ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Μιχαλόπουλος στα Παραπολιτικά 90,1 για τραγωδία στα Τέμπη: Η ευθύνη στο γύρισμα του κλειδιού είναι συγκεκριμένη
Ο πραγματογνώμονας στις δηλώσεις του, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι «έχουμε κάποιους προβληματισμούς προς διερεύνηση, κυρίως για ποιο λόγο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν αντιληφθεί οι δύο μηχανοδηγοί ότι βρίσκεται ο ένας απέναντι στον άλλο»
Ο πραγματογνώμονας ατυχημάτων Γρηγόρης Μιχαλόπουλος μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1
στην εκπομπή «Κεντρικό Μαγκαζίνο» με τη δημοσιογράφο Κέλλυ Κοντογεώργη.
Ο πραγματογνώμονας στις δηλώσεις του, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι «έχουμε κάποιους προβληματισμούς προς διερεύνηση, κυρίως για ποιο λόγο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν αντιληφθεί οι δύο μηχανοδηγοί ότι βρίσκεται ο ένας απέναντι στον άλλο». Παράλληλα υπογράμμισε ότι «αυτό το ερώτημα θα μπορούσε να αποφευχθεί αν λειτουργούσε το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης της γραμμής, που έδινε τη δυνατότητα να ξέραμε ανά πάσα χρονική στιγμή σε ποια γραμμή συγκεκριμένα βρίσκονται τα τρένα».
Ακόμη, τόνισε ότι «η ευθύνη στο γύρισμα του κλειδιού είναι πολύ συγκεκριμένη και φυσικά αυτός που έδωσε την εντολή να ξεκινήσει η αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη».
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Είναι μια μέρα εθνικής απώλειας με τόσους ανθρώπους που έχουν χαθεί και σίγουρα προέχουν, κατ' αρχάς, η διάσωση και η καταγραφή των αγνοουμένων. Το κύριο χαρακτηριστικό που φαίνεται είναι ότι έχουμε μεγάλες ταχύτητες. Το μπροστινό κομμάτι της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει σχεδόν διαλυθεί, οι συνάδελφοι εκεί θα βρουν τους ταχογράφους. Θα μπορούμε τις επόμενες μέρες να έχουμε μια ροή και τη συλλογή κάποιων στοιχείων, στον βαθμό βέβαια που αυτό είναι εφικτό, γιατί αυτή τη στιγμή πρέπει να σεβαστούμε ότι υπάρχει προανάκριση. Συνεπώς και η επιτροπή των πραγματογνωμόνων που θα ασχοληθούν με το θέμα θα συλλέξουν οι ίδιοι τα στοιχεία, τα οποία είναι κρίσιμα. Έχουμε κάποιους προβληματισμούς προς διερεύνηση, κυρίως για ποιο λόγο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν αντιληφθεί οι δύο μηχανοδηγοί ότι βρίσκεται ο ένας απέναντι στον άλλο. Αυτό το ερώτημα θα μπορούσε να αποφευχθεί αν λειτουργούσε το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης της γραμμής, που έδινε τη δυνατότητα να ξέραμε ανά πάσα χρονική στιγμή σε ποια γραμμή συγκεκριμένα βρίσκονται τα τρένα.
Υπάρχουν πάρα πολλά που μπορούν να ειπωθούν και θα ειπωθούν τις επόμενες μέρες, πάντως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει δώσει πορίσματα και κατευθύνσεις, οι οποίες είναι γνωστές και μέχρις εκεί μπορούμε να πούμε, δεν μπορούμε να πούμε κάτι άλλο. Η ευθύνη στο γύρισμα του κλειδιού είναι πολύ συγκεκριμένη και φυσικά αυτός που έδωσε την εντολή να ξεκινήσει η αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη. Όλα τα στοιχεία θα ελεγχτούν, θα δοθούν καταθέσεις και θα ακολουθηθεί η συνήθης διαδικασία. Το θέμα είναι ότι από μόνο του το γεγονός δείχνει ελλιπή ασφάλεια στην κυκλοφορία των τρένων και είναι γροθιά στο στομάχι όλων των Ελλήνων, γιατί γενικά ο σιδηρόδρομος έχει δεχτεί πολλαπλές βολές. Είναι ένα μέσο που έχει μεγάλη ασφάλεια, καθημερινά η σταθερή τροχιά εξυπηρετεί εκατομμύρια κόσμο και με το μετρό και με τους σιδηροδρόμους μας.
Ο πραγματογνώμονας στις δηλώσεις του, μεταξύ άλλων, επισήμανε ότι «έχουμε κάποιους προβληματισμούς προς διερεύνηση, κυρίως για ποιο λόγο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν αντιληφθεί οι δύο μηχανοδηγοί ότι βρίσκεται ο ένας απέναντι στον άλλο». Παράλληλα υπογράμμισε ότι «αυτό το ερώτημα θα μπορούσε να αποφευχθεί αν λειτουργούσε το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης της γραμμής, που έδινε τη δυνατότητα να ξέραμε ανά πάσα χρονική στιγμή σε ποια γραμμή συγκεκριμένα βρίσκονται τα τρένα».
Ακόμη, τόνισε ότι «η ευθύνη στο γύρισμα του κλειδιού είναι πολύ συγκεκριμένη και φυσικά αυτός που έδωσε την εντολή να ξεκινήσει η αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη».
Aναλυτικά οι δηλώσεις του
Είναι μια μέρα εθνικής απώλειας με τόσους ανθρώπους που έχουν χαθεί και σίγουρα προέχουν, κατ' αρχάς, η διάσωση και η καταγραφή των αγνοουμένων. Το κύριο χαρακτηριστικό που φαίνεται είναι ότι έχουμε μεγάλες ταχύτητες. Το μπροστινό κομμάτι της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει σχεδόν διαλυθεί, οι συνάδελφοι εκεί θα βρουν τους ταχογράφους. Θα μπορούμε τις επόμενες μέρες να έχουμε μια ροή και τη συλλογή κάποιων στοιχείων, στον βαθμό βέβαια που αυτό είναι εφικτό, γιατί αυτή τη στιγμή πρέπει να σεβαστούμε ότι υπάρχει προανάκριση. Συνεπώς και η επιτροπή των πραγματογνωμόνων που θα ασχοληθούν με το θέμα θα συλλέξουν οι ίδιοι τα στοιχεία, τα οποία είναι κρίσιμα. Έχουμε κάποιους προβληματισμούς προς διερεύνηση, κυρίως για ποιο λόγο για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν αντιληφθεί οι δύο μηχανοδηγοί ότι βρίσκεται ο ένας απέναντι στον άλλο. Αυτό το ερώτημα θα μπορούσε να αποφευχθεί αν λειτουργούσε το ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης της γραμμής, που έδινε τη δυνατότητα να ξέραμε ανά πάσα χρονική στιγμή σε ποια γραμμή συγκεκριμένα βρίσκονται τα τρένα.Υπάρχουν πάρα πολλά που μπορούν να ειπωθούν και θα ειπωθούν τις επόμενες μέρες, πάντως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έχει δώσει πορίσματα και κατευθύνσεις, οι οποίες είναι γνωστές και μέχρις εκεί μπορούμε να πούμε, δεν μπορούμε να πούμε κάτι άλλο. Η ευθύνη στο γύρισμα του κλειδιού είναι πολύ συγκεκριμένη και φυσικά αυτός που έδωσε την εντολή να ξεκινήσει η αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη. Όλα τα στοιχεία θα ελεγχτούν, θα δοθούν καταθέσεις και θα ακολουθηθεί η συνήθης διαδικασία. Το θέμα είναι ότι από μόνο του το γεγονός δείχνει ελλιπή ασφάλεια στην κυκλοφορία των τρένων και είναι γροθιά στο στομάχι όλων των Ελλήνων, γιατί γενικά ο σιδηρόδρομος έχει δεχτεί πολλαπλές βολές. Είναι ένα μέσο που έχει μεγάλη ασφάλεια, καθημερινά η σταθερή τροχιά εξυπηρετεί εκατομμύρια κόσμο και με το μετρό και με τους σιδηροδρόμους μας.