ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Τέμπη: «Πινγκ - πονγκ» ευθυνών ανάμεσα σε ΡΑΣ και ΟΣΕ για την ελλειπή εκπαίδευση του σταθμάρχη και την ασφάλεια
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών, που άφησαν πίσω τους 57 νεκρούς
Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΟΣΕ
, Θανάσης Λεβέντης μίλησε στο «Χαμογέλα και Πάλι», για τις ευθύνες αναφορικά με την ελλιπή εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη και για την ασφάλεια των τρένων.
Ο κ. Λεβέντης, εργάζεται στην τεχνική υπηρεσία του ΟΣΕ και μίλησε στην εκπομπή του MEGA κι σχολίασε τις δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΣΕ.
«Προσυπογράφω αυτά που είπε ο πρόεδρος, κ. Τσικαλάκης, το σκεπτικό του. Μετά την τραγωδία αυτή που χάθηκαν νέα παιδιά και σιδηροδρομικοί, προφανώς ένα ερώτημα που άκουσα είναι “πώς θα μπει κάποιος στο τρένο με ασφάλεια”. Προφανώς και το τρένο παρέχει ασφάλεια. Όταν βγει το εισαγγελικό πόρισμα για τις ποινικές ευθύνες για την τραγωδία, τότε θα δούμε τι έχει συμβεί. Δεν συνέβη μόνο το λάθος του σταθμάρχη, συνέβησαν και άλλα λάθη», είπε αρχικά.
Για την ασφάλεια των τρένων δήλωσε πως, «εάν διαβάσετε το δελτίο τύπου της ΡΑΣ, η ίδια η ΡΑΣ, μιλάει για ενδείξεις. Η υπεύθυνη στάση ενός φορέα είναι να μιλάει με αποδείξεις και όχι με ενδείξεις. Εάν αυτή τη στιγμή, οι ενδείξεις της ΡΑΣ δεν ισχύουν και οι αποδείξεις του ΟΣΕ είναι ότι όντως παρακολούθησαν οι εκπαιδευόμενοι σταθμάρχες και τη θεωρητικη και την πρακτική τους εκπαίδευση, κι μετά έδωσαν εξετάσεις για να γίνουν σταθμάρχες, τι θα πει μετά η ΡΑΣ; Ή θα ζητήσει συγγνώμη;»
«Δεν γίνεται ατομικό μάθημα, είναι συνολικό. Υπάρχει πρωτόκολλο παρουσίας και διαδικασίας. Η ΡΑΣ αυτό το πρωτόκολλο θα έπρεπε να το ζητήσει όταν έκανε τους ελέγχους, και να έχει αποδείξεις και όχι ενδείξεις. Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν είναι τωρινό», συμπλήρωσε ο κ. Λεβέντης.
Πώς είναι ασφαλή τα τρένα;
«Ο τοπικός χειρισμός στη Λάρισα και όχι το σύνολο της τηλεδιοίκησης από Παλαιοφάρσαλο μέχρι Πλατύ, που δεν λειτουργούσε, λειτουργούσε. Και αυτό δεν χρειάζεται κάποιος να το αποδείξει τη στιγμή που έγινε η τραγωδία. Ο πίνακας λειτουργούσε εκείνη τη μέρα. Εμείς ως εργαζόμενοι θα αναλάβουμε την ευθύνη να λειτουργήσουμε τα τρένα, όπως ανακοινώθηκε από την πολιτεία, έτσι ώστε να εμπεδωθεί από τον πολίτη η ασφάλεια των τρένων, όπως είχε ασφάλεια και πριν το δυστύχημα. Εάν αυστηροποιηθεί η διαδικασία δεν θα γίνονται ατυχήματα», επεσήμανε ο κ. Λεβέντης κλείνοντας.
Ο κ. Λεβέντης, εργάζεται στην τεχνική υπηρεσία του ΟΣΕ και μίλησε στην εκπομπή του MEGA κι σχολίασε τις δηλώσεις του προέδρου των εργαζομένων του ΟΣΕ.
«Προσυπογράφω αυτά που είπε ο πρόεδρος, κ. Τσικαλάκης, το σκεπτικό του. Μετά την τραγωδία αυτή που χάθηκαν νέα παιδιά και σιδηροδρομικοί, προφανώς ένα ερώτημα που άκουσα είναι “πώς θα μπει κάποιος στο τρένο με ασφάλεια”. Προφανώς και το τρένο παρέχει ασφάλεια. Όταν βγει το εισαγγελικό πόρισμα για τις ποινικές ευθύνες για την τραγωδία, τότε θα δούμε τι έχει συμβεί. Δεν συνέβη μόνο το λάθος του σταθμάρχη, συνέβησαν και άλλα λάθη», είπε αρχικά.
Για την ασφάλεια των τρένων δήλωσε πως, «εάν διαβάσετε το δελτίο τύπου της ΡΑΣ, η ίδια η ΡΑΣ, μιλάει για ενδείξεις. Η υπεύθυνη στάση ενός φορέα είναι να μιλάει με αποδείξεις και όχι με ενδείξεις. Εάν αυτή τη στιγμή, οι ενδείξεις της ΡΑΣ δεν ισχύουν και οι αποδείξεις του ΟΣΕ είναι ότι όντως παρακολούθησαν οι εκπαιδευόμενοι σταθμάρχες και τη θεωρητικη και την πρακτική τους εκπαίδευση, κι μετά έδωσαν εξετάσεις για να γίνουν σταθμάρχες, τι θα πει μετά η ΡΑΣ; Ή θα ζητήσει συγγνώμη;»
«Δεν γίνεται ατομικό μάθημα, είναι συνολικό. Υπάρχει πρωτόκολλο παρουσίας και διαδικασίας. Η ΡΑΣ αυτό το πρωτόκολλο θα έπρεπε να το ζητήσει όταν έκανε τους ελέγχους, και να έχει αποδείξεις και όχι ενδείξεις. Αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δεν είναι τωρινό», συμπλήρωσε ο κ. Λεβέντης.