Κηδεία τέως βασιλιά Κωνσταντίνου: Οι συμβολισμοί πίσω από τις λεπτομέρειες (Εικόνες)
Τι υπαγορεύει το βυζαντινό τυπικό που ακολουθήθηκε
Ενδεικτική της επισημότητας που θέλησε να προσδώσει η Ιεραρχία στην κηδεία του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου, ήταν η απόφαση να ακολουθηθεί το βυζαντινό τυπικό, το οποίο τηρείται όταν υπάρχει πολύ σημαντικός συμβολισμός.
Τη συμβολική αλλά και συναισθηματική αξία που είχαν για τον τέως βασιλιά και την οικογένειά του, φανερώνουν τα κειμήλια που τοποθετήθηκαν πάνω στο φέρετρό του.
Συγκινημένοι οι γιοι του τέως βασιλιά, τοποθέτησαν δίπλα και πάνω στο φέρετρο που σκεπαζόταν με την ελληνική σημαία, το χρυσό μετάλλιο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα παράσημά του, λίγο πριν αρχίσει η νεκρώσιμος ακολουθία.
Μεταξύ των πολύτιμων κειμηλίων του εκλιπόντος ήταν το παράσημο του Ανώτερου Ταξιάρχη του Τάγματος του Dannebrog, το οποίο του είχε απονεμηθεί το 1964 κατά την άνοδο του στον θρόνο.
Κάθε λεπτομέρεια στη Μητρόπολη Αθηνών «έκρυβε» συμβολισμούς. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είχε δίπλα του, δεξιά και αριστερά, τους 12 συνοδικούς Μητροπολίτες, όπως υπαγορεύει το βυζαντινό τυπικό που επιλέχθηκε για την τελετή.
«Το βυζαντινό τελετουργικό είναι το αρχαιοπρεπές τυπικό, επιλέγεται σε μεγάλες δεσποτικές εορτές ή όταν υπάρχει ένας πολύ σημαντικός συμβολισμός» εξήγησε ο εκδότης του ekklisiaonline, Ανδρέας Καραγιάννης.
«Βασιλέως ημών γενόμενος» ήταν η προσφώνηση στον εκλιπόντα κατά την εξόδιο, φράση με την οποία τονίστηκε η βασιλική καταγωγή του.
«Τον προσφώνησαν “Αξιομακάριστε δούλε του Θεού ημών σε αποχαιρετούμε”. Η εκκλησία θεωρεί ότι έχει εκπέσει του τίτλου, αλλά δεν έχει διασαλευτεί ο τίτλος οπότε μπορεί να τον αποκαλεί έτσι» σημείωσε ο Ανδρέας Καραγιάννης.
Ακόμη και τα ιερατικά άμφια που επιλέχτηκαν αποτελούν μέρος της τιμής που απέδωσε η εκκλησία στον τελευταίο μονάρχη της Ελλάδας. Επιλέχθηκε το λευκό χρώμα - της Αναστάσεως και του φωτός- με τις χρυσές λεπτομέρειες που συμβολίζουν την απαστράπτουσα λάμψη του Θείου.