ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Από τους πρώτους στο σημείο της τραγωδίας ο επιθεωρητής - Αμέσως μετά έλαβε αναρρωτική άδεια
Άμεση η παρέμβαση του υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη - Διέταξε κατεπείγουσα έρευνα για τις συνθήκες χορήγησης της άδειας
Ο επιθεωρητής
του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια από την 1η Μαρτίου, δηλαδή από την επόμενη ημέρα της μοιραίας σύγκρουσης των δύο μοιραίων αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.
Ο ανώτερος υπάλληλος του ΟΣΕ, κάτοικος Βόλου και σε θέση ευθύνης την τελευταία διετία, φαίνεται πως επέλεξε να μείνει μακριά απ’ τα όσα τραγικά είχαν συμβεί και είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων.
Υπηρετώντας την τελευταία διετία ως Προϊστάμενος κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ, ο κ. Νικολάου ήταν αυτός που κατήρτισε τις βάρδιες του περασμένου Φεβρουαρίου, επιλέγοντας τον Βασίλη Σαμαρά ως βραδινό Σταθμάρχη Λάρισας, τις ημέρες της Αποκριάς. Μετά την τραγική κατάληξη του τριημέρου, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 57 επιβατών, στην πλειοψηφία τους νεαρής ηλικίας, μετά τη μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62 με διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία, ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ φέρεται να κατέφυγε στο Νοσοκομείο του Βόλου – και όχι της Λάρισας όπου εδρεύει η υπηρεσία του- προκειμένου να λάβει αναρρωτική άδεια και να απέχει για τριάντα μέρες νόμιμα από τα καθήκοντά του, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ιστότοπος protothema.gr.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Υπουργός Υγείας, ο γιατρός που επιλήφθηκε της αναρρωτικής άδειας είναι υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας στις επικείμενες εθνικές εκλογές. Την όποια καχυποψία του κ. Πλεύρη επιτείνει το γεγονός ότι το πολιτικό στέλεχος τυγχάνει να είναι διευθυντής που αν και «δεν είναι να κάνει εκείνη τη στιγμή υπηρεσία στο ιατρείο του και επειδή γνωρίζει το περιστατικό, γνωματεύει προς αυτή την κατεύθυνση», όπως δήλωσε ο Υπουργός. Ταυτόχρονα, «δεν προκύπτει να έχει γίνει καμία διαγνωστική εξέταση που να δικαιολογεί ότι τα ευρήματα έχουν αποτυπωθεί και διαγνωστικά» ανέφερε ο κ. Πλεύρης, ιδίως όταν σε αντίστοιχες περιπτώσεις χορηγείται μια ολιγοήμερη άδεια και κατόπιν «γίνεται επανεξέταση».
Από πλευράς του, ο Διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής και συνδικαλιστής της Υγείας ως Πρόεδρος των Νοσοκομειακών Γιατρών του Νοσοκομείου Βόλου, Νίκος Χαυτούρας, επιβεβαίωσε -μιλώντας στην ΕΡΤ- ότι πράγματι εκείνη την ημέρα τον αναζήτησε ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, αλλά επειδή ο ίδιος δεν είχε ιατρείο και επειδή γνώριζε παλαιότερο πρόβλημα υγείας και επειδή εμφανώς κούτσαινε, τον παρέπεμψε για έλεγχο στον γιατρό Θ. Μ., ο οποίος και εν τέλει υπέγραψε την αναρρωτική άδεια. Επιπλέον, ο κ. Χαυτούρας διέψευσε ότι έδωσε εντολή για την αναρρωτική, ενώ επέμενε ότι η αναρρωτική δεν φέρει το όνομά του, όπως και ότι ο κ. Νικολάου εξετάστηκε από τον γιατρό που έκανε εκείνη την ώρα ιατρείο και ότι όλα είναι στο πλαίσιο της ιατρικής δεοντολογίας.
Το γεγονός, ωστόσο, ότι ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ αναζήτησε πρώτα τον κ. Χαυτούρα δεν ξένισε την τοπική κοινωνία του Βόλου, καθώς ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου είναι εκλεγμένος με την παράταξη της ΠΑΣΚΕ στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο του Βόλου, έχοντας διανύσει μια πολυετή συνδικαλιστή διαδρομή, με τη συνδικαλιστική παράταξη του ΠΑΣΟΚ. Ενδιάμεσοι σταθμοί αυτής ήταν η εκλογή του ως Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, ως μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και ως Αναπληρωτής Γραμματέας ως Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βόλου, όταν οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ στους σιδηροδρομικούς «χτυπούσαν ταβάνι» τις εποχές προ μνημονίων και ο «πράσινος» συνδικαλισμός συνδιαμόρφωνε την εργασιακή ατζέντα των υπουργών του Κινήματος.
Ο ανώτερος υπάλληλος του ΟΣΕ, κάτοικος Βόλου και σε θέση ευθύνης την τελευταία διετία, φαίνεται πως επέλεξε να μείνει μακριά απ’ τα όσα τραγικά είχαν συμβεί και είχαν ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων.
Υπηρετώντας την τελευταία διετία ως Προϊστάμενος κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ, ο κ. Νικολάου ήταν αυτός που κατήρτισε τις βάρδιες του περασμένου Φεβρουαρίου, επιλέγοντας τον Βασίλη Σαμαρά ως βραδινό Σταθμάρχη Λάρισας, τις ημέρες της Αποκριάς. Μετά την τραγική κατάληξη του τριημέρου, που είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια 57 επιβατών, στην πλειοψηφία τους νεαρής ηλικίας, μετά τη μετωπική σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62 με διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία, ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ φέρεται να κατέφυγε στο Νοσοκομείο του Βόλου – και όχι της Λάρισας όπου εδρεύει η υπηρεσία του- προκειμένου να λάβει αναρρωτική άδεια και να απέχει για τριάντα μέρες νόμιμα από τα καθήκοντά του, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ιστότοπος protothema.gr.
«Εκατόμβη νεκρών»
Ο επιθεωρητής ωστόσο είχε προλάβει να μεταβεί από τους πρώτους και λίγες στιγμές αμέσως μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στον τόπο του δυστυχήματος, από όπου περιέγραφε ένα σκηνικό «πολέμου». «Πολύ φοβάμαι ότι σε λίγες ώρες θα μιλάμε για εκατόμβη νεκρών. Αυτό που βλέπουμε δεν μπορεί να περιγραφεί με λόγια. Παντού υπάρχουν συντρίμμια. Τα μπροστινά βαγόνια έχουν σχεδόν πολτοποιηθεί. Τόσα χρόνια στον σιδηρόδρομο δεν έχω αντιμετωπίσει τέτοια κατάσταση», περιέγραψε στον «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ», σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, που συνεχίζει πως «και η φωνή του (σ.σ. του Νικολάου) ίσα που ακουγόταν. Το σοκ ήταν μεγάλο. Ήταν από τους πρώτους ανθρώπους που μετέβησαν στο σημείο». «Η μυρωδιά του θανάτου είχε «κυκλώσει» την ατμόσφαιρα, ενώ το σκηνικό σε απόσταση πολλών μέτρων από το σημείο της σύγκρουσης έμοιαζε με βομβαρδισμένο τοπίο. Και όλα αυτά λίγη ώρα μετά το συμβάν», καταλήγει το δημοσίευμα.Ερωτηματικά για την αναρρωτική άδεια
Ακολούθησε, τις αμέσως επόμενες ώρες η προσέλευσή του στο Νοσοκομείο του Βόλου, χωρίς κατά πληροφορίες να περάσει από το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών, από το οποίο νοσοκομείο και έλαβε αναρρωτική άδεια ενός μήνα, από την ίδια κιόλας ημέρα. Τόσο, όμως, η ημερομηνία έναρξης της αναρρωτικής άδειας, δηλαδή η επόμενη ημέρα της αιματηρής σιδηροδρομικής σύγκρουσης, όσο και η διάρκειά της, που ισοδυναμεί με έναν ολόκληρο μήνα (κάτι που δεν είθισται να συμβαίνει), προκάλεσαν την άμεση παρέμβαση του Υπουργού Υγείας, Θάνου Πλεύρη, ο οποίος διέταξε κατεπείγουσα έρευνα για τις συνθήκες χορήγησης της άδειας, η οποία, παρεμπιπτόντως, προστατεύει τον ανώτερο υπάλληλο του ΟΣΕ, σε περίπτωση διαθεσιμότητας, αναφέρει ο ίδιος ιστότοπος.Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Υπουργός Υγείας, ο γιατρός που επιλήφθηκε της αναρρωτικής άδειας είναι υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας στις επικείμενες εθνικές εκλογές. Την όποια καχυποψία του κ. Πλεύρη επιτείνει το γεγονός ότι το πολιτικό στέλεχος τυγχάνει να είναι διευθυντής που αν και «δεν είναι να κάνει εκείνη τη στιγμή υπηρεσία στο ιατρείο του και επειδή γνωρίζει το περιστατικό, γνωματεύει προς αυτή την κατεύθυνση», όπως δήλωσε ο Υπουργός. Ταυτόχρονα, «δεν προκύπτει να έχει γίνει καμία διαγνωστική εξέταση που να δικαιολογεί ότι τα ευρήματα έχουν αποτυπωθεί και διαγνωστικά» ανέφερε ο κ. Πλεύρης, ιδίως όταν σε αντίστοιχες περιπτώσεις χορηγείται μια ολιγοήμερη άδεια και κατόπιν «γίνεται επανεξέταση».
Από πλευράς του, ο Διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής και συνδικαλιστής της Υγείας ως Πρόεδρος των Νοσοκομειακών Γιατρών του Νοσοκομείου Βόλου, Νίκος Χαυτούρας, επιβεβαίωσε -μιλώντας στην ΕΡΤ- ότι πράγματι εκείνη την ημέρα τον αναζήτησε ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, αλλά επειδή ο ίδιος δεν είχε ιατρείο και επειδή γνώριζε παλαιότερο πρόβλημα υγείας και επειδή εμφανώς κούτσαινε, τον παρέπεμψε για έλεγχο στον γιατρό Θ. Μ., ο οποίος και εν τέλει υπέγραψε την αναρρωτική άδεια. Επιπλέον, ο κ. Χαυτούρας διέψευσε ότι έδωσε εντολή για την αναρρωτική, ενώ επέμενε ότι η αναρρωτική δεν φέρει το όνομά του, όπως και ότι ο κ. Νικολάου εξετάστηκε από τον γιατρό που έκανε εκείνη την ώρα ιατρείο και ότι όλα είναι στο πλαίσιο της ιατρικής δεοντολογίας.
Το γεγονός, ωστόσο, ότι ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ αναζήτησε πρώτα τον κ. Χαυτούρα δεν ξένισε την τοπική κοινωνία του Βόλου, καθώς ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου είναι εκλεγμένος με την παράταξη της ΠΑΣΚΕ στο Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο του Βόλου, έχοντας διανύσει μια πολυετή συνδικαλιστή διαδρομή, με τη συνδικαλιστική παράταξη του ΠΑΣΟΚ. Ενδιάμεσοι σταθμοί αυτής ήταν η εκλογή του ως Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας, ως μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και ως Αναπληρωτής Γραμματέας ως Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βόλου, όταν οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ στους σιδηροδρομικούς «χτυπούσαν ταβάνι» τις εποχές προ μνημονίων και ο «πράσινος» συνδικαλισμός συνδιαμόρφωνε την εργασιακή ατζέντα των υπουργών του Κινήματος.