Το πέπλο του πένθους έχει πέσει πάνω από την Ελλάδα, λόγω της σύγκρουσης των δύο τρένων που σημειώθηκε στα Τέμπη και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποιΠαράλληλα, νέες αποκαλύψεις έρχονται στο «φως».

Οι έρευνες των Αρχών επικεντρώνονται στα πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο-«κλειδί» στη διαχείριση του δυστυχήματος στα Τέμπη, χωρίς ωστόσο να μπορέσουν να το αποτρέψουν.

Τέσσερα άτομα ήταν υπεύθυνα για όσα έγιναν στη βάρδια.

  • Ο σταθμάρχης της Λάρισας, που την κρίσιμη ώρα έκανε το μοιραίο λάθος.
  • Ο επιθεωρητής, που επέλεξε τον 59χρονο ως επικεφαλής της βάρδιας τηννύχτα του δυστυχήματος.
  • Ο σταθμάρχης βάρδιας 14:00-23:00, που έφυγε μισή ώρα νωρίτερα.
  • Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων, που δεν αντέδρασε στην κίνηση του τρένου στην άνοδο.

Οι βάρδιες είναι:

06:00-15:00

14:00-23:00

22:00-07:00, με μία ώρα κοινή σε κάθε βάρδια.

Σύμφωνα με το χαρτί των βαρδιών, από τις 22:00 έως τις 07:00 της επόμενης μέρας είχε βάρδια μόνος του ο μοιραίος σταθμάρχης. Ο δεύτερος (στη βάρδια 14:00-23:00) ήταν ο σταθμάρχης Χ., που άλλαξε στο «μιλητό» με τον σταθμάρχη Π.

Ο σταθμάρχης Π. έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα. Μάλιστα, υπέγραψε και στο βιβλίο «παράδοσης - παραλαβής» ότι αναχώρησε στις 22:30. Το Intercity 62 πέρασε από το σημείο στις 23.04.

Όπως αποκαλύπτεται, ο δεύτερος σταθμάρχης έφυγε νωρίτερα γιατί ο γιος του ζήτησε σουβλάκια...

Ταυτόχρονα, ο 59χρονος σταθμάρχης στην απολογία του ανέφερε ότι τα ωράρια ορίζονται από τον προϊστάμενο της επιθεώρησης, και συγκεκριμένα από τον κύριο Νικολάου.

«Μέχρι τις 25 Ιανουαρίου 2023, σε κάθε βάρδια στον σταθμό Λάρισας, υπηρετούσε ένας σταθμάρχης. Οι βάρδιες είναι 06:00-15:00 (πρωινή), 14:00-23:00 (απογευματινή) και 22:00-07:00 (βραδινή). Από τις 25 Ιανουαρίου 2023, που προστέθηκαν στην υπηρεσία άλλοι 14 σταθμάρχες, ορίστηκε να υπηρετούν δύο σταθμάρχες στην πρωινή βάρδια, δύο στην απογευματινή και ένας στη βραδινή. Αυτό το όρισε η Γ’ Επιθεώρηση με εντολή από τη διοίκηση. Στην απογευματινή βάρδια εκτελούνται περίπου 16 με 18 δρομολόγια», ανέφερε.

Σε ερώτηση της ανακρίτριας για το πόσοι σταθμάρχες υπηρετούν στον σταθμό, ο 59χρονος είπε: «Κανονικά υπηρετούν τρεις σταθμάρχες. Δύο οι απογευματινοί και ένας ο βραδινός. Συνολικά, στην Περιφέρεια στην οποία επεκτείνεται η εξουσία της Γ’ Επιθεώρησης υπηρετούν περίπου 26 με 27 άτομα σταθμάρχες, συμπεριλαμβανομένων εμού και των 13 συναδέλφων μου».

Πάντως, παραμένει απορίας άξιο το γεγονός ότι, αφού όλοι φοβούνταν ότι ο 59χρονος μπορεί να κάνει λάθος λόγω απειρίας, τον άφησαν εντελώς μόνο, χωρίς σοβαρό λόγο.

Όλοι φοβούνταν ότι θα κάνει λάθος

Για έναν επιπόλαιο επαγγελματία, έναν άπειρο άνθρωπο, που όλοι φοβούνταν ότι θα κάνει λάθος, μίλησε στο Star ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου.

Ακολουθεί ο διάλογος του σταθμάρχη με τον δημοσιογράφο:

ΕΡ.: Τον φοβόσασταν, είχατε πει στους άλλους να τον προσέχουν τον 59χρονο;

ΑΠ.: Όχι μόνο εγώ, όλοι τον φοβόντουσαν...

ΕΡ.: Γιατί;

ΑΠ.: Ήταν λίγο επιπόλαιος.

ΕΡ.: Και πώς τον έβαλαν σε τόσο υπεύθυνη θέση;

ΑΠ.: Ο προϊστάμενος που τον έβαλε να λογοδοτήσει, εγώ τον έβαλα; Εγώ φώναζα, δεν με άκουγε κανένας...

ΕΡ.: Όλο λάθος;

ΑΠ.: Όλα λάθος. Ο σταθμάρχης δεν υπάρχει περίπτωση να μην είχε ξεχασμένο το κλειδί. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Ξεχασμένο ήταν το κλειδί, τελείωσε. Δεν μπορεί να πει ψέματα ότι δεν το ξέχασε...

ΕΡ.: Πώς ακριβώς έγινε αυτό;

ΑΠ.: Ξέχασε να το επαναφέρει στη θέση του, τη διαγώνιο, αν την επανέφερε στην ευθεία, θα έφευγε στην ευθεία το τρένο. Δεν το επανέφερε, ξέχασε να το επαναφέρει. Αυτό είναι σίγουρο. Δεν πάει να πει ό,τι θέλει. Καταγράφονται όλα...

Πού επικεντρώνονται οι έρευνες για την τραγωδία στα Τέμπη

Στο μικροσκόπιο των ερευνών έχουν μπει όλα όσα έγιναν το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη αλλά και τα λάθη που έγιναν και οδήγησαν στην τραγωδία με τους 57 νεκρούς.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί, υποστήριξε ότι ήταν μόνος του στη βάρδια, ενώ έρευνα γίνεται και για την αναρρωτική άδεια που έλαβε αμέσως μετά το δυστύχημα ο επιθεωρητής του σταθμού της Λάρισας.

Τα νέα στοιχεία που ήρθαν στο φως δείχνουν ότι ο σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να είναι μόνος στο πόστο του τη μοιραία νύχτα. Για την ακρίβεια, μέχρι τις 23:00 το βράδυ έπρεπε να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες στη Λάρισα...

Σύμφωνα με το έγγραφο των βαρδιών που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ, στον σταθμό της Λάρισας ήταν τρία άτομα σε υπηρεσία το επίμαχο διάστημα από τη στιγμή που γύρισε το μοιραίο κλειδί έως την ώρα της φονικής σύγκρουσης.

Από το έγγραφο διαπιστώνεται πως τα ωράρια των βαρδιών αποκαλύπτουν ότι όταν σχολάνε στις 2.00 το μεσημέρι οι δύο πρωινοί, έρχονται στις 3.00 το μεσημέρι οι δύο απογευματινοί, οι οποίοι θα έπρεπε να συμπίπτουν κατά μία ώρα με τον έναν βραδινό, που πιάνει στις 10:00 το βράδυ. Δηλαδή, 10:00 μέχρι 11:00 το βράδυ θα έπρεπε να βρίσκονται τρεις σταθμάρχες στο σημείο.