ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
«Δεν φοβάμαι που ταξιδεύω με το τρένο»: Τα «Π» στην αμαξοστοιχία 52 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη - Τι δήλωσαν οι επιβάτες
Τα «Π» συνομίλησαν με τους πρώτους, ελάχιστους επιβάτες, έναν μήνα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη
Ενας μήνας πέρασε από το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα τρένα της χώρας ξαναμπήκαν στις ράγες.
Οι επιβατικές αμαξοστοιχίες ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια από τη Δευτέρα (3/4) και η σιδηροδρομική διασύνδεση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι πάλι σε λειτουργία. Προς το παρόν, εκτελούνται μονάχα δύο δρομολόγια. Ενα ξεκινά κάθε πρωί στις 10.28 από Αθήνα και άλλο ένα την ίδια ακριβώς ώρα από Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αμαξοστοιχίες κινούνται με μειωμένη ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση, με 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες, αντιστοίχως.
Επιπλέον, θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες ανά βάρδια. Ακόμα, πολύ συρμοί Intercity είναι στελεχωμένοι με τρεις συνοδούς (σημειώνεται ότι μέχρι το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη οι συνοδοί που υπήρχαν μέσα στο τρένο ήταν δύο). Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, θα προχωρήσει η άμεση πρόσληψη επιπλέον προσωπικού στον ΟΣΕ και θα ανανεωθούν όλες οι συμβάσεις του προσωρινού προσωπικού.
Τα «Π» επιβιβάστηκαν στην αμαξοστοιχία 52, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, την Τρίτη το πρωί και συνομίλησαν με τους πρώτους, ελάχιστους επιβάτες.
Τελικός προορισμός ήταν η πόλη που βρίσκεται πιο κοντά στον τόπο της τραγωδίας, η Λάρισα. Τα συναισθήματα των ανθρώπων, ανάμεικτα. Οι περισσότεροι εξέφραζαν τον φόβο τους για το ότι επιβιβάστηκαν ακόμα μία φορά στο τρένο. Βέβαια, υπήρχαν και αυτοί που δεν ανησυχούσαν, πιστεύοντας ότι δεν θα γίνει κάτι κακό. Ολοι όσοι μίλησαν όμως στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» εξέφρασαν την ευχή «να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο».
«Εκείνη την ημέρα ήταν να μπω στο τρένο, αλλά λόγω μιας μικρής επέμβασης που χρειάστηκε να κάνω δεν μπήκα. Είναι πολύ τραγικό να σκέφτεσαι ότι με το τρένο που ταξιδεύεις και από το σημείο όπου θα περάσεις έχασαν τη ζωή τους μέσα σε μία στιγμή 57 άνθρωποι, οι περισσότεροι των οποίων ήταν νέα παιδιά. Φοβάμαι και τώρα», είπε στα «Π» λίγο πριν επιβιβαστεί στο τρένο η κυρία Αννα (φωτ. 1), η οποία ταξίδευε με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη.
«Δεν φοβάμαι που επιβιβάζομαι σήμερα, όμως δεν αισθάνομαι και απόλυτη ασφάλεια. Θα έπρεπε να υπάρχουν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, που δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή, όπως η ενιαία τηλεδιοίκηση», είπε με τη σειρά του ο Θάνος (φωτ. 2), ο οποίος ταξίδευε και αυτός με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Η διακοπή των συγκοινωνιών μετά το τραγικό δυστύχημα έφερε και αρκετά προβλήματα για πολλούς ανθρώπους που βασίζονταν στο τρένο προκειμένου να πραγματοποιούν τις καθημερινές τους μεταφορές. Μία από αυτούς είναι και η κυρία Λίνα (φωτ. 3), η οποία επιβιβάστηκε με προορισμό την Τιθορέα. Η ίδια ανέφερε: «Ηταν ένα πολύ τραγικό γεγονός. Δυστυχώς δεν υπάρχει άλλη επιλογή για μερικούς από το να χρησιμοποιούν το τρένο. Την ημέρα εκείνη ταξιδεύαμε με την ακριβώς προηγούμενη αμαξοστοιχία», είπε. «Αυτό που με κατακλύζει είναι η θλίψη και ο φόβος. Εύχομαι ποτέ να μην ξαναγίνει αυτό το πράγμα. Τόσοι νέοι άνθρωποι χάθηκαν ξαφνικά και άδικα. Είμαστε Ελληνες και φοβόμαστε να ταξιδέψουμε στον τόπο μας. Σήμερα το εισιτήριό μου ήταν για το βαγόνι 2. Μόλις το είδα, ταράχτηκα, τρόμαξα και δεν μπορώ να ηρεμήσω μέχρι να φτάσω», σημείωσε με φόβο η κ. Αντωνία (φωτ. 4).
Σημειώνεται ότι ένα από τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργήθηκαν όταν τα σωστικά συνεργεία προσπαθούσαν να εντοπίσουν τους νεκρούς μέσα στα χαλάσματα ήταν ότι για αρκετές ώρες δεν είχαν ακριβή αριθμό επιβαινόντων και, επίσης, δεν υπήρχαν ονομαστικά εισιτήρια, τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ταυτοποίηση. Εναν μήνα μετά και ύστερα από όλα όσα συνέβησαν, ακόμα και τώρα το εισιτήριο συνεχίζει να μην έχει τα στοιχεία του κατόχου του. Σε όλα τα μέσα, όπως πλοία, αεροπλάνα, μέχρι και ΚΤΕΛ, τα εισιτήρια έχουν όνομα.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 8/4/23
Επιπλέον, θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες ανά βάρδια. Ακόμα, πολύ συρμοί Intercity είναι στελεχωμένοι με τρεις συνοδούς (σημειώνεται ότι μέχρι το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη οι συνοδοί που υπήρχαν μέσα στο τρένο ήταν δύο). Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, θα προχωρήσει η άμεση πρόσληψη επιπλέον προσωπικού στον ΟΣΕ και θα ανανεωθούν όλες οι συμβάσεις του προσωρινού προσωπικού.
Τα «Π» επιβιβάστηκαν στην αμαξοστοιχία 52, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, την Τρίτη το πρωί και συνομίλησαν με τους πρώτους, ελάχιστους επιβάτες.
Τελικός προορισμός ήταν η πόλη που βρίσκεται πιο κοντά στον τόπο της τραγωδίας, η Λάρισα. Τα συναισθήματα των ανθρώπων, ανάμεικτα. Οι περισσότεροι εξέφραζαν τον φόβο τους για το ότι επιβιβάστηκαν ακόμα μία φορά στο τρένο. Βέβαια, υπήρχαν και αυτοί που δεν ανησυχούσαν, πιστεύοντας ότι δεν θα γίνει κάτι κακό. Ολοι όσοι μίλησαν όμως στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» εξέφρασαν την ευχή «να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο».
«Δεν αισθάνομαι και απόλυτη ασφάλεια»
Σημειώνεται ότι ένα από τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργήθηκαν όταν τα σωστικά συνεργεία προσπαθούσαν να εντοπίσουν τους νεκρούς μέσα στα χαλάσματα ήταν ότι για αρκετές ώρες δεν είχαν ακριβή αριθμό επιβαινόντων και, επίσης, δεν υπήρχαν ονομαστικά εισιτήρια, τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην ταυτοποίηση. Εναν μήνα μετά και ύστερα από όλα όσα συνέβησαν, ακόμα και τώρα το εισιτήριο συνεχίζει να μην έχει τα στοιχεία του κατόχου του. Σε όλα τα μέσα, όπως πλοία, αεροπλάνα, μέχρι και ΚΤΕΛ, τα εισιτήρια έχουν όνομα.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 8/4/23