ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τραγωδία στα Τέμπη: Τρεις νέες ποινικές διώξεις στον επόπτη και στους δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα - Στο «κάδρο» ανώτερα στελέχη
Τον δρόμο για τη Δικαιοσύνη έχει πάρει το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς
Μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη και τον τραγικό απολογισμό των 57 νεκρών, ο πόνος πλήθους πολιτών μετατρέπεται σε οργή
που εκφράζεται στις διαδηλώσεις σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας να απαιτεί διερεύνηση σε βάθος για τις αιτίες της τραγωδίας, ενώ την ίδια ώρα η Δικαιοσύνη καλείται να επιτελέσει το δύσκολο έργο της.
Τα κρίσιμα ερωτήματα πληθαίνουν και ανοίγει ο κύκλος των κατηγορουμένων για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά.
Με φόντο τη μοιραία σύγκρουσης, πλέον στο «μικροσκόπιο» των Αρχών εκτός από τον σταθμάρχη μπαίνουν ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που έβαλε στη συγκεκριμένη νυχτερινή βάρδια τον 59χρονο και βγήκε σε αναρρωτική άδεια ένα 24ωρο μετά την τραγωδία, αλλά και οι δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 23:00 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.
Μάλιστα το γεγονός πως ο σταθμάρχης δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος γι’ αυτή την τραγωδία αναγνωρίζεται ήδη από τη Δικαιοσύνη, καθώς τα νέα τρία πρόσωπα είναι αντιμέτωπα ακριβώς με τις ίδιες κατηγορίες με αυτές που αντιμετωπίζει και ο 59χρονος, κάτι που σημαίνει πως τους αναγνωρίζεται το ίδιο μερίδιο ευθύνης.
Ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε πως δεν τον ρώτησε ο μηχανοδηγός για το ρεύμα που ήταν ούτε είχε και στα χέρια του το χαρτί 1001.
Επιπλέον, σύμφωνα με την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», όπως φαίνεται από το χαρτί βαρδιών ο σταθμάρχης ήταν εκτός των βαρδιών για τον Μάρτιο, πράγμα που δείχνει ότι είχε καλύψει, την μοιραία μέρα, ρεπό και βάρδιες άλλων παλαιότερων σταθμαρχών.
Από σήμερα αναμένονται να κληθούν ο επόπτης, ο σταθμάρχης που έπρεπε να είναι έως τις 11 στη βάρδια, αλλά και ο συμβασιούχος σταθμάρχης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να ελεγχθεί, καθώς υπάρχουν διαφορές στις καταθέσεις, αν ο συγκεκριμένος συμβασιούχος (με το μπλοκάκι) ήταν 2-10 και συνήθιζαν να τον κρατούν μια ώρα παραπάνω ή το ωράριό του ήταν 3-11.
Εκεί θα κριθεί εάν η παρουσία του στον σταθμό ήταν εργασιακά νόμιμη ή όχι.
Δεν αποκλείεται σήμερα να μπουν στο κάδρο και νέες διώξεις, με την κλήση ανώτερων στελεχών να καθίσταται πιθανή, μετά τις δηλώσεις του επιθεωρητή. Ο επιθεωρητής μετά την αναρρωτική άδεια που πήρε, μετέβη στην Αθήνα και προετοίμαζε την υπεράσπισή του.
»Ο Π. έκανε παραλαβή-παράδοση 22.30 στον Σ. στα χαρτιά επίσημα. Τώρα τι λέει ο καθένας… Εγώ δεν μπορώ να δώσω καμία εντολή στον Π., τι είμαι, προϊστάμενος;», είπε αρχικά.
«Το τρένο θα μπορούσε να το σταματήσει αυτός μέσα στον σταθμό, ο συγχωρεμένος, αφού είδε ότι πάει ανάποδα. Είχε την δυνατότητα να σταματήσει, 60 χλμ πήγαινε. Το κοκκάλωνε στην άνοδο κιόλας, ούτε καν να περάσει απέναντι. τα κουμπάκια τα πατάς για να γυρίσεις το κλειδί. Το κλειδί το ξέχασε αυτός ανάποδα. Αυτό που λέει ότι δεν κούμπωσε, είναι βλακείες. Αυτά καταγράφονται όλα. Το κλειδί το είχε ανάποδα τελείως. Το λάθος του σταθμάρχη έπρεπε να το σώσει ο μηχανοδηγός, αφού δεν το έσωσε και αυτός, υπήρξε και η τραγωδία», συνέχισε.
«Προσπαθούσε και εμένα να κοροϊδέψει. «Δεν ξέρω που το έβαλα, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έκανα, κανονικά πήγε», κατέληξε ο κ. Ζήνδρος.
Τα κρίσιμα ερωτήματα πληθαίνουν και ανοίγει ο κύκλος των κατηγορουμένων για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά.
Με φόντο τη μοιραία σύγκρουσης, πλέον στο «μικροσκόπιο» των Αρχών εκτός από τον σταθμάρχη μπαίνουν ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που έβαλε στη συγκεκριμένη νυχτερινή βάρδια τον 59χρονο και βγήκε σε αναρρωτική άδεια ένα 24ωρο μετά την τραγωδία, αλλά και οι δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 23:00 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο τους.
Μάλιστα το γεγονός πως ο σταθμάρχης δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος γι’ αυτή την τραγωδία αναγνωρίζεται ήδη από τη Δικαιοσύνη, καθώς τα νέα τρία πρόσωπα είναι αντιμέτωπα ακριβώς με τις ίδιες κατηγορίες με αυτές που αντιμετωπίζει και ο 59χρονος, κάτι που σημαίνει πως τους αναγνωρίζεται το ίδιο μερίδιο ευθύνης.
Ο σταθμάρχης ισχυρίστηκε πως δεν τον ρώτησε ο μηχανοδηγός για το ρεύμα που ήταν ούτε είχε και στα χέρια του το χαρτί 1001.
Επιπλέον, σύμφωνα με την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA», όπως φαίνεται από το χαρτί βαρδιών ο σταθμάρχης ήταν εκτός των βαρδιών για τον Μάρτιο, πράγμα που δείχνει ότι είχε καλύψει, την μοιραία μέρα, ρεπό και βάρδιες άλλων παλαιότερων σταθμαρχών.
Από σήμερα αναμένονται να κληθούν ο επόπτης, ο σταθμάρχης που έπρεπε να είναι έως τις 11 στη βάρδια, αλλά και ο συμβασιούχος σταθμάρχης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να ελεγχθεί, καθώς υπάρχουν διαφορές στις καταθέσεις, αν ο συγκεκριμένος συμβασιούχος (με το μπλοκάκι) ήταν 2-10 και συνήθιζαν να τον κρατούν μια ώρα παραπάνω ή το ωράριό του ήταν 3-11.
Εκεί θα κριθεί εάν η παρουσία του στον σταθμό ήταν εργασιακά νόμιμη ή όχι.
Δεν αποκλείεται σήμερα να μπουν στο κάδρο και νέες διώξεις, με την κλήση ανώτερων στελεχών να καθίσταται πιθανή, μετά τις δηλώσεις του επιθεωρητή. Ο επιθεωρητής μετά την αναρρωτική άδεια που πήρε, μετέβη στην Αθήνα και προετοίμαζε την υπεράσπισή του.
Στην αντεπίθεση ο επόπτης
Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου, Γιώργος Ζήνδρος μίλησε για την νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.«Το κλειδί το ξέχασε αυτός ανάποδα - Αυτό που λέει ότι δεν κούμπωσε, είναι βλακείες»
«12.00 ήταν όταν το ανακάλυψα εγώ. Τον Π. του τηλεφώνησα εφόσον είχε φύγει. Ρε… δεν καθόσουν να περάσει να και αυτό το τρένο; Λες και ήξερα ότι θα γίνει σύγκρουση. Ο Π. τον άφησε με ένα τρένο να περάσει μέσα, αυτόν τον προαστιακό. Αυτός που φωνάζει «γιατί κάνουμε πίσω» στα ηχητικά, ένα τρένο το άφησε να περάσει. Ο Π. έφυγε 22.40 αντί να φύγει 23.00 και 23.00 να έφευγε το Intercity 62, εδώ μέσα ήρθε 23.05. Κοιτάει τώρα ο Ν. να μπλέξει τον Π. που δεν φταίει σε τίποτα.»Ο Π. έκανε παραλαβή-παράδοση 22.30 στον Σ. στα χαρτιά επίσημα. Τώρα τι λέει ο καθένας… Εγώ δεν μπορώ να δώσω καμία εντολή στον Π., τι είμαι, προϊστάμενος;», είπε αρχικά.
«Το τρένο θα μπορούσε να το σταματήσει αυτός μέσα στον σταθμό, ο συγχωρεμένος, αφού είδε ότι πάει ανάποδα. Είχε την δυνατότητα να σταματήσει, 60 χλμ πήγαινε. Το κοκκάλωνε στην άνοδο κιόλας, ούτε καν να περάσει απέναντι. τα κουμπάκια τα πατάς για να γυρίσεις το κλειδί. Το κλειδί το ξέχασε αυτός ανάποδα. Αυτό που λέει ότι δεν κούμπωσε, είναι βλακείες. Αυτά καταγράφονται όλα. Το κλειδί το είχε ανάποδα τελείως. Το λάθος του σταθμάρχη έπρεπε να το σώσει ο μηχανοδηγός, αφού δεν το έσωσε και αυτός, υπήρξε και η τραγωδία», συνέχισε.
«Προσπαθούσε και εμένα να κοροϊδέψει. «Δεν ξέρω που το έβαλα, δεν θυμάμαι, δεν ξέρω τι έκανα, κανονικά πήγε», κατέληξε ο κ. Ζήνδρος.