ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γνωστός παρουσιαστής έκρυψε 400.000€ από την Εφορία - Πως τον εντόπισαν
Δεν είχε δηλώσει 12.000 αποδείξεις
Μετά την influencer
, στην «τσιμπίδα» της Εφορίας πιάστηκε και τηλεοπτικός παρουσιαστής, ο οποίος διαθέτει και εταιρεία τηλε-πωλήσεων.
Έπειτα από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης. Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση και βρήκαν ότι για τέσσερις χρήσεις δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.
Βρήκαν ακόμη ότι ο συγκεκριμένος παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει μπροστά τη μητέρα του. Ήδη, έχουν επιβληθεί τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ ελέγχονται τόσο η επιχείρηση για τις υπόλοιπες χρήσεις όσο και ο ίδιος και η μητέρα του για πιθανές άλλες φορολογικές παραβάσεις.
Η πρακτική που ακολουθήθηκε τόσο στην influencer όσο και στον παρουσιαστή είναι κοινή. Με την «άνθιση» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούνται νέες εστίες φοροδιαφυγής από επιτήδειους, που ποντάρουν στην ιδιαιτερότητα και την πολυπλοκότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου προκειμένου να κρύψουν έσοδα και να γλιτώσουν το φόρο εισοδήματος, «τσεπώνοντας» ταυτόχρονα το ΦΠΑ.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται και νέες ανακοινώσεις, καθώς πλέον βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες έρευνες μέσω Facebook, Instagram, Twitter, TikTok και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με τους ελεγκτές να ψάχνουν υποθέσεις παράνομου πλουτισμού. Στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων κι επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, χωρίς να εκδίδουν παραστατικά. Μάλιστα, οι έλεγχοι έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις φορολογουμένων, οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην Εφορία. Συνήθως δεν δηλώνουν φυσική διεύθυνση στο site ή στο λογαριασμό τους στα social media, παρά μόνο ένα τηλέφωνο και δέχονται μόνο ηλεκτρονικές παραγγελίες.
* Την περασμένη Τρίτη έγινε γνωστό πως διάσημη influencer πιάστηκε στα «δίχτυα» του ειδικού αλγορίθμου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Πρόκειται για γνωστό μοντέλο, το οποίο κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω της οποίας διαφημίζει ρούχα και αξεσουάρ στα social media και τα πουλάει διαδικτυακά.
Οι ελεγκτές αξιοποίησαν πληροφορίες και από εταιρείες μεταφορών, μέσω των οποίων διαπιστώθηκε μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα, για δύο ελεγχόμενα φορολογικά έτη διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, για την οποία η ελεγχόμενη επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις στη φορολογία εισοδήματος και στο ΦΠΑ. Το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων για τις δυο ελεγχόμενες χρήσεις έφτασε στα 270.000 ευρώ. Ο φορολογικός έλεγχος θα επεκταθεί και σε επόμενες χρήσεις.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time στις 23/06/2023
Έπειτα από καταγγελίες καταναλωτών, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης. Ζήτησαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση και βρήκαν ότι για τέσσερις χρήσεις δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.
Βρήκαν ακόμη ότι ο συγκεκριμένος παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει μπροστά τη μητέρα του. Ήδη, έχουν επιβληθεί τα προβλεπόμενα πρόστιμα, ενώ ελέγχονται τόσο η επιχείρηση για τις υπόλοιπες χρήσεις όσο και ο ίδιος και η μητέρα του για πιθανές άλλες φορολογικές παραβάσεις.
Η πρακτική που ακολουθήθηκε τόσο στην influencer όσο και στον παρουσιαστή είναι κοινή. Με την «άνθιση» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δημιουργούνται νέες εστίες φοροδιαφυγής από επιτήδειους, που ποντάρουν στην ιδιαιτερότητα και την πολυπλοκότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου προκειμένου να κρύψουν έσοδα και να γλιτώσουν το φόρο εισοδήματος, «τσεπώνοντας» ταυτόχρονα το ΦΠΑ.
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται και νέες ανακοινώσεις, καθώς πλέον βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες έρευνες μέσω Facebook, Instagram, Twitter, TikTok και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με τους ελεγκτές να ψάχνουν υποθέσεις παράνομου πλουτισμού. Στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων κι επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, χωρίς να εκδίδουν παραστατικά. Μάλιστα, οι έλεγχοι έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις φορολογουμένων, οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην Εφορία. Συνήθως δεν δηλώνουν φυσική διεύθυνση στο site ή στο λογαριασμό τους στα social media, παρά μόνο ένα τηλέφωνο και δέχονται μόνο ηλεκτρονικές παραγγελίες.
* Την περασμένη Τρίτη έγινε γνωστό πως διάσημη influencer πιάστηκε στα «δίχτυα» του ειδικού αλγορίθμου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Πρόκειται για γνωστό μοντέλο, το οποίο κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω της οποίας διαφημίζει ρούχα και αξεσουάρ στα social media και τα πουλάει διαδικτυακά.
Οι ελεγκτές αξιοποίησαν πληροφορίες και από εταιρείες μεταφορών, μέσω των οποίων διαπιστώθηκε μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή. Συγκεκριμένα, για δύο ελεγχόμενα φορολογικά έτη διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων, για την οποία η ελεγχόμενη επιχείρηση υπέβαλε οικειοθελώς δηλώσεις στη φορολογία εισοδήματος και στο ΦΠΑ. Το συνολικό ύψος φόρων και προστίμων για τις δυο ελεγχόμενες χρήσεις έφτασε στα 270.000 ευρώ. Ο φορολογικός έλεγχος θα επεκταθεί και σε επόμενες χρήσεις.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα On Time στις 23/06/2023