ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Έναρξη εμπορικών δρομολογίων επιχείρησε ο ΟΣΕ - Πώς θα ξεκινήσει η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου
Οι επόμενες ώρες θα καθορίσουν τις πολιτικές αποφάσεις για τα τρένα
Προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού έχει προκαλέσει η παύση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου, την στιγμή που και οι εμπορικές αμαξοστοιχίες περιμένουν την απόφαση τις κυβέρνησης με σκοπό να ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια.
Εχθές, η Rail Gargo Logistics Goldair, σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ επιχείρησε να ξεκινήσει απροειδοποίητα δρομολόγια χωρίς ακόμη να υπάρχει συμφωνία με την κυβέρνηση, καθώς επιχείρησε να οδηγήσει τα εμπορευματικά της τρένα προς Σκόπια και αντίστροφα, απόφαση όμως που προσέκρουσε στην αντίδραση των μηχανοδηγών που εμπόδισαν το δρομολόγιο, υποστηρίζοντας ότι θα γινόταν σε τμήμα που δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.
Σύμφωνα με το newmoney, οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις τις τελευταίες μέρες με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς ο αρμόδιος υπουργός, Γιώργος Γεραπετρίτης είχε και δεύτερη συνάντηση χθες προκειμένου να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου ώστε να γίνει η δύσκολη και γεμάτη αγκάθια επανεκκίνηση με καλύτερους όρους.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την πλευρά των σιδηροδρομικών, το «πράσινο φως» αναμένεται να δοθεί πρώτα στην επανέναρξη δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας, στον οποίο υπάρχει πλήρης τηλεδιοίκηση, όπως και στην επαναλειτουργία των εμπορευματικών τρένων. Για τις επιβατικές υπάρχει στάση αναμονής ενώ την Δευτέρα η Hellenic Train ανακοίνωσε την έναρξη δρομολογίων από την Τετάρτη 15 Μαρτίου με λεωφορεία σε «ορισμένες, διαδρομές», τις οποίες θα προσδιορίσει σε δεύτερο χρόνο.
Όμως η εικόνα που παρατηρείται στα βόρεια σύνορα της χώρας είναι χαρακτηριστική των πραγματικών αναγκών, με τα τρένα να στοιβάζονται στην Θεσσαλονίκη με χημικά, πετρελαιοειδή και άλλα εμπορεύματα αναζητώντας διέξοδο διαφυγής ενώ ανυπολόγιστος είναι ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που είναι εγκλωβισμένος σε Αθήνα, Πειραιά Αλεξανδρούπολη πολλά εξ αυτών με οπλισμό των Αμερικανών για την Ουκρανία. Άγνωστος είναι και ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που βρίσκονται εγκλωβισμένες σε Σκόπια και Σερβία.
Την ίδια ώρα, αυξημένος είναι ο όγκος και των εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν μπορούν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Οποιαδήποτε εναλλακτική λύση για την αποσυμπίεση της κατάστασης και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, λένε στελέχη του κλάδου, θα ισοδυναμούσε με κόστος αυξημένο έως και 30%.
Ο OΣΕ άναψε πράσινο φως στην Rail, Gargo Logistics Goldair υπό την πίεση της εταιρείας να ξεκινήσει το εμπορευματικό έργο και να υλοποιηθούν οι συμβάσεις με πελάτες της. Στο πλαίσιο αυτό το δρομολόγιο είχε λάβει συγκεκριμένες εντολές όπως να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ με πλοηγό και εφόσον είχε γίνει η επιθεώρηση της γραμμής.
Οι επόμενες ώρες θα καθορίσουν τις πολιτικές αποφάσεις για τα τρένα, οι οποίες δεν αποκλείεται να ανακοινωθούν και αύριο κατά την ενημέρωση της βουλής σχετικά με τα Τέμπη από τον κ. Γεραπετρίτη.
Την Δευτέρα, ο Ισίδωρος Ντογιάκος έδωσε παραγγελία για διερεύνηση όλων των δυστυχημάτων στον σιδηρόδρομο την τελευταία 15ετια, με πληροφορίες κάνουν λόγο για δεκάδες νεκρούς που προέρχονται κυρίως από αφύλακτες διαβάσεις που αποτελεί την άλλη μεγάλη μάστιγα των τρένων. Στα ατυχήματα με πολύνεκρα θύματα συγκαταλέγονται το δυστύχημα το 2017 στο Άδενδρο με 4 νεκρούς, η σύγκρουση μηχανών συντήρησης σιδηροδρομικής τροχιάς στις Σέρρες με 2 νεκρούς και 2 τραυματίες το 2016 καθώς επίσης και το θανάσιμο ατύχημα στο Δομοκό κατά την επιβίβαση επιβάτη το 2019. Επίσης στα θύματα της νεώτερης ιστορίας του ΟΣΕ περιλαμβάνεται και το ατύχημα που έγινε με ΙΧ και τρένο στην Λάρισα τον Ιούλιο του 2022.
πηγή:newmoney
Εχθές, η Rail Gargo Logistics Goldair, σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ επιχείρησε να ξεκινήσει απροειδοποίητα δρομολόγια χωρίς ακόμη να υπάρχει συμφωνία με την κυβέρνηση, καθώς επιχείρησε να οδηγήσει τα εμπορευματικά της τρένα προς Σκόπια και αντίστροφα, απόφαση όμως που προσέκρουσε στην αντίδραση των μηχανοδηγών που εμπόδισαν το δρομολόγιο, υποστηρίζοντας ότι θα γινόταν σε τμήμα που δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.
Σύμφωνα με το newmoney, οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις τις τελευταίες μέρες με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς ο αρμόδιος υπουργός, Γιώργος Γεραπετρίτης είχε και δεύτερη συνάντηση χθες προκειμένου να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου ώστε να γίνει η δύσκολη και γεμάτη αγκάθια επανεκκίνηση με καλύτερους όρους.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από την πλευρά των σιδηροδρομικών, το «πράσινο φως» αναμένεται να δοθεί πρώτα στην επανέναρξη δρομολογίων του Προαστιακού της Αθήνας, στον οποίο υπάρχει πλήρης τηλεδιοίκηση, όπως και στην επαναλειτουργία των εμπορευματικών τρένων. Για τις επιβατικές υπάρχει στάση αναμονής ενώ την Δευτέρα η Hellenic Train ανακοίνωσε την έναρξη δρομολογίων από την Τετάρτη 15 Μαρτίου με λεωφορεία σε «ορισμένες, διαδρομές», τις οποίες θα προσδιορίσει σε δεύτερο χρόνο.
Όμως η εικόνα που παρατηρείται στα βόρεια σύνορα της χώρας είναι χαρακτηριστική των πραγματικών αναγκών, με τα τρένα να στοιβάζονται στην Θεσσαλονίκη με χημικά, πετρελαιοειδή και άλλα εμπορεύματα αναζητώντας διέξοδο διαφυγής ενώ ανυπολόγιστος είναι ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που είναι εγκλωβισμένος σε Αθήνα, Πειραιά Αλεξανδρούπολη πολλά εξ αυτών με οπλισμό των Αμερικανών για την Ουκρανία. Άγνωστος είναι και ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που βρίσκονται εγκλωβισμένες σε Σκόπια και Σερβία.
Την ίδια ώρα, αυξημένος είναι ο όγκος και των εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν μπορούν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Οποιαδήποτε εναλλακτική λύση για την αποσυμπίεση της κατάστασης και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, λένε στελέχη του κλάδου, θα ισοδυναμούσε με κόστος αυξημένο έως και 30%.
Ο OΣΕ άναψε πράσινο φως στην Rail, Gargo Logistics Goldair υπό την πίεση της εταιρείας να ξεκινήσει το εμπορευματικό έργο και να υλοποιηθούν οι συμβάσεις με πελάτες της. Στο πλαίσιο αυτό το δρομολόγιο είχε λάβει συγκεκριμένες εντολές όπως να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα 50 χλμ με πλοηγό και εφόσον είχε γίνει η επιθεώρηση της γραμμής.
Οι επόμενες ώρες θα καθορίσουν τις πολιτικές αποφάσεις για τα τρένα, οι οποίες δεν αποκλείεται να ανακοινωθούν και αύριο κατά την ενημέρωση της βουλής σχετικά με τα Τέμπη από τον κ. Γεραπετρίτη.
Την Δευτέρα, ο Ισίδωρος Ντογιάκος έδωσε παραγγελία για διερεύνηση όλων των δυστυχημάτων στον σιδηρόδρομο την τελευταία 15ετια, με πληροφορίες κάνουν λόγο για δεκάδες νεκρούς που προέρχονται κυρίως από αφύλακτες διαβάσεις που αποτελεί την άλλη μεγάλη μάστιγα των τρένων. Στα ατυχήματα με πολύνεκρα θύματα συγκαταλέγονται το δυστύχημα το 2017 στο Άδενδρο με 4 νεκρούς, η σύγκρουση μηχανών συντήρησης σιδηροδρομικής τροχιάς στις Σέρρες με 2 νεκρούς και 2 τραυματίες το 2016 καθώς επίσης και το θανάσιμο ατύχημα στο Δομοκό κατά την επιβίβαση επιβάτη το 2019. Επίσης στα θύματα της νεώτερης ιστορίας του ΟΣΕ περιλαμβάνεται και το ατύχημα που έγινε με ΙΧ και τρένο στην Λάρισα τον Ιούλιο του 2022.
πηγή:newmoney