Οι έρευνες για τα λάθη και τις παραλείψεις μετά την τραγωδία των Τεμπών κινούνται προς κάθε κατεύθυνση, χωρίς κανείς μέχρι στιγμής να έχει αναλάβει την ευθύνη για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία της Ελλάδας. Ωστόσο, την ίδια στιγμή ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, περνάει στην αντίθεση μετά τις κατηγορίες που εξαπέλυσε προς το πρόσωπό του ο επιθεωρητής Λάρισας, πως δηλαδή ήταν ανάμεσα σε αυτούς που εκπαίδευσαν τον προφυλακισμένο σταθμάρχη.

 Ειδικότερα, σύμφωνα με το star.gr, ο σταθμάρχης Λάρισας έλεγε «είμαι έτοιμος να κάνω βάρδια μόνος μου. Βάλτε με στο πρόγραμμα». Πάνω σε αυτά τα λόγια του προφυλακισμένου σταθμάρχη, που αποκάλυψε πρώτο το Star και η Δήμητρα Τζιότζιου, φαίνεται πως θα βασίσει μεγάλο μέρος της απολογίας του ο επιθεωρητής Λάρισας. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να επικαλεστεί διάλογό του με τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, Γιώργο Ζήνδρo, που τον διαβεβαίωνε ότι ο προφυλακισμένος μπορούσε να κάνει βάρδια μόνος του.

 Μετά από αυτή την εξέλιξη, ο Γιώργος Ζήνδρος πέρασε  στην αντεπίθεση. Μιλώντας στο Star και τη Γεωργία Χάρδα ισχυρίζεται πως θέλουν να τον τυλίξουν σε μία κόλλα χαρτί για λάθη δικά τους. 

  «Γιατί να έχω ευθύνη, δεν κατάλαβα. Μακάρι να τον εκπαίδευα εγώ. Μακάρι να περνούσε από τα χέρια μου, αλλά δεν τον έστειλε σε εμένα. Τον έστειλε στην Καλαμπάκα που δεν έχει πίνακα να μάθει. Τι να μάθει στην Καλαμπάκα; Τον έστειλε στο Λιτόχωρο που δεν έχει πίνακα, έχει πίνακα χαλασμένο δηλαδή. Τι να μάθει στο Λιτόχωρο; Εκεί ένα μωρό να πήγαινε θα μάθαινε τα βασικά», δήλωσε χαρακτηριστικά.

 Από την άλλη πλευρά, οι συγγενείς των θυμάτων θέλουν να μπει βαθιά το μαχαίρι στο κόκκαλο. Για το λόγο αυτό έχουν ήδη ζητήσει από έμπειρους πραγματογνώμονες να ερευνήσουν κάθε πτυχή των αιτιών που προκάλεσαν το τραγικό δύστυχημα. 

 Τέμπη: «Οι εξετάσεις δεν είναι πραγματικές»

«Στην απολογία του ο σταθμάρχης είπε μία φράση που πέρασε απαρατήρητη. "Από όσους δώσαμε εξετάσεις δεν κόπηκε κανείς". Αυτό το "δεν κόπηκε κανείς" είναι πολύ σημαντικό στοιχείο γιατί οι εξετάσεις ενδεχομένως δεν είναι πραγματικές που αξιολογούν εάν κάποιος κάνει καλά ή άσχημα τη δουλειά του είναι ενδεχόμενως εικονικές γιατί προφανώς περνάνε όλοι», δήλωσε ο διευρευνητής ατυχημάτων, Κώστας Λακαφώσης.

 Τέμπη: «Δεν έφταιγε μόνο ο σταθμάρχης» - Έκθεση «κόλαφος» για την τραγωδία

Την ίδια ώρα, φωτιές ανάβει η έκθεση δύο εμπειρότατων πρώην σιδηροδρομικών για τις ευθύνες και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών.

 Δεν ήταν μόνο η ανεπάρκεια του προφυλακισμένου σταθμάρχη, αναφέρεται, αλλά και μια σειρά περικοπών σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνολογικό εξοπλισμό.

 «Έκοψαν την πρώτη ασφαλιστική δικλείδα. Το πρώτο τρίμηνο του 2019 που κόβουν από τους προϊσταμένους τα καθήκοντα των αμαξοστοιχιών, τα καθήκοντα ασφάλειας είναι τραγικό αυτό, διότι είχαμε ένα τρίτο άτομο πέρα από το σταθμάρχη και τους μηχανοδηγούς που έλεγχε την κυκλοφορία επί τόπου. Δεύτερον, τέλος του ‘20 κόβουν τη δεύτερη ασφαλιστική δικλείδα, που είναι η άμεση συνεργασία ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train, στο γραφείο του κεντρικού ρυθμιστή του ΟΣΕ που υπηρετούσαν δύο άτομα ένας προϊστάμενος των μηχανοδηγών και ένας προϊστάμενος των αμαξοστοιχιών και αυτοί μιλούσαν με τα τρένα σε συνεννόηση με το σταθμάρχη, τον κεντρικό ρυθμιστή που μιλούσε με τους σταθμούς», δήλωσε ο πρώην διευθυντής ασφαλείας και κυκλοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς.