Η έκρηξη από την σύγκρουση των δύο συρμών απασχολεί τους πραγματογνώμονες και τους ερευνητές της υπόθεσης. Όπως αποκάλυψε ο Βασίλης Λαμπρόπουλος στο MEGA, υπήρξαν αναφορές πως για την πύρινη μπάλα που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης οφείλονταν ενδεχομένως τα λάδια, το ηλεκτρικό τόκο, μετασχηματιστές μπαταρίες λιθίου που εξερράγησαν, ωστόσο κανένας δεν μπορεί να τα συνδέσει με την έκρηξη.

Το «ΒΗΜΑ» πρόσφατα είχε αναφέρει ότι οι πυροσβέστες βρήκαν στο σημείο της τραγωδίας ύποπτες φιάλες, οι οποίες πιθανολογούνται πως σχετίζονται με την έκρηξη.

Νέα στοιχεία

Στη συνέχεια ο Βασίλης Λαμπρόπουλος έκανε μία αποκάλυψη, παρουσιάζοντας ένα έγγραφο του υπουργείου Μεταφορών από το 2018. Το σχετικό έγγραφο ανέφερε πως τα έργα τηλεδιοίκησης, που αν υπήρχαν θα απέτρεπαν το θανάσιμο λάθος του σταθμάρχη, ήταν προγραμματισμένο να έχουν ολοκληρωθεί ήδη στις αρχές του 2019.

Συγκεκριμένα, το έγγραφο ανέφερε πως «η αποκατάσταση/αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης για το τμήμα ΣΚΑ – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (πλην Τιθορέα – Δομοκός) ξεκίνησε το 2014 και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019, οπότε το εν λόγω σύστημα θα καταστεί εκ νέου λειτουργικό. Έως σήμερα έχει αποκατασταθεί το σύστημα σηματοδότησης στα τμήματα Αχαρναί – Οινόη και Πλατύ – Θεσσαλονίκη και έχουν τεθεί σε χρήση δίχως τηλεδιοίκηση».