Το αθώο αίμα δεκάδων νέων ανθρώπων που είχαν όλη τη ζωή μπροστά τους έχει χυθεί τα τελευταία χρόνια στα Τέμπη , σε φρικιαστικά δυστυχήματα, κυρίως με τρένα και λεωφορεία, δίνοντας στην κοιλάδα τον -όχι άδικα- χαρακτηρισμό «καταραμένη».

Πριν από 51 χρόνια, στις 16 Ιανουαρίου 1972, δύο μεγάλες αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν κατά μέτωπο στην «καρδιά» του χιονισμένου θεσσαλικού κάμπου, αφήνοντας πίσω 19 νεκρούς και 44 τραυματίες. Η τραγωδία έμεινε γνωστή ως το «σιδηροδρομικό δυστύχημα του Δοξαρά».

Είκοσιτρία χρόνια μετά, η κοιλάδα βάφτηκε πάλι με αίμα. Ξημερώματα της 4ης Οκτωβρίου 1999, δύο χιλιόμετρα πριν από τα διόδια Τεμπών, το λεωφορείο της εταιρίας «Relax Travel» στο οποίο επέβαιναν 77 οπαδοί του ΠΑΟΚ, που επέστρεφαν από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, προσπάθησε να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα με αποτέλεσμα να βρεθεί στο αντίθετο ρεύμα και να συγκρουστεί με φορτηγό. Το λεωφορείο ανατράπηκε και έπεσε στο χαντάκι, σκορπώντας το θάνατο με νεκρούς έξι νεαρούς φιλάθλους (από 17 έως 25 ετών) καθώς και τον 68χρονο οδηγό του φορτηγού.

Ένα από τα φρικιαστικότερα δυστυχήματα στην... κοιλάδα του τρόμου έγινε το 2003. Ήταν απόγευμα της 13ης Απριλίου όταν ένα λεωφορείο γεμάτο μαθητές της Α' Λυκείου επέστρεφε στο Μακροχώρι Ημαθίας έπειτα από εκδρομή στην Αθήνα. Στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας στην κοιλάδα των Τεμπών, ο οδηγός ενός φορτηγού που μετέφερε νοβοπάν από τον Προβατώνα Έβρου στην Αθήνα έχασε τον έλεγχο και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο σκορπώντας τον θάνατο σε 21 μαθητές Λυκείου.

Ρεπορτάζ: Ε. Παπαδάτου
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 2/3