ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Τα 4 μοιραία πρόσωπα και ο ρόλος τους στην πολύνεκρη σύγκρουση
Τα σημεία «κλειδιά», οι βάρδιες και η αναρρωτική άδεια του επόπτη
Με το βλέμμα στραμμένο στις έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών είναι οι αρχές
ενώ την ίδια ώρα σύσσωμη η Ελλάδα θρηνεί 57 θύματα με τις ιστορίες τους, όπως αυτές έρχονται στο φως της δημοσιότητας από συγγενείς που βιώνουν ανείπωτη θλίψη, να συγκλονίζουν.
Οι έρευνες εστιάζουν κατά κύριο λόγο στα πρόσωπα που διαδραμάτισαν –όπως φαίνεται– κομβικό ρόλο στη διαχείριση του δυστυχήματος, χωρίς ωστόσο να μπορέσουν να το αποτρέψουν.
14.00-23.00
22.00-07.00 με μία ώρα κοινή σε κάθε βάρδια
Με βάση το βαρδιόχαρτο, από τις 10 μέχρι τις 7 της επόμενης μέρας, είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης.
Ο 2ος, (στη βάρδια 2-11) ήταν ο σταθμάρχης Χ. που άλλαξε στο «μιλητό» με τον σταθμάρχη Π.
Ο σταθμάρχης Π. έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα. Το Intercity 62 πέρασε από το σημείο στις 23.04.
Αναφορικά με τον 59χρονο σταθμάρχη, στις 22 και 23 Φεβρουαρίου, ενώ ήταν σταθμάρχης τοποθετημένος, λόγω της απειρίας του, το βαρδιόχαρτο αναγράφει πως δεν έχει βάρδια, είναι σε μαθητεία.
Φαίνεται πως όλα τα τρένα εκείνη την ημέρα, είχαν καθυστέρηση μισή ώρα.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», σημεία κλειδιά είναι 2 οδοί, η οδός Λαταμίας και η οδός Καραγάτση. Από την οδό Λαταμίας ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη – στη βάρδια του οποίου έγινε το δυστύχημα – να γυρίσει το κλειδί και του είπε: όχι γιατί θα ακολουθήσει η 1564 (η αμαξοστοιχία που θα πήγαινε στον Βόλο). Τα button του «αυτόματου πιλότου», επίσης, δεν είχαν πατηθεί.
Η αμαρτωλή σύμβαση για τα τυφλά τρένα είναι γνωστή από το 2017.
Σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, εφόσον κάποιος είναι σε αναρρωτική άδεια, κανείς δεν μπορεί να τον βγάλει σε διαθεσιμότητα.
Οι αρχές αναζητούν εάν η σταθμάρχης μίλησε με τον 59χρονο και σύμφωνα με πληροφορίες μίλησαν μετά το συμβάν και της είπε: «έχω εκτροχιασμό».
Οι έρευνες εστιάζουν κατά κύριο λόγο στα πρόσωπα που διαδραμάτισαν –όπως φαίνεται– κομβικό ρόλο στη διαχείριση του δυστυχήματος, χωρίς ωστόσο να μπορέσουν να το αποτρέψουν.
Τα πρόσωπα της τραγωδίας
- Ο σταθμάρχης της Λάρισας που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος
- Ο επόπτης, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας την νύχτα του δυστυχήματος
- Ο σταθμάρχης βάρδιας 14.00-23.00 που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα
- Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην άνοδο
Οι βάρδιες
6.00-15.0014.00-23.00
22.00-07.00 με μία ώρα κοινή σε κάθε βάρδια
Με βάση το βαρδιόχαρτο, από τις 10 μέχρι τις 7 της επόμενης μέρας, είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης.
Ο 2ος, (στη βάρδια 2-11) ήταν ο σταθμάρχης Χ. που άλλαξε στο «μιλητό» με τον σταθμάρχη Π.
Ο σταθμάρχης Π. έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα. Το Intercity 62 πέρασε από το σημείο στις 23.04.
Αναφορικά με τον 59χρονο σταθμάρχη, στις 22 και 23 Φεβρουαρίου, ενώ ήταν σταθμάρχης τοποθετημένος, λόγω της απειρίας του, το βαρδιόχαρτο αναγράφει πως δεν έχει βάρδια, είναι σε μαθητεία.
Φαίνεται πως όλα τα τρένα εκείνη την ημέρα, είχαν καθυστέρηση μισή ώρα.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», σημεία κλειδιά είναι 2 οδοί, η οδός Λαταμίας και η οδός Καραγάτση. Από την οδό Λαταμίας ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη – στη βάρδια του οποίου έγινε το δυστύχημα – να γυρίσει το κλειδί και του είπε: όχι γιατί θα ακολουθήσει η 1564 (η αμαξοστοιχία που θα πήγαινε στον Βόλο). Τα button του «αυτόματου πιλότου», επίσης, δεν είχαν πατηθεί.
Η αμαρτωλή σύμβαση για τα τυφλά τρένα είναι γνωστή από το 2017.
Η άδεια του επόπτη
Ο επόπτης που βγάζει τις βάρδιες, μία μέρα μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια, εμφανίζοντας πρόβλημα με τη μέση του. Ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης έχει διατάξει ΕΔΕ για το γεγονός.Σύμφωνα με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, εφόσον κάποιος είναι σε αναρρωτική άδεια, κανείς δεν μπορεί να τον βγάλει σε διαθεσιμότητα.
Ο ρόλος των υπόλοιπων σταθμαρχών
Οι εισαγγελείς της υπόθεσης, ψάχνουν τις στιχομυθίες με το Ρ6. Η σταθμάρχης κυρία Ζ. ενημερώθηκε από τη Θεσσαλονίκη ότι κάτι συμβαίνει στη γραμμή.Οι αρχές αναζητούν εάν η σταθμάρχης μίλησε με τον 59χρονο και σύμφωνα με πληροφορίες μίλησαν μετά το συμβάν και της είπε: «έχω εκτροχιασμό».