ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τραγωδία στα Τέμπη: Αποκάλυψη για τον 59χρονο σταθμάρχη - Γύρισε τα κλειδιά στη σωστή θέση τους μετά τη σύγκρουση
Το ρεπορτάζ του Star είναι καταπέλτης για τον κατηγορούμενο
Ανατριχιαστική είναι η φερόμενη ως αποκάλυψη του ρεπορτάζ του Star σε ό,τι αφορά τις κινήσεις του 59χρονου σταθμάρχη το βράδυ της Τρίτης, 28 Φεβρουαρίου, μετά τη σύγκρουση των τρένων
στα Τέμπη, αλλά και στο ότι ήταν μόνος του σε ένα καίριο σημείο, αν και, όπως σημειώνεται, είχε παντελή έλλειψη τεχνογνωσίας.
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι δεν είχε τη γνώση να λειτουργεί τον ηλεκτρονικό πίνακα κίνησης για τη χάραξη δρομολογίου, ενώ σχολιάζεται pvw γύρισε τα κλειδιά στη σωστή θέση τους αφού τα δύο τρένα συγκρούστηκαν.
Ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγγέλλει στο Star πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, ούτε φαίνεται να γνώριζε ότι καταγράφονται όλες οι κινήσεις του.
«Καταγράφει τον αυτόματο χειρισμό το καταγραφικό της Alstom. Οι πληροφορίες μου από την κατασκευάστρια εταιρεία φαίνεται ότι όταν ανέλαβε αυτός βάρδια δεν υπάρχει καμία εγγραφή. Δεν ήξερε την αυτόματη λειτουργία του συστήματος. Εγώ αμφιβάλλω ότι δεν του την είχαν δείξει, του την είχαν δείξει, δεν είχε καταλάβει τίποτα. Δεν καταλάβαινε ο άνθρωπος» είπε ο πρώην διευθυντής ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς.
Ο Χρήστος Ρετσινάς αποκαλύπτει επίσης πως ο 59χρονος σταθμάρχης ούτε τη χειροκίνητη χάραξη δρομολογίου λειτούργησε σωστά εκείνο το μοιραίο βράδυ. Το ένα σφάλμα διαδεχόταν το άλλο. Έτσι συνέβη η πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
«Έκανε πρώτα με την κατερχόμενη αμαξοστοιχία το σφάλμα γύρω τις 10:30 που ενώ θα έπρεπε να πάει στην τρίτη γραμμή το κλειδί, η αλλαγή 116, ήταν στραμμένη προς τη γραμμή του Βόλου, που τους έβαλε σε οπισθοπορεία. Και του είπε ο προϊστάμενος και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, γιατί κάνουμε οπισθοπορεία και αυτός έλεγε ότι "φλασάρει το κλειδί..." Κολοκύθια, δεν φλασάρει τίποτα, γιατί δεν ήθελε να παραδεχτεί ότι είχε κάνει σφάλμα. Και μετά από μισή ώρα έκανε το τραγικό σφάλμα, δεν γύρισε την 118α, αλλαγή στη θέση της, έστω χειροκίνητα που δεν ήξερε...» πρόσθεσε ο κ. Ρετσινάς.
Το μπάχαλο που επικρατούσε εκείνο το μοιραίο βράδυ στο σταθμό της Λάρισας αποδεικνύεται και από τα ηχητικά ντοκουμέντα της συνομιλίας του σταθμάρχη με το ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, μετά την τραγωδία.
Επιπλέον, ο Γιώργος Ζήνδρος, σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, τόνισε ότι με το που έφτασε στο σταθμό κατάλαβε πως ο 59χρονος γύρισε το κλειδί στη σωστή θέση μετά τη σύγκρουση:«Για να το δω εγώ. Αυτός νόμιζε ότι δεν καταγραφόταν. Εγώ το είδα στην ευθεία κατευθείαν. Αλλά του είπα: "Εμένα κοροϊδεύεις;" του λέω. Νόμιζε ότι "πήδηξε" το τρένο απέναντι! Από ευθεία δεν "πηδάει" το τρένο απέναντι. Ήταν διαγώνιο από τον προαστιακό ξεχασμένο, από πριν που έλεγε: "Κάνε λίγο πίσω..." αυτές τις συνομιλίες που ακούγονται. Από εκεί ήταν γυρισμένο διαγώνιο για τον προαστιακό. Ξέχασε αυτήν την τελευταία διαγώνιο να την επαναφέρει στην ευθεία, την επανέφερε μετά ότι ξέρεις τάχα ευθεία και έφυγε το τρένο κανονικά».
Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα με τα κλειδιά, που επικαλέστηκε, διαψεύδεται από όλους όσοι εργάστηκαν εκείνη τη μέρα. Θεωρούν πως ειπώθηκε για να καλύψει το λάθος του, ενώ σε ό,τι αφορά το ρόλο του κλειδούχου, κι αν θα μπορούσε να είναι αποτρεπτικός για την τραγωδία, τονίστηκε: «Ο κλειδούχος λειτουργεί μόνο με εντολή του σταθμάρχη και μεταβαίνει στο σημείο να διαπιστώσει αν υπάρχει πρόβλημα μόνο όταν του το πει ο σταθμάρχης».
Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι δεν είχε τη γνώση να λειτουργεί τον ηλεκτρονικό πίνακα κίνησης για τη χάραξη δρομολογίου, ενώ σχολιάζεται pvw γύρισε τα κλειδιά στη σωστή θέση τους αφού τα δύο τρένα συγκρούστηκαν.
Ο πρώην διευθυντής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταγγέλλει στο Star πως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, ούτε φαίνεται να γνώριζε ότι καταγράφονται όλες οι κινήσεις του.
«Καταγράφει τον αυτόματο χειρισμό το καταγραφικό της Alstom. Οι πληροφορίες μου από την κατασκευάστρια εταιρεία φαίνεται ότι όταν ανέλαβε αυτός βάρδια δεν υπάρχει καμία εγγραφή. Δεν ήξερε την αυτόματη λειτουργία του συστήματος. Εγώ αμφιβάλλω ότι δεν του την είχαν δείξει, του την είχαν δείξει, δεν είχε καταλάβει τίποτα. Δεν καταλάβαινε ο άνθρωπος» είπε ο πρώην διευθυντής ασφαλείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς.
Ο Χρήστος Ρετσινάς αποκαλύπτει επίσης πως ο 59χρονος σταθμάρχης ούτε τη χειροκίνητη χάραξη δρομολογίου λειτούργησε σωστά εκείνο το μοιραίο βράδυ. Το ένα σφάλμα διαδεχόταν το άλλο. Έτσι συνέβη η πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
«Έκανε πρώτα με την κατερχόμενη αμαξοστοιχία το σφάλμα γύρω τις 10:30 που ενώ θα έπρεπε να πάει στην τρίτη γραμμή το κλειδί, η αλλαγή 116, ήταν στραμμένη προς τη γραμμή του Βόλου, που τους έβαλε σε οπισθοπορεία. Και του είπε ο προϊστάμενος και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, γιατί κάνουμε οπισθοπορεία και αυτός έλεγε ότι "φλασάρει το κλειδί..." Κολοκύθια, δεν φλασάρει τίποτα, γιατί δεν ήθελε να παραδεχτεί ότι είχε κάνει σφάλμα. Και μετά από μισή ώρα έκανε το τραγικό σφάλμα, δεν γύρισε την 118α, αλλαγή στη θέση της, έστω χειροκίνητα που δεν ήξερε...» πρόσθεσε ο κ. Ρετσινάς.
Το μπάχαλο που επικρατούσε εκείνο το μοιραίο βράδυ στο σταθμό της Λάρισας αποδεικνύεται και από τα ηχητικά ντοκουμέντα της συνομιλίας του σταθμάρχη με το ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα, μετά την τραγωδία.
Επιπλέον, ο Γιώργος Ζήνδρος, σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, τόνισε ότι με το που έφτασε στο σταθμό κατάλαβε πως ο 59χρονος γύρισε το κλειδί στη σωστή θέση μετά τη σύγκρουση:«Για να το δω εγώ. Αυτός νόμιζε ότι δεν καταγραφόταν. Εγώ το είδα στην ευθεία κατευθείαν. Αλλά του είπα: "Εμένα κοροϊδεύεις;" του λέω. Νόμιζε ότι "πήδηξε" το τρένο απέναντι! Από ευθεία δεν "πηδάει" το τρένο απέναντι. Ήταν διαγώνιο από τον προαστιακό ξεχασμένο, από πριν που έλεγε: "Κάνε λίγο πίσω..." αυτές τις συνομιλίες που ακούγονται. Από εκεί ήταν γυρισμένο διαγώνιο για τον προαστιακό. Ξέχασε αυτήν την τελευταία διαγώνιο να την επαναφέρει στην ευθεία, την επανέφερε μετά ότι ξέρεις τάχα ευθεία και έφυγε το τρένο κανονικά».
Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα με τα κλειδιά, που επικαλέστηκε, διαψεύδεται από όλους όσοι εργάστηκαν εκείνη τη μέρα. Θεωρούν πως ειπώθηκε για να καλύψει το λάθος του, ενώ σε ό,τι αφορά το ρόλο του κλειδούχου, κι αν θα μπορούσε να είναι αποτρεπτικός για την τραγωδία, τονίστηκε: «Ο κλειδούχος λειτουργεί μόνο με εντολή του σταθμάρχη και μεταβαίνει στο σημείο να διαπιστώσει αν υπάρχει πρόβλημα μόνο όταν του το πει ο σταθμάρχης».