ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Εκλογές 2023: Ποια είναι τα κριτήρια που οδηγούν τους Έλληνες στην κάλπη - Πρόσωπα, καρδιά και… εκδίκηση
Τα κριτήρια που ψηφίζουν παραδοσιακά οι Έλληνες:
Ο επίκουρος καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο Αθηνών, Γιάννης Τσίρμπας
εκλογική συμπεριφορά των ψηφοφόρων.
Ειδικότερα, ο καθηγητής απάντησε στα ερωτήματα, αν ψηφίζουμε «εκδικητικά» και αν διαμορφώνουμε πολιτική άποψη πλέον από τα social media.
Ειδικότερα, ερωτηθείς σύμφωνα με ποια κριτήρια ψηφίζουμε αλλά και ποια είναι τα μοντέλα πίσω από την εκλογική μας συμπεριφορά, είπε ότι: «Δεν ψηφίζουν όλοι με τα ίδια κριτήρια υπάρχει το συναισθηματικό κριτήριο, οπού ψηφίζουμε με την καρδιά».
Σε ότι αφορά στα προγράμματα των κομμάτων ο καθηγητής είπε ότι «Ελάχιστο μέρος των ψηφοφόρων διαβάζει τα προγράμματα των κομμάτων, για να ξέρει τι τον συμφέρει οικονομικά να ψηφίσει».
Ο Γιάννης Τσίρμπας, επίκουρος καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο Αθηνών ανάφερε ότι η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι η «ναυαρχίδα» των μέσων ενημέρωσης. «Στην Ελλάδα η ναυαρχίδα των μέσων ενημέρωσης παραμένει η τηλεόραση».
, εξήγησε την Ειδικότερα, ο καθηγητής απάντησε στα ερωτήματα, αν ψηφίζουμε «εκδικητικά» και αν διαμορφώνουμε πολιτική άποψη πλέον από τα social media.
Ειδικότερα, ερωτηθείς σύμφωνα με ποια κριτήρια ψηφίζουμε αλλά και ποια είναι τα μοντέλα πίσω από την εκλογική μας συμπεριφορά, είπε ότι: «Δεν ψηφίζουν όλοι με τα ίδια κριτήρια υπάρχει το συναισθηματικό κριτήριο, οπού ψηφίζουμε με την καρδιά».
Ο ρόλος της κομματικής ταύτισης
Παράλληλα, ο επίκουρος καθηγητής πολιτικής επιστήμης, εξηγεί την έννοια της κομματικής ταύτισης. «Στην Ελλάδα αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο ολοένα και αυξάνεται η σημασία των προσώπων. Πολλοί ψηφίζουν ανάλογα με τα πρόσωπα», ανέφερε. Πρόσθεσε επίσης ότι: «Η τάση της εκδικητικής-τιμωρητικής ψήφου γίνεται όλο και πιο έντονη. Πολλοί ψηφοφόροι ψηφίζουν απλά εναντίον ενός κόμματος, ενώ μια μερίδα ψηφοφόρων υπολογίζει το κόστος και το όφελος, για να ψηφίσει».Σε ότι αφορά στα προγράμματα των κομμάτων ο καθηγητής είπε ότι «Ελάχιστο μέρος των ψηφοφόρων διαβάζει τα προγράμματα των κομμάτων, για να ξέρει τι τον συμφέρει οικονομικά να ψηφίσει».
Τα social media
«Τα social media δεν αλλάζουν τις προτιμήσεις μας. Επανενεργοποιούν διαθέσεις που ήδη έχουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά ο καθηγητής.Ο Γιάννης Τσίρμπας, επίκουρος καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο πανεπιστήμιο Αθηνών ανάφερε ότι η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι η «ναυαρχίδα» των μέσων ενημέρωσης. «Στην Ελλάδα η ναυαρχίδα των μέσων ενημέρωσης παραμένει η τηλεόραση».