ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σταθμάρχης Λάρισας στα Παραπολιτικά 90,1: Ο Τσίπρας πήγε στο κτίριο της παλιάς τηλεδιοίκησης, που τώρα ανακατασκευάζεται
Ο κ. Πίτσας επισήμανε ότι δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, υπάρχει ο όρος Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, που ελέγχεται από σταθμάρχη
Για την τραγωδία στα Τέμπη και την τηλεδιοίκηση
μίλησε στα «Παραπολιτικά» 90,1 και στην εκπομπή Μπρα ντε φερ», με τον Δημήτρη Τάκη και τη Χριστίνα Κοραή, ο Δημοσθένης Πίτσας, σταθμάρχης Λάρισας.
Ο κ. Πίτσας ανέφερε αρχικά ότι «ο κ. Τσίπρας πήγε στο κτίριο της παλιάς τηλεδιοίκησης, που τώρα ανακατασκευάζεται.
Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες, μετά τη φωτιά που είχε προκληθεί, και μας είχε ενημερώσει η εταιρεία ότι θα είναι έτοιμη Ιούλιο - Σεπτέμβριο του 2023».
Ακόμα, σημείωσε πως υπήρχε το σύστημα τηλεδιοίκησης που καταστράφηκε τελείως το 2019, τονίζοντας ότι το σύστημα υπολειτουργούσε σε μεγάλο βαθμό.
«Δούλεψα τις τελευταίες εβδομάδες πριν από τη φωτιά τον Ιούλιο του 2019. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, υπάρχει ο όρος Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, που ελέγχεται από σταθμάρχη. Σε αυτό ο σταθμάρχης έβλεπε από Δομοκό ως Πλατύ περίπου 150 χλμ.
Με επιφύλαξη, το τρένο από τα 150 χλμ., εγώ το έβλεπα περίπου 10-15 χλμ.
Αυτή τη στιγμή, είτε το πούμε τοπικό χειρισμό είτε τοπικό χειρισμό τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης διαχειρίζεται τη λειτουργία των τρένων σε ένα εύρος 8 χλμ. και από Λάρισα προς Αθήνα 2,5-3 χλμ. και προς Θεσσαλονίκη 4-4,5 χλμ.
Αν είχε κάνει αυτόματη χάραξη, το τρένο θα είχε φύγει από άνοδο», είπε χαρακτηριστικά.
Ο σταθμάρχης Λάρισας, κος Δημοσθένης Πίτσας, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Αναφορικά με την επίσκεψη του κ. Τσίπρα στο κέντρο τηλεδιοικήσης στη Λάρισα
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Ο κ. Τσίπρας χθες πήγε στο κτίριο της παλιάς τηλεδιοίκησης το οποίο τώρα ανακατασκευάζεται. Έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την καινούργια τηλεδιοίκηση μετά τη φωτιά που είχε δημιουργηθεί, ξεκινήσανε διαδικασίες αρχές Δεκεμβρίου και μας είχε ενημερώσει η εταιρεία που είναι μέσα στη σύμβαση 717 ότι θα είναι έτοιμη γύρω Ιούλιο με Σεπτέμβριο.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Σε αυτό το κτήριο υπήρχε το σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο καταστράφηκε ολοσχερώς τον Ιούλιο του 2019.
Ερωτηθείς αν ήταν σε πλήρη λειτουργία
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Το σύστημα υπολειτουργούσε σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Η λέξη τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει, στον γενικό κανονισμό υπάρχει ο όρος του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) το οποίο ελέγχεται από έναν κεντρικό χειριστή ο οποίος είναι σταθμάρχης. Αυτός ο κεντρικός χειριστής ο οποίος είναι σταθμάρχης πριν εκδηλωθεί η φωτιά και καταστραφεί τελείως το ΚΕΚ και κλείσει έβλεπε ένα πολύ μικρό κομμάτι. Δηλαδή το εύρος του ΚΕΚ ήταν από την έξοδο του Δομοκού μέχρι την είσοδο του Πλατέως, γύρω στα 150 χιλιόμετρα. Θα τολμήσω να πω ότι το τρένο από τα 150 χιλιόμετρα εγώ το έβλεπα στην έξοδο της Λάρισας μέχρι το εργοστάσιο ζαχάρεως και μετά το βλέπαμε σε ένα μικρό σημείο στην είσοδο του Ευαγγελισμού και σε ένα μικρό σημείο στην είσοδο των Νέων Πόρων. Υπολογίζω ότι όλο αυτό το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 10-15 χιλιόμετρα.
Για το σύστημα που λειτουργεί σήμερα
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Αυτήν τη στιγμή είτε την πούμε τοπικό χειρισμό είτε το πούμε τοπικό χειρισμό τηλεδιοίκησης η ουσία είναι ότι ο σταθμάρχης που εργάζεται στο σταθμό της Λάρισας έχει μια οπτική εικόνα της αμαξοστοιχίας για 8 χιλιόμετρα. Η ουσία είναι ότι ο σταθμάρχης αυτη τη στιγμή διαχειρίζεται την κυκλοφορία των τρένων σε ένα εύρος 8 χιλιομέτρων. Το εύρος της οπτικής εικόνας του σταθμάρχη στο σταθμό της Λάρισας είναι 8 χιλιόμετρα, είναι από το σταθμό της Λάρισας προς το νότιο κομμάτι, προς την Αθήνα δηλαδή βλέπει την αμαξοστοιχία 2,5 με 3 χιλιόμετρα κατά την είσοδό της, και από την έξοδο της αμαξοστοιχίας προς τη Θεσσαλονίκη το βλέπει 4 με 4,5 χιλιόμετρα.
ΔΗΜ: Για πόση ώρα πιστεύετε ότι έβλεπε ο σταθμάρχης ότι το τρένο είναι σε λάθος γραμμή;
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Αυτήν τη στιγμή, επειδή υπάρχουν κάποια κόκκινα κυκλώματα στην κατασκευή του εργοστάσιου ζαχάρεως, δηλαδή στην έξοδο του σταθμού Λάρισας, δεν έχουμε όλη την οπτική επαφή που μας δίνει ο πίνακας. Το εύρος της οπτικής επαφής είναι γύρω στα 2,5 χιλιόμετρα από την έξοδο της Λάρισας προς Θεσσαλονίκη, πρέπει να υπολογίσουμε ότι τα 2,5 χιλιόμετρα αναλόγως την ταχύτητα του τρένου πρέπει να είναι 1,5 με 2 λεπτά.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Το μόνο που μπορούσε να δει ο σταθμάρχης τη συγκεκριμένη στιγμή ήταν ότι το τρένο πήγαινε στην γραμμή καθόδου δηλαδή μπορούσε να το προλάβει από τις οπτικές ενδείξεις που είχε στον πίνακα για ένα εύρος 2,5 χιλιομέτρων.
ΔΗΜ: Άρα η μόνη επιλογή που δεν έκανε ήταν να κάνει αυτόματη χάραξη του δρομολογίου.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Ακριβώς αυτό που είναι ο ορισμός του χειρισμού. Αν είχε κάνει αυτόματη χάραξη, τα κλειδιά γυρίζουν αυτόματα στη θέση της διαδρομής που έχουμε χαράξει και προφανώς το τρένο θα είχε φύγει από την άνοδο.
Ο κ. Πίτσας ανέφερε αρχικά ότι «ο κ. Τσίπρας πήγε στο κτίριο της παλιάς τηλεδιοίκησης, που τώρα ανακατασκευάζεται.
Έχουν ξεκινήσει οι εργασίες, μετά τη φωτιά που είχε προκληθεί, και μας είχε ενημερώσει η εταιρεία ότι θα είναι έτοιμη Ιούλιο - Σεπτέμβριο του 2023».
Ακόμα, σημείωσε πως υπήρχε το σύστημα τηλεδιοίκησης που καταστράφηκε τελείως το 2019, τονίζοντας ότι το σύστημα υπολειτουργούσε σε μεγάλο βαθμό.
«Δούλεψα τις τελευταίες εβδομάδες πριν από τη φωτιά τον Ιούλιο του 2019. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση, υπάρχει ο όρος Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας, που ελέγχεται από σταθμάρχη. Σε αυτό ο σταθμάρχης έβλεπε από Δομοκό ως Πλατύ περίπου 150 χλμ.
Με επιφύλαξη, το τρένο από τα 150 χλμ., εγώ το έβλεπα περίπου 10-15 χλμ.
Αυτή τη στιγμή, είτε το πούμε τοπικό χειρισμό είτε τοπικό χειρισμό τηλεδιοίκησης, ο σταθμάρχης διαχειρίζεται τη λειτουργία των τρένων σε ένα εύρος 8 χλμ. και από Λάρισα προς Αθήνα 2,5-3 χλμ. και προς Θεσσαλονίκη 4-4,5 χλμ.
Αν είχε κάνει αυτόματη χάραξη, το τρένο θα είχε φύγει από άνοδο», είπε χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Πίτσα στα Παραπολιτικά 90,1
Ο σταθμάρχης Λάρισας, κος Δημοσθένης Πίτσας, μίλησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά» 90.1 FΜ, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Αναφορικά με την επίσκεψη του κ. Τσίπρα στο κέντρο τηλεδιοικήσης στη Λάρισα
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Ο κ. Τσίπρας χθες πήγε στο κτίριο της παλιάς τηλεδιοίκησης το οποίο τώρα ανακατασκευάζεται. Έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την καινούργια τηλεδιοίκηση μετά τη φωτιά που είχε δημιουργηθεί, ξεκινήσανε διαδικασίες αρχές Δεκεμβρίου και μας είχε ενημερώσει η εταιρεία που είναι μέσα στη σύμβαση 717 ότι θα είναι έτοιμη γύρω Ιούλιο με Σεπτέμβριο.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Σε αυτό το κτήριο υπήρχε το σύστημα τηλεδιοίκησης το οποίο καταστράφηκε ολοσχερώς τον Ιούλιο του 2019.
Ερωτηθείς αν ήταν σε πλήρη λειτουργία
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Το σύστημα υπολειτουργούσε σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Η λέξη τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει, στον γενικό κανονισμό υπάρχει ο όρος του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) το οποίο ελέγχεται από έναν κεντρικό χειριστή ο οποίος είναι σταθμάρχης. Αυτός ο κεντρικός χειριστής ο οποίος είναι σταθμάρχης πριν εκδηλωθεί η φωτιά και καταστραφεί τελείως το ΚΕΚ και κλείσει έβλεπε ένα πολύ μικρό κομμάτι. Δηλαδή το εύρος του ΚΕΚ ήταν από την έξοδο του Δομοκού μέχρι την είσοδο του Πλατέως, γύρω στα 150 χιλιόμετρα. Θα τολμήσω να πω ότι το τρένο από τα 150 χιλιόμετρα εγώ το έβλεπα στην έξοδο της Λάρισας μέχρι το εργοστάσιο ζαχάρεως και μετά το βλέπαμε σε ένα μικρό σημείο στην είσοδο του Ευαγγελισμού και σε ένα μικρό σημείο στην είσοδο των Νέων Πόρων. Υπολογίζω ότι όλο αυτό το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 10-15 χιλιόμετρα.
Για το σύστημα που λειτουργεί σήμερα
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Αυτήν τη στιγμή είτε την πούμε τοπικό χειρισμό είτε το πούμε τοπικό χειρισμό τηλεδιοίκησης η ουσία είναι ότι ο σταθμάρχης που εργάζεται στο σταθμό της Λάρισας έχει μια οπτική εικόνα της αμαξοστοιχίας για 8 χιλιόμετρα. Η ουσία είναι ότι ο σταθμάρχης αυτη τη στιγμή διαχειρίζεται την κυκλοφορία των τρένων σε ένα εύρος 8 χιλιομέτρων. Το εύρος της οπτικής εικόνας του σταθμάρχη στο σταθμό της Λάρισας είναι 8 χιλιόμετρα, είναι από το σταθμό της Λάρισας προς το νότιο κομμάτι, προς την Αθήνα δηλαδή βλέπει την αμαξοστοιχία 2,5 με 3 χιλιόμετρα κατά την είσοδό της, και από την έξοδο της αμαξοστοιχίας προς τη Θεσσαλονίκη το βλέπει 4 με 4,5 χιλιόμετρα.
ΔΗΜ: Για πόση ώρα πιστεύετε ότι έβλεπε ο σταθμάρχης ότι το τρένο είναι σε λάθος γραμμή;
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Αυτήν τη στιγμή, επειδή υπάρχουν κάποια κόκκινα κυκλώματα στην κατασκευή του εργοστάσιου ζαχάρεως, δηλαδή στην έξοδο του σταθμού Λάρισας, δεν έχουμε όλη την οπτική επαφή που μας δίνει ο πίνακας. Το εύρος της οπτικής επαφής είναι γύρω στα 2,5 χιλιόμετρα από την έξοδο της Λάρισας προς Θεσσαλονίκη, πρέπει να υπολογίσουμε ότι τα 2,5 χιλιόμετρα αναλόγως την ταχύτητα του τρένου πρέπει να είναι 1,5 με 2 λεπτά.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Το μόνο που μπορούσε να δει ο σταθμάρχης τη συγκεκριμένη στιγμή ήταν ότι το τρένο πήγαινε στην γραμμή καθόδου δηλαδή μπορούσε να το προλάβει από τις οπτικές ενδείξεις που είχε στον πίνακα για ένα εύρος 2,5 χιλιομέτρων.
ΔΗΜ: Άρα η μόνη επιλογή που δεν έκανε ήταν να κάνει αυτόματη χάραξη του δρομολογίου.
Δ.ΠΙΤΣΑΣ: Ακριβώς αυτό που είναι ο ορισμός του χειρισμού. Αν είχε κάνει αυτόματη χάραξη, τα κλειδιά γυρίζουν αυτόματα στη θέση της διαδρομής που έχουμε χαράξει και προφανώς το τρένο θα είχε φύγει από την άνοδο.