ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Μαζί στο κελί σταθμάρχης και επιθεωρητής
Ο κατηγορούμενος φέρεται να καταλόγισε ευθύνες τόσο στον προφυλακισμένο σταθμάρχη όσο και στους άλλους δύο συναδέλφους του που σχόλασαν νωρίτερα
O επιθεωρητής του ΟΣΕ της περιοχής Λάρισας, που κατηγορείται στην υπόθεση του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη, οδηγήθηκε στη φυλακή
. Φέρεται να καταλόγισε ευθύνες τόσο στον 59χρονο σταθμάρχη όσο και στους άλλους δύο συναδέλφους του που σχόλασαν νωρίτερα. Μάλιστα, επιθεωρητής και σταθμάρχης είναι στο ίδιο κελί.
«Συνονθύλευμα λανθασμένων χειρισμών και παραλείψεων έλαβαν χώρα. Ο χειρισμός του σταθμάρχη κ. Σ...., η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες και η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που βρισκόταν εκεί, αλλά και του προϊστάμενου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών» υποστήριξε ο επιθεωρητής Λάρισας.
«Δεν είχα δεχθεί παράπονα για τα προσόντα του σταθμάρχη»
Ο επιθεωρητής εξήγησε γιατί άφησε μόνο του στη βάρδια τον άπειρο προφυλακισμένο σταθμάρχη. Όπως είπε δεν είχε δεχθεί παράπονα από συναδέλφους του.
«Ουδέποτε, ουδείς εκ των συναδέλφων του -παλαιότερων σταθμαρχών- μου ανέφερε το οιοδήποτε πρόβλημα ή την οιαδήποτε έλλειψη γνώσεων» είπε ο επιθεωρητής Λάρισας.
Ο 62χρονος επιθεωρητής αναφέρθηκε και στο τηλεφώνημα που έκανε στον νυχτερινό σταθμάρχη, μισή ώρα μετά το δυστύχημα. Ισχυρίστηκε πως άκουσε στην άλλη άκρη της γραμμής έναν άνθρωπο που τα είχε τελείως χαμένα.
«Τηλεφωνώ στον κ. Σ. Β. προκειμένου να ενημερωθώ. Τότε ήταν που έλαβα την απάντηση: "Προϊστάμενε δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία". Δεν μπορώ να αμφισβητήσω ότι βρισκόταν σαφέστατα υπό το καθεστώς ταραχής και σύγχυσης».
Στο ίδιο κελί με τον σταθμάρχη ο επιθεωρητής
Ο προφυλακισμένος επιθεωρητής, οδηγήθηκε το απόγευμα στις φυλακές Λάρισας και βρίσκεται στην ίδια πτέρυγα και στο ίδιο κελί με τον 59χρονο σταθμάρχη, όπως μετέδωσε ο Star.
Ο ίδιος αναφέρθηκε εκτενώς και στους συναδέλφους του που έφυγαν από το πόστο τους νωρίτερα λέγοντας πως εάν ήταν εκεί, το λάθος θα είχε διορθωθεί.
«Ο κ. Π. Κ. ως αρχαιότερος, θα ρύθμιζε τη χάραξη πορείας. Ουδέποτε, επισημαίνω, ενημερώθηκα από αμφότερους τους σταθμάρχες ότι αναχώρησαν για τον οιονδήποτε λόγο από την εργασία τους» ισχυρίστηκε ο επιθεωρητής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, διευκρίνισε πως την τελική έγκριση των βαρδιών είχε ο διευθυντής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος σκοτώθηκε πρόσφατα σε τροχαίο.
«Αφέθηκαν ελεύθεροι ακόμα και με περιοριστικούς όρους από άλλο εισαγγελικό λειτουργό άνθρωποι που είχαν την υποχρέωση να τηρήσουν τη βάρδια τους και την εγκατέλειψαν, και κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος χωρίς καμία σοβαρή και κυρίως νομική αιτιολογία εκείνος ο οποίος πρότεινε απλά τις βάρδιες στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας και αυτές εγκρίθησαν όχι από εκείνον» είπε ο δικηγόρος του κατηγορούμενου επιθεωρητή, Γιάννης Γλύκας.
«Όσοι έχουν ευθύνη, ακόμη και διοικητικά στελέχη, αλλά και πολιτικοί προϊστάμενοι σε βάθος 15ετίας και ανεξαρτήτως του κόμματος που κυβερνούσε, να λογοδοτήσουν» ζήτησε από την πλευρά του ο Αλέξης Κούγιας που εκπροσωπεί πολλές οικογένειες θυμάτων.
«Συνονθύλευμα λανθασμένων χειρισμών και παραλείψεων έλαβαν χώρα. Ο χειρισμός του σταθμάρχη κ. Σ...., η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες και η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που βρισκόταν εκεί, αλλά και του προϊστάμενου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών» υποστήριξε ο επιθεωρητής Λάρισας.
«Δεν είχα δεχθεί παράπονα για τα προσόντα του σταθμάρχη»
Ο επιθεωρητής εξήγησε γιατί άφησε μόνο του στη βάρδια τον άπειρο προφυλακισμένο σταθμάρχη. Όπως είπε δεν είχε δεχθεί παράπονα από συναδέλφους του.«Ουδέποτε, ουδείς εκ των συναδέλφων του -παλαιότερων σταθμαρχών- μου ανέφερε το οιοδήποτε πρόβλημα ή την οιαδήποτε έλλειψη γνώσεων» είπε ο επιθεωρητής Λάρισας.
Ο 62χρονος επιθεωρητής αναφέρθηκε και στο τηλεφώνημα που έκανε στον νυχτερινό σταθμάρχη, μισή ώρα μετά το δυστύχημα. Ισχυρίστηκε πως άκουσε στην άλλη άκρη της γραμμής έναν άνθρωπο που τα είχε τελείως χαμένα.
«Τηλεφωνώ στον κ. Σ. Β. προκειμένου να ενημερωθώ. Τότε ήταν που έλαβα την απάντηση: "Προϊστάμενε δεν μπορώ να προσδιορίσω από ποια γραμμή έχω διώξει την αμαξοστοιχία". Δεν μπορώ να αμφισβητήσω ότι βρισκόταν σαφέστατα υπό το καθεστώς ταραχής και σύγχυσης».
Στο ίδιο κελί με τον σταθμάρχη ο επιθεωρητής
Ο προφυλακισμένος επιθεωρητής, οδηγήθηκε το απόγευμα στις φυλακές Λάρισας και βρίσκεται στην ίδια πτέρυγα και στο ίδιο κελί με τον 59χρονο σταθμάρχη, όπως μετέδωσε ο Star. Ο ίδιος αναφέρθηκε εκτενώς και στους συναδέλφους του που έφυγαν από το πόστο τους νωρίτερα λέγοντας πως εάν ήταν εκεί, το λάθος θα είχε διορθωθεί.
«Ο κ. Π. Κ. ως αρχαιότερος, θα ρύθμιζε τη χάραξη πορείας. Ουδέποτε, επισημαίνω, ενημερώθηκα από αμφότερους τους σταθμάρχες ότι αναχώρησαν για τον οιονδήποτε λόγο από την εργασία τους» ισχυρίστηκε ο επιθεωρητής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, διευκρίνισε πως την τελική έγκριση των βαρδιών είχε ο διευθυντής κυκλοφορίας του ΟΣΕ, ο οποίος σκοτώθηκε πρόσφατα σε τροχαίο.
«Αφέθηκαν ελεύθεροι ακόμα και με περιοριστικούς όρους από άλλο εισαγγελικό λειτουργό άνθρωποι που είχαν την υποχρέωση να τηρήσουν τη βάρδια τους και την εγκατέλειψαν, και κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος χωρίς καμία σοβαρή και κυρίως νομική αιτιολογία εκείνος ο οποίος πρότεινε απλά τις βάρδιες στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας και αυτές εγκρίθησαν όχι από εκείνον» είπε ο δικηγόρος του κατηγορούμενου επιθεωρητή, Γιάννης Γλύκας.
«Όσοι έχουν ευθύνη, ακόμη και διοικητικά στελέχη, αλλά και πολιτικοί προϊστάμενοι σε βάθος 15ετίας και ανεξαρτήτως του κόμματος που κυβερνούσε, να λογοδοτήσουν» ζήτησε από την πλευρά του ο Αλέξης Κούγιας που εκπροσωπεί πολλές οικογένειες θυμάτων.