κλείσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
Πρέπει όλοι, να προετοιμαστούμε για αυτό. Να έχουμε έτοιμες και βιώσιμες λύσεις για την αξιοποίηση του χώρου για την ανάπτυξη της Κρήτης.Πρέπει να βρεθούμε ένα βήμα μπροστά. Ο σχεδιασμός να προηγηθεί της άναρχης ανάπτυξης.Χρειάζεται φαντασία και όραμα. Η τοπική κοινωνία θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και λόγο.
Το νέο αεροδρόμιο θα ενώσει το Καστέλλι το Θραψανό, το Αρκαλοχώρι και τη γύρω περιοχή. Θα δώσει ευκαιρίες ανάπτυξης στην απομονωμένη Βιάννος.
Γιατί η ανάπτυξη έπεται του σχεδίου, δεν προηγείται. Να δούμε επίσης τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Το ειδικό χωροταξικό σχέδιο όπως αυτό πού προχωρά στο Δήμο Μινώα Πεδιάδα. Δημιουργεί τεράστιες αναπτυξιακές και επενδυτικές ευκαιρίες στην ενδοχώρα.
Επίσης η ανάπτυξη της Μεσσαράς πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή των επιλογών μας. Να προχωρήσουμε άμεσα και εκεί το ειδικό χωροταξικό σχέδιο. Από το Τυμπάκι και την Αγία Γαλήνη έως τις Μοίρες και τους Αγίους Δέκα. Μια Μεσσαρά με τις μοναδικές ομορφιές και την πλούσια ιστορία. Την Φαιστό, τη Γόρτυνα, τα Μάταλα.
Γιατί φίλες και φίλοι,το μεγάλο πλεονέκτημα της Κρήτης είναι η θέση της.Μήπως να δούμε ξανά, με την εμπειρία και τη σοβαρότητα που έχουμε αποκτήσει, ένα αναπτυξιακό έργο που αφήσαμε στη μέση;
Μήπως να ξαναβάλουμε στο επίκεντρο της συζήτησης το Λιμάνι του Νότου ως διαμετακομιστικού και ενεργειακού κόμβου στο κέντρο της Μεσογείου;Να δούμε τη μεγάλη ήπειρο που είναι δίπλα μας, την Αφρική που θα φέρει τον πλούτο του μέλλοντος στη Κρήτη και την Ελλάδα. Η πατρίδα μας είναι βέβαιο ότι μπορεί να ενώσει Ευρώπη και Αφρική.
Τρίτο σπουδαίο έργο, η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Ηπειρωτική Ελλάδα. Ένα ακόμα εμβληματικό έργο για το νησί μας.Η μεγαλύτερη επένδυση για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας που γίνεται στην Ελλάδα. Στόχος του, ο τερματισμός της «ηλεκτρικής απομόνωσης» της Κρήτης από το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ένα εργο που εξοικονομεί 400 εκ. ευρώ για τους καταναλωτές μέσω των λογαριασμών (ΥΚΩ) ενώ βελτιώνει το περιβαλλοντικό αποτυπώμα της Κρήτης. Ενδεικτικά με τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του μεγάλου καλωδίου οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 500.000 τόνους. Ενώ σε πλήρη λειτουργία του έργου οι ρύποι θα μειωθούν κατά 60% σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα.
Τρία μεγάλα εμβληματικά έργα που δίνουν υπεραξία στην Κρήτη. Τρία έργα που θα οδηγήσουν την Κρήτη μας σε μία βιώσιμη ανάπτυξη. Στην ευημερία του νησιού μας στο αύριο. Τρία μεγάλα έργα που δίνουν την κατεύθυνση. Με τεράστια σημασία για την Κρήτη και τους ανθρώπους της.
Κλείνω την τοποθέτηση μου με αναφορά σε τρεις τομείς που μπορούν να δημιουργήσουν τεράστια προστιθέμενη αξία στο νησί μας.
Την αξιοποίηση των υδάτινων πόρων για τους αγρότες μας. Την ανάπτυξη των Ορεινών Όγκων. Την ανάδυση των Αρχαιολογικών μας θησαυρών, με πρώτο την ένταξη της Κνωσού στα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ.
Η Κρήτη έχει απίστευτες φυσικές ομορφιές και μακραίωνη Ιστορία. Αλλά έχει και κάτι άλλο πολύ πιο σημαντικό. Έχει όλους εσάς. Τις Κρητικές και τους Κρητικούς. Τους ανθρώπους της Κρήτης. Ανθρώπους με φιλότιμο, με αρχοντιά με αξίες.
Σε όλους εσάς βασίζεται, η ευημερία του τόπου μας. Το μέλλον της νέας γενιάς.
Στην ομιλία του ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης τόνισε μεταξύ άλλων:
Αγαπητοί μου συμπολίτες,
Ένα μεγάλο ευχαριστώ απο τα βάθη της καρδιάς μου για την τιμή που μας κάνετε σήμερα.
Με τους συνομιλητές μου, μπορεί να μας χωρίζει η πολιτική μας τοποθέτηση. Να έχουμε ιδεολογικές διάφορες.Αλλά και τους τρεις, όλους όσους βρισκόμαστε σήμερα εδώ μας ενώνει κάτι πολύ πιο δυνατό. Η Κρήτη. Η ευημερία των πολιτών της. Η πρόοδος της. Η ανάπτυξή της.
Απόψε μιλάμε. Για την Κρήτη. Τις υποδομές της. Την ανάπτυξη της. Την ευημερία του τόπου που αγαπάμε.Η Κρήτη είναι ένας ευλογημένος τόπος.Ένας τόπος με τεράστια δυναμική στον Τουρισμό, στον Πολιτισμό, στον Πρωτογενή Τομέα. Με ενεργειακά αποθέματα όπως είδαμε πρόσφατα με την έναρξη ερευνών για την εξόρυξη υδρογονανθράκων. Κάτι που μπορεί να σημαίνει την ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας και ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης.Όμως η μεγαλύτερη δύναμη της Κρήτης, το μεγάλο της συγκριτικό πλεονέκτημα, είναι οι άνθρωποι της. Η ψυχή της Κρήτης που εγγυάται την πρόοδο της.
Όμως για πρώτη φορά βλέπουμε φως στο τούνελ.Αξίζουν πραγματικά, θερμά συγχαρητήρια στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και προσωπικά στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που επιτέλους ένα εμβληματικό έργο για την Κρήτη προχωρά, υλοποιείται και θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.Ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, ένα όνειρο πολλών γενιών Κρητικών, αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο οδικό έργο που κατασκευάζεται σε όλη την Ευρώπη.
Βόρειος Οδικός Άξονας όμως, χωρίς Κάθετους Άξονες ευρωπαϊκών προδιαγραφών και σύνδεση με ένα σύγχρονο Νότιο Οδικό Άξονα, δεν νοείται. Αυτό είναι το επόμενο βήμα για το οποίο όλοι πρέπει να αγωνιστούμε. Η σύνδεση του ΒΟΑΚ με σύγχρονους δρόμους με τις τουριστικές περιοχές σε Βορά και Νότο είναι περισσότερο από αναγκαία.
Το δεύτερο εμβληματικό έργο που παίρνει επιτέλους «σάρκα και οστά» στην Κρήτη μας είναι το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, πολύ σημαντικό για τον Τουρισμό μας και όχι μόνο. Πολλές κυβερνήσεις εξαγγέλλουν έργα, χωρίς μελέτες, χωρίς σχεδιασμό, χωρίς τη χρηματοδότηση. Μία τέτοια περίπτωση ήταν και το αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Επιτέλους, με κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη, η δανειακή σύμβαση υπογράφτηκε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ξεκίνησε άμεσα η υλοποίηση ενός έργου με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την Κρήτη και την οικονομία της. Ενώ για να καταλάβουμε με αριθμούς τη σημασία του, αρκεί να πούμε ότι το αεροδρόμιο Ηρακλείου που αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου υποδέχεται πάνω από 8 εκ επισκέπτες.
Επισκέφθηκα πρόσφατα το υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι. Το νέο αεροδρόμιο θα είναι δεύτερο σε επισκεψιμότητα αεροδρόμιο στην Ελλάδα με δυνατότητα διαχείρισης 18 εκατομμυρίων επισκεπτών ετησίως.Θα δημιουργήσει 7.000 θέσεις εργασίας και 35.000 θέσεις έμμεσης απασχόλησης.Θα είναι το μοναδικό νέο αεροδρόμιο στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Η Κρήτη θα αναδειχθεί σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο μεταξύ Ευρώπης, Ασίας και Αφρικής.
Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, όπως είναι αυτονόητο, θα κλείσει το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
Πρέπει όλοι, να προετοιμαστούμε για αυτό. Να έχουμε έτοιμες και βιώσιμες λύσεις για την αξιοποίηση του χώρου για την ανάπτυξη της Κρήτης.Πρέπει να βρεθούμε ένα βήμα μπροστά. Ο σχεδιασμός να προηγηθεί της άναρχης ανάπτυξης.Χρειάζεται φαντασία και όραμα. Η τοπική κοινωνία θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο και λόγο.
Το νέο αεροδρόμιο θα ενώσει το Καστέλλι το Θραψανό, το Αρκαλοχώρι και τη γύρω περιοχή. Θα δώσει ευκαιρίες ανάπτυξης στην απομονωμένη Βιάννος.
Γιατί η ανάπτυξη έπεται του σχεδίου, δεν προηγείται. Να δούμε επίσης τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Το ειδικό χωροταξικό σχέδιο όπως αυτό πού προχωρά στο Δήμο Μινώα Πεδιάδα. Δημιουργεί τεράστιες αναπτυξιακές και επενδυτικές ευκαιρίες στην ενδοχώρα.
Επίσης η ανάπτυξη της Μεσσαράς πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή των επιλογών μας. Να προχωρήσουμε άμεσα και εκεί το ειδικό χωροταξικό σχέδιο. Από το Τυμπάκι και την Αγία Γαλήνη έως τις Μοίρες και τους Αγίους Δέκα. Μια Μεσσαρά με τις μοναδικές ομορφιές και την πλούσια ιστορία. Την Φαιστό, τη Γόρτυνα, τα Μάταλα.
Γιατί φίλες και φίλοι,το μεγάλο πλεονέκτημα της Κρήτης είναι η θέση της.Μήπως να δούμε ξανά, με την εμπειρία και τη σοβαρότητα που έχουμε αποκτήσει, ένα αναπτυξιακό έργο που αφήσαμε στη μέση;
Μήπως να ξαναβάλουμε στο επίκεντρο της συζήτησης το Λιμάνι του Νότου ως διαμετακομιστικού και ενεργειακού κόμβου στο κέντρο της Μεσογείου;Να δούμε τη μεγάλη ήπειρο που είναι δίπλα μας, την Αφρική που θα φέρει τον πλούτο του μέλλοντος στη Κρήτη και την Ελλάδα. Η πατρίδα μας είναι βέβαιο ότι μπορεί να ενώσει Ευρώπη και Αφρική.
Τρίτο σπουδαίο έργο, η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Ηπειρωτική Ελλάδα. Ένα ακόμα εμβληματικό έργο για το νησί μας.Η μεγαλύτερη επένδυση για τη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας που γίνεται στην Ελλάδα. Στόχος του, ο τερματισμός της «ηλεκτρικής απομόνωσης» της Κρήτης από το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ένα εργο που εξοικονομεί 400 εκ. ευρώ για τους καταναλωτές μέσω των λογαριασμών (ΥΚΩ) ενώ βελτιώνει το περιβαλλοντικό αποτυπώμα της Κρήτης. Ενδεικτικά με τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του μεγάλου καλωδίου οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 500.000 τόνους. Ενώ σε πλήρη λειτουργία του έργου οι ρύποι θα μειωθούν κατά 60% σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα.
Τρία μεγάλα εμβληματικά έργα που δίνουν υπεραξία στην Κρήτη. Τρία έργα που θα οδηγήσουν την Κρήτη μας σε μία βιώσιμη ανάπτυξη. Στην ευημερία του νησιού μας στο αύριο. Τρία μεγάλα έργα που δίνουν την κατεύθυνση. Με τεράστια σημασία για την Κρήτη και τους ανθρώπους της.
Κλείνω την τοποθέτηση μου με αναφορά σε τρεις τομείς που μπορούν να δημιουργήσουν τεράστια προστιθέμενη αξία στο νησί μας.
Την αξιοποίηση των υδάτινων πόρων για τους αγρότες μας. Την ανάπτυξη των Ορεινών Όγκων. Την ανάδυση των Αρχαιολογικών μας θησαυρών, με πρώτο την ένταξη της Κνωσού στα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ.
Η Κρήτη έχει απίστευτες φυσικές ομορφιές και μακραίωνη Ιστορία. Αλλά έχει και κάτι άλλο πολύ πιο σημαντικό. Έχει όλους εσάς. Τις Κρητικές και τους Κρητικούς. Τους ανθρώπους της Κρήτης. Ανθρώπους με φιλότιμο, με αρχοντιά με αξίες.
Σε όλους εσάς βασίζεται, η ευημερία του τόπου μας. Το μέλλον της νέας γενιάς.