Τις τραγικές στιγμές που έζησε κατά τη διάρκεια της επιχείρησης απεγκλωβισμού ατόμων και ανεύρεσης σορών στα Τέμπη περιέγραψε ο Σωτήρης Παπαμαρκάκης, υπεύθυνος του παραρτήματος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Μαγνησίας και πρώην σιδηροδρομικός υπάλληλος, στο GRTimes.gr.

«Οι έρευνες τυπικά είχαν ολοκληρωθεί από την Πέμπτη (2/3) και ήταν πολύ δύσκολο να βρεθούν κι άλλοι σοροί. Όταν φτάσαμε στο σημείο… θα το χαρακτήριζα με μία μόνο φράση ως άμορφη μάζα σιδηρών», αναφέρει στην περιγραφή του ο κ. Παπαμαρκάκης.

Ο ίδιος, προσθέτει ακόμα πως ήταν μεγάλη του τιμή που τον άφησαν να βοηθήσει δίπλα σε ανθρώπους της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ως μέλος της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, ενώ μίλησε και ως παλαιός σιδηροδρομικός για το δυστύχημα και την κατάσταση που βίωσε.

«Είμαστε σ’ έναν σιδηρόδρομο του παρελθόντος και όχι του μέλλοντος»

«Ως παλαιός σιδηροδρομικός, αντίκρισα ένα θέαμα που δεν μου άρεσε καθόλου. Ήμουν 28 χρόνια προϊστάμενος επί των αμαξοστοιχιών. Γι’ αυτής της τάξης τα δυστυχήματα δεν φτάνει να έχει γίνει μόνο ένα λάθος. Πρέπει να γίνει μία σωρεία λαθών για να συμβεί κάτι τέτοιο. Είμαστε σ’ έναν σιδηρόδρομο του παρελθόντος και όχι του μέλλοντος. Δεν είναι θέμα ενός μόνο ανθρώπου», συμπλήρωσε ο υπεύθυνος του παραρτήματος της ΕΟΔ Μαγνησίας.

Επιπροσθέτως, ο Σωτήρης Παπαμαρκάκης σημείωσε στο GRTimes.gr πως είχε πείσει τον εαυτό του ότι θα τους έβγαζε όλους ζωντανούς ή «τουλάχιστον θα προσπαθούσα για το καλύτερο. Στην αρχή δούλεψαν τα βαριά μηχανήματα για να ανοίξουν οι διάδρομοι, ώστε να μπει ο πυροσβεστικός έλεγχος για να ψάξουν για τους επιβάτες».

«Πραγματικά ένιωσα να χάνεται ο κόσμος μου»

Σύμφωνα με τον πρώην σιδηροδρομικό υπάλληλο και μέλος της ΕΟΔ αυτό που θα μείνει για πάντα χαραγμένο στο μυαλό του είναι «όταν καθαρίζαμε την πρώτη ημέρα το βαγόνι Νο3, βρήκα ένα βρεφικό κάθισμα ενός μωρού με το ρουχαλάκι του. Είμαι παππούς τριών εγγονιών… και πραγματικά ένιωσα να χάνεται ο κόσμος μου. Ευτυχώς ρώτησα μετά και έμαθα ότι το παιδάκι ήταν καλά και εύχομαι τα καλύτερα και σε αυτό και στην οικογένειά του».

Παράλληλα, είπε πως ήταν με διαφορά το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει γίνει στη χώρα μας, ενώ το αμέσως προηγούμενο ήταν πριν 51 χρόνια ανάμεσα στους σταθμούς Ορφανών Καρδίτσας και Δοξαρά Λάρισας, με 21 νεκρούς και πάνω από 40 τραυματίες.

Στο σημείο της τραγωδίας εθελοντές από την πρώτη μέρα

Στη συνέχεια ο κ. Παπαμαρκάκης εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένεια των θυμάτων, αναφέροντας τα εξής: «Αυτό που προείχε εκείνη την ώρα ήταν να ενεργήσουμε με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε να αποδοθούν οι άτυχοι επιβάτες στους συγγενείς τους όσο πιο άμεσα γινόταν για να τους αποδώσουν τις δέουσες τιμές. Η οικογένεια θέλει τον δικό της άνθρωπο σε όποια κατάσταση και αν είναι για να του αποδώσει τις ανάλογες τιμές».

Τέλος, ο ίδιος συμπλήρωσε πως την πρώτη ημέρα κατέφθασαν στο σημείο της τραγωδίας 25 εθελοντές από τρία Παρατήματα της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης και πιο συγκεκριμένα, από Λάρισα, Βόλο και Τρίκαλα, ενώ την επόμενη ημέρα στις έρευνες συμμετείχαν έξι άτομα από το Βόλο. «Επιλέξαμε να είμαστε σε μία ομάδα που έχει ως βασικό της σκοπό την έρευνα και διάσωση των ανθρώπων που είναι σε κίνδυνο. Την ώρα της δράσης προέχει το καθήκον. Έχουμε εκπαιδευτεί στις ψυχολογικές πρώτες βοήθειες. Στην ΕΟΔ γίνεται υπεύθυνη και σοβαρή δουλειά στον τομέα της εκπαίδευσης».