ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γρ. Γρηγορόπουλος για το ναυάγιο στην Πύλο: «Δεν υπάρχει θέμα μετατόπισης φορτίου – Το σκάφος είχε οριακή ευστάθεια»
Ο κ. Γρηγορόπουλος εξήγησε ότι η πλειονότητα των άτυχων μεταναστών βρίσκονταν πάνω από το κύριο κατάστρωμα
O καθηγητής του ΕΜΠ στο Τμήμα Ναυπηγών, Γρηγόρης Γρηγορόπουλος, μίλησε στην ΕΡΤ, εκτιμώντας ότι ο τρόπος που έγινε η φόρτωση οδήγησε σε οριακή ευστάθεια του σκάφους που ναυάγησε κοντά στην
Πύλο. Τόνισε συγκεκριμένα: «Το σκάφος ήταν γεμάτο. Δεν υπάρχει θέμα μετατόπισης φορτίου υποθέτοντας ότι και στα αμπάρια ο κόσμος θα ήταν στοιβαγμένος κατά τον ίδιο τρόπο».
Για τα αίτια του ναυαγίου ο κ. Γρηγορόπουλος εξήγησε ότι η πλειονότητα των άτυχων μεταναστών βρίσκονταν πάνω από το κύριο κατάστρωμα. Γεγονός που, όπως τόνισε, τον κάνει να πιστεύει ότι οι μετανάστες στο πλοίο ήταν μεταξύ 600 και 750 ατόμων.
«Το σκάφος όσο ταξίδευε, έχοντας τη μηχανή, ο καπετάνιος φρόντιζε με τον τιμονιέρη έτσι ώστε να μην έχει πλευρικούς κυματισμούς. Προφανώς είχε καύσιμα, είχε κάποια νερά, κάποιες προμήθειες οι οποίες έπαιξαν οριακό πιθανόν ρόλο στην ευστάθεια και οι οποίες εξαντλήθηκαν στην πορεία» ανέφερε.
Σύμφωνα με τον κ. Γρηγορόπουλο οι διακινητές φαίνεται να νόμιζαν ότι μπορούσαν να επιδιορθώσουν τη ζημιά κάτι που δεν κατάφεραν και το σκάφος πήρε κλίση. «Αυτή την στιγμή που είναι χωρίς μηχανή το σκάφος δεν μπορεί να την τιμονευθεί. Επομένως, αν δεχτεί κάποια κύματα στην πλευρά, τα οποία όταν όταν το σκάφος είναι καθοδόν μπορεί να τα αποφύγει, ένας κυματισμός που θα οδηγήσει σε ένα συντονισμό, μπορεί να το ανατρέψει», σημείωσε.
Αναφορικά γιατί δεν έλαβε βοήθεια ο κυβερνήτης του σκάφους εξήγησε ότι δεν μπορεί να υπάρξει νόμιμη παρέμβαση τρίτου και ο μόνος υπεύθυνος είναι ο καπετάνιος.
Για τα αίτια του ναυαγίου ο κ. Γρηγορόπουλος εξήγησε ότι η πλειονότητα των άτυχων μεταναστών βρίσκονταν πάνω από το κύριο κατάστρωμα. Γεγονός που, όπως τόνισε, τον κάνει να πιστεύει ότι οι μετανάστες στο πλοίο ήταν μεταξύ 600 και 750 ατόμων.
«Το σκάφος όσο ταξίδευε, έχοντας τη μηχανή, ο καπετάνιος φρόντιζε με τον τιμονιέρη έτσι ώστε να μην έχει πλευρικούς κυματισμούς. Προφανώς είχε καύσιμα, είχε κάποια νερά, κάποιες προμήθειες οι οποίες έπαιξαν οριακό πιθανόν ρόλο στην ευστάθεια και οι οποίες εξαντλήθηκαν στην πορεία» ανέφερε.
Σύμφωνα με τον κ. Γρηγορόπουλο οι διακινητές φαίνεται να νόμιζαν ότι μπορούσαν να επιδιορθώσουν τη ζημιά κάτι που δεν κατάφεραν και το σκάφος πήρε κλίση. «Αυτή την στιγμή που είναι χωρίς μηχανή το σκάφος δεν μπορεί να την τιμονευθεί. Επομένως, αν δεχτεί κάποια κύματα στην πλευρά, τα οποία όταν όταν το σκάφος είναι καθοδόν μπορεί να τα αποφύγει, ένας κυματισμός που θα οδηγήσει σε ένα συντονισμό, μπορεί να το ανατρέψει», σημείωσε.
Αναφορικά γιατί δεν έλαβε βοήθεια ο κυβερνήτης του σκάφους εξήγησε ότι δεν μπορεί να υπάρξει νόμιμη παρέμβαση τρίτου και ο μόνος υπεύθυνος είναι ο καπετάνιος.