«Ο σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να είναι εκεί», δήλωσε στα «Παραπολιτικά» 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ», με τον Δημήτρη Τάκη και τη Χριστίνα Κοραή, ο Νίκος Τσουρίδης, μηχανικός και εκπαιδευτής μηχανοδηγών. Είπε μάλιστα πως ο σταθμάρχης πρέπει να έχει προϋπηρεσία 4 με 5 χρόνια πριν μπει σε νευραλγικούς σταθμούς. Τέλος, τόνισε πως σημαντικότερες ευθύνες από τον σταθμάρχη έχει ο επιθεωρητής που κανόνιζε τις βάρδιες.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του

Την πρώτη μέρα που έγινε το δυστύχημα είχα πει ότι ο πλέον ακατάλληλος άνθρωπος για αυτή τη θέση είναι ο σταθμάρχης και ότι είχε κολλήσει το μυαλό του, δεν ήξερε τι έκανε, δεν έβλεπε μπροστά του τίποτα. Οι αιτίες; Η απειρία, η βλακεία ότι θέλετε πείτε σημασία έχει ότι δεν έπρεπε να είναι εκεί.

Για τη φράση του σταθμάρχη «φλάσαρε το κλειδί»: Αυτό σημαίνει ότι στον πίνακα αναβοσβήνει το φως κατ’ επέκταση αυτό σημαίνει ότι δεν είναι ασφαλή τα κλειδιά, δεν έχουν ασφαλίσει τα κλειδιά οπότε δεν έχεις εμπιστοσύνη για τα κλειδιά.

Ερωτηθείς ποιος πιστεύει ότι έβαλε το σταθμάρχη στη θέση αυτή: Τελειώνει ένας το πανεπιστήμιο με άριστα, γίνεται γιατρός, και την άλλη μέρα πάει σε ένα νοσοκομείο θα τον βάλει ο καθηγητής που τον επιβλέπει να κανει εγχείρηση καρδιάς ή εγχείρηση αφαίρεσης χολής; Όχι , θα τον έχει υφιστάμενο και θα του δείξει μια, δύο, πέντε φορές , ένα χρόνο , δύο χρόνια . Αυτό έπρεπε να γίνει γιατί στην εποχή τη δική μας οι παλιοί σταθμάρχες που ήταν στην Αθήνα , στη Λάρισα και σε οποιοδήποτε άλλο σταθμό για να αναλάβουν υπηρεσία υπεύθυνοι κυκλοφορίας έπρεπε να έχουν στην πλάτη υπηρεσία τουλάχιστον 4 ή 5 χρόνια.

ΔΗΜ: Άρα θεωρείτε ότι ο επιθεωρητής που έβγαλε τις βάρδιες και έβαλε το συγκεκριμένο σταθμάρχη έχει σημαντικές ευθύνες

Ν.ΤΣΟΥΡΙΔΗΣ: Τις σημαντικότερες γιατί ήξερε τι συνέβαινε εκεί πέρα. Δουλεύανε σταθμάρχες χωρίς ρεπό 20 μέρες. Άνθρωπος είσαι κουράζεσαι...

Αναφορικά με τις συνομιλίες που βγήκαν στη δημοσιότητα και την «απάθεια» του σταθμάρχη: Αυτός πίστευε ότι το τρένο το είχε βάλει στην γραμμή ανόδου και αυτός υποψιάστηκε ακριβώς επειδή το μυαλό του δεν δούλευε, ότι κάποιο τρένο είχε εκτροχιαστεί και είχε πέσει πάνω στο άλλο, δεν πήγε στο μυαλό του ότι με αυτά που έκανε είχε μετωπική σύγκρουση. Δεν ήξερε που πάταγε, που βρισκότανε, στην «κοσμάρα» του ήταν.

Για την ηλικία των σταθμαρχών: Στον κλάδο των μηχανοδηγών δεν υπάρχει αυτό το πράγμα δηλαδή να πας σε αυτή την ηλικία να εκπαιδευτείς για να μηχανοδηγήσεις. Απαγορεύεται. Όμως όταν διαλύθηκε ο ΟΣΕ δηλαδή από το 2010-‘11 όταν αρχίσανε και στέλνανε προσωπικό σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες το πρώτο που κάνανε ήταν ότι ξεκίνησαν να διώχνουν σταθμάρχες και μηχανοδηγούς. Ο ΟΣΕ είναι ένα τεχνικός οργανισμός και η καρδιά του είναι μηχανοδηγός και ο σταθμάρχης δεν ξεκινάς από αυτούς, ξεκινάς από το διοικητικό προσωπικό. Το τραγελαφικό ήταν ότι μετά που είδαν την «πατάτα» που είχαν κάνει άρχισαν τους μηχανοδηγούς που τους είχαν στείλει σε διάφορες υπηρεσίες να τους παίρνουνε πίσω, μα ο μηχανοδηγός όταν λείψει ένα ορισμένο χρονικό διάστημα πρέπει μετά του ξανακάνεις πάλι εκπαίδευση και αυτό σημαίνει και άλλα έξοδα, πεταμένα λεφτά.

Για τον κέντρο ελέγχου: Στην Καρόλου υπήρχε το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας το οποίο εμείς το λέγαμε Ρυθμιστής. Εκεί είχαμε έναν προϊστάμενο μηχανοδηγό και έναν πολύ αρχαιότερο σταθμάρχη ο οποίος ήταν «γάτος» και ήξερε τα πάντα, αυτοί οι δυο ήταν στο ίδιο γραφείο, συνεργαζόντουσαν και παρακολουθούσανε τα τρένα από την ώρα που ξεκινάγανε μέχρι την ώρα αφίξεως. Αυτό καταργήθηκε το 2020 όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφυγε πήρε το προσωπικό τους και πήγε στη Συγγρού με το αιτιολογικό ότι θα κάνει δικό της κέντρο εκεί.

ΔΗΜ: Το οποίο δεν έγινε ποτέ

Ν.ΤΣΟΥΡΙΔΗΣ: Βέβαια. Αυτό το κατήργησαν οι Ιταλοί, δεν θέλανε να αφήσουν προσωπικό στην Καρόλου και το καταργήσανε. Τώρα ο ρυθμιστής που υπάρχει εκεί δεν μπορεί να δώσει εντολή σε ένα τρένο των Ιταλών. Αν προσέξατε σε ένα διάλογο που λεει ο προϊστάμενος «πες μου γιατί παλινδρομούμε για να ειδοποιήσω την υπηρεσία μου;», αυτό σημαίνει ότι ήθελε να ειδοποιήσει τους Ιταλούς την Hellenic train. Πρέπει να μαζέψει το κράτος όλες τις εταιρείες και να τους πει ότι θέλετε δεν θέλετε εγώ αποφασίζω, περνάω ένα νόμο ότι στην Καρόλου ξαναϊδρύεται το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας. Δεν θέλετε κύριοι Ιταλοί να υπακούσετε; Δεν κυκλοφορείτε τα τρένα και τελειώνει. Για την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων Ν.ΤΣΟΥΡΙΔΗΣ: Έχουν βάλει ένα πρόεδρο με τέσσερις υπαλλήλους. Αυτοί οι άνθρωποι ξέρουνε πως λειτουργεί το τρένο, ξέρουν αν οι ρόδες είναι σιδερένιες ή λαστιχένιες;

Αναφερόμενος στον υπουργό που έστειλε βαγόνι τρένου στην εκλογική του περιφέρεια: Το 2004 πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες που παραλαμβάναμε τα καινούργια τρένα που ερχόντουσαν από την Ελβετία και θέλαμε να τα δοκιμάσουμε στην Πελοπόννησο για όταν αρχίσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες για να είναι έτοιμα για τους τουρίστες, δόθηκε άνωθεν –μας είπαν από την διοίκηση -εντολή για να πάει ένα τρένο απέναντι σε μια γραμμή ου λειτουργούσε επί Τρικούπη και σταμάτησε το 1970 από τη χούντα Μεσολόγγι–Κρυονέρι. Πήγαμε το τρένο εκεί, άντε προσωπικό από την Πάτρα να πηγαίνει να το βάζει μπροστά, άντε τεχνίτες, άντε φύλακες... Αυτό το τρένο κάθισε κανένα χρόνο εκεί. Άρχισαν και οι απειλές και τα περίεργα τηλέφωνα να ξέρετε. Χθες με πήρε ο τότε υπουργός τηλεφωνο και μου είπε ότι εγώ δεν έδωσα τέτοια εντολή ήταν θέμα ΟΣΕ γιατί ήθελε ο εργολάβος να δοκιμάσει τη γραμμή. Του είπα ότι δεν ανέφερα πουθενά το όνομα σας, εγώ είπα το περιστατικό, το περιστατικό είναι ψέμα ή αλήθεια; Αλήθεια είναι. Αν ψάξετε τον Τύπο της εποχή; Θα δείτε ότι αυτό το περιστατικό το γράφανε μέχρι το 2010.