Ο πρώην διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς , μίλησε στα Παραπολιτικά 90, 1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα σχετικά με τη τραγωδία που σημειώθηκε στα Τέμπη.

Μεταξύ άλλων, δήλωσε

Ερωτηθείς πώς είναι δυνατόν να βάλουν έναν άπειρο υπάλληλο σε ένα τόσο κομβικό σημείο, απάντησε: «Αυτό είναι οργανωτικό σφάλμα του ΟΣΕ, δεν έπρεπε. Εγώ θα σας πω ένα άλλο οργανωτικό σφάλμα, γιατί δεν πήρε μεταταγμένους πήρε πίσω μεταταγμένους σταθμάρχες για να τους βάλει στη θέση, όχι να πάρει μεταταγμένο ζυγιστή ή μεταταγμένο αχθοφόρο για να τον εκπαιδεύσει και να τον κάνει σταθμάρχη. Δεν είναι ότι δεν προτιμήθηκαν, δεν πηγαίνανε για κάποιους λόγους δικούς τους. Μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και συνταξιούχους, να πάνε στο υπουργείο και να πουν δώστε μας συνταξιούχους, να γίνει μια εξαίρεση από την κυβέρνηση να μην τους κόβει ένα ποσοστό της σύνταξης για να πάνε οι άνθρωποι, θέλουν να πάνε να δουλέψουνε, και σε δύο- τρία χρόνια να έχεις κάνει όλες τις κανονικές εκπαιδεύσεις και να μεταλαμπαδεύσουν την εμπειρία στους καινούργιους. Αυτούς που πήρανε είτε με το μπλοκάκι είτε και αυτούς τους μεταταγμένους που τους εκπαίδευσαν fast track τους περάσανε από ψυχοτεχνική εξέταση; Δεν τους περάσανε. Έπρεπε να τους στείλουν στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, που έχει τους ειδικούς γιατρούς. Αν εγώ στα 10 χρόνια ασθένησα ή έχω πάθει οτιδήποτε άλλο, η ψυχομετρική εξέταση θα με έκοβε».

Σχετικά με την υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ , είπε: «Το κακό ξεκινάει από το 2015, αρχίζει η υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ. Ο κ. Σπίρτζης τότε, ως υπουργός, τα 120 εκατομμύρια που έδινε το κράτος στον ΟΣΕ και ήταν για τη συντήρηση των έργων και την αποκατάσταση βλαβών, κλεμμένων καλωδίων κ.λπ. τα μειώνει και τα κάνει 45. Αρχίζουν σταδιακά και οι Ιταλοί τους κανόνες, τις ασφαλιστικές δικλίδες να τις τροποποιούν και φτάνουμε στο ’20, όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσύρει το προσωπικό της από το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας».

Ερωτηθείς για το Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας και πόσοι άνθρωποι το στελέχωναν, σημείωσε: «Δύο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ένας του ΟΣΕ. Του ΟΣΕ είναι ο κεντρικός σταθμάρχης, που λέγεται ρυθμιστής κυκλοφορίας, και υπήρχε και η φωνή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένα μηχανοδηγός και ένας προϊστάμενος αμαξοστοιχιών. Μιλάμε για τρεις βάρδιες το 24ωρο αλληλοκαλυπτόμενες 365 μέρες τον χρόνο, οι οποίοι μιλούσαν με το τρένο και ο σταθμάρχης με τους σταθμούς και όταν γινόταν το παραμικρό σφάλμα είτε από τους σταθμάρχες είτε από τους μηχανοδηγούς έπεφτε τηλεφώνημα στο κέντρο ή μέσω ραδιοτηλεφώνων ή μέσω κινητών εν ανάγκη και αμέσως διορθωνόταν το πρόβλημα. Αμέσως το κέντρο αυτό θα σταμάταγε τα τρένα. Αυτό καταργήθηκε στο τέλος του ’20, διότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θεώρησε ότι θα βάλει δικό της σύστημα».

«Οι Ιταλοί κάνουνε μπαλάκι στον ΟΣΕ το θέμα της ασφάλειας της κυκλοφορίας. Δεν είναι έτσι, γιατί τα τρένα τους κινούνται. Από την παρούσα κυβέρνηση το 2019 ψηφίστηκε ένας νόμος, ο οποίος νόμος εφαρμόστηκε; Τι έγινε αυτός ο νόμος; Είναι ο 4632 του '19, ο οποίος αναφέρει ότι την ευθύνη για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος και τον έλεγχο των σχετικών κινδύνων αναλαμβάνουν ο διαχειριστής υποδομής, δηλαδή ο ΟΣΕ, και οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν τα αναγκαία μέτρα για τον έλεγχο των κινδύνων κ.λπ. Εφαρμόστηκε αυτός ο νόμος από το υπουργείο Μεταφορών και από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων; Αλλά ακούω ότι η ΡΑΣ είναι υποστελεχωμένη. Η ΡΑΣ έπρεπε να είχε το αντίστοιχο προσωπικό για να μπορέσει να κάνει τη δουλειά της, αλλά, πέραν τούτου, υπάρχει και το εξής: ότι αντικαταστάθηκε τότε ο κ. Τσαμαντής και ανέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση η κ. Τσαμπαρίκου. Η κ. Τσαμπαρίκου μπορεί να ήταν καλή, χρυσή και άγια για το υπουργείο Υγείας, αλλά καμία σχέση και καμία εμπειρία περί των σιδηροδρομικών συστημάτων και περί των σιδηροδρόμων. Τι περιμένουμε; Και ακόμη είναι εκεί!», κατέληξε ο κ. Ρετσινάς.