ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ε. Μπούρας (πραγματογνώμονας) στα Παραπολιτικά 90,1: Η Πολιτεία θα πρέπει να αυξήσει την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου
Όλα όσα ανέφερε για όσους λεηλατούν το σιδηροδρομικό δίκτυο
Ο πραγματογνώμονας Επαμεινώνδας Μπούρας
μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Ο κ. Μπούρας τόνισε πως «Έπρεπε να είχε τοποθετηθεί το ευρωπαϊκό σύστημα προστασίας ελέγχου, το οποίο ήταν υποχρεωμένη η Ελλάδα να το είχε εφαρμόσει σύμφωνα με οδηγία της Ε.Ε., γιατί αυτό είναι ένα σύστημα που μπορεί να ελέγχει τις αυτοκινητάμαξες και τους συρμούς σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο. Δεν έγινε αυτό».
Ερωτηθείς για το σε πόσες χώρες στην Ε.Ε. έχουν τοποθετήσει αυτό το σύστημα, ο κ. Μπούρας απάντησε πως «Δεν το γνωρίζω, αλλά είναι υποχρεωμένες όλες, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία».
Και συμπλήρωσε πως «Πρέπει αύριο να τροποποιηθεί ο νόμος και να γίνει κακούργημα με μεγάλη ποινή, πιθανόν και ισόβια για αυτούς που πάνε και κλέβουν και λεηλατούν το σιδηροδρομικό δίκτυο. Δεν πρέπει να τιμωρείται με πλημμέλημα, πρέπει να γίνει κακούργημα. Δεύτερον, πρέπει άμεσα η Πολιτεία να αυξήσει την ασφάλεια του οδικού δικτύου, γιατί θα έχουμε και πρόβλημα με τον τουρισμό. Εγώ προτείνω να εφαρμοστούν εκείνες οι οδηγίες που έχει ο ΟΣΕ και αυτό οφείλεται στους σταθμάρχες, οι οποίοι δεν πρέπει σε κάθε βάρδια να είναι ένας, αλλά πρέπει να είναι και δύο και πρέπει να υπάρχει και εκείνος ο ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος θα ελέγξει το τυχόν λάθος του σταθμάρχη. Επιπλέον, γιατί να μην είναι σε ανοιχτή ακρόαση οι μηχανοδηγοί με τους σταθμάρχες, είτε μέσω κινητών είτε μέσω ραδιοτηλεφώνων; Αν υπήρχε ανοιχτή ακρόαση μεταξύ των μηχανοδηγών και μεταξύ ενός ανθρωπου που θα τους ακούει όλους και θα συντονίζει, δεν θα γινόταν αυτό το δυστύχημα».
Ο κ. Μπούρας τόνισε πως «Έπρεπε να είχε τοποθετηθεί το ευρωπαϊκό σύστημα προστασίας ελέγχου, το οποίο ήταν υποχρεωμένη η Ελλάδα να το είχε εφαρμόσει σύμφωνα με οδηγία της Ε.Ε., γιατί αυτό είναι ένα σύστημα που μπορεί να ελέγχει τις αυτοκινητάμαξες και τους συρμούς σε όλο το ευρωπαϊκό δίκτυο. Δεν έγινε αυτό».
Ερωτηθείς για το σε πόσες χώρες στην Ε.Ε. έχουν τοποθετήσει αυτό το σύστημα, ο κ. Μπούρας απάντησε πως «Δεν το γνωρίζω, αλλά είναι υποχρεωμένες όλες, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία».
Και συμπλήρωσε πως «Πρέπει αύριο να τροποποιηθεί ο νόμος και να γίνει κακούργημα με μεγάλη ποινή, πιθανόν και ισόβια για αυτούς που πάνε και κλέβουν και λεηλατούν το σιδηροδρομικό δίκτυο. Δεν πρέπει να τιμωρείται με πλημμέλημα, πρέπει να γίνει κακούργημα. Δεύτερον, πρέπει άμεσα η Πολιτεία να αυξήσει την ασφάλεια του οδικού δικτύου, γιατί θα έχουμε και πρόβλημα με τον τουρισμό. Εγώ προτείνω να εφαρμοστούν εκείνες οι οδηγίες που έχει ο ΟΣΕ και αυτό οφείλεται στους σταθμάρχες, οι οποίοι δεν πρέπει σε κάθε βάρδια να είναι ένας, αλλά πρέπει να είναι και δύο και πρέπει να υπάρχει και εκείνος ο ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος θα ελέγξει το τυχόν λάθος του σταθμάρχη. Επιπλέον, γιατί να μην είναι σε ανοιχτή ακρόαση οι μηχανοδηγοί με τους σταθμάρχες, είτε μέσω κινητών είτε μέσω ραδιοτηλεφώνων; Αν υπήρχε ανοιχτή ακρόαση μεταξύ των μηχανοδηγών και μεταξύ ενός ανθρωπου που θα τους ακούει όλους και θα συντονίζει, δεν θα γινόταν αυτό το δυστύχημα».