Μετά τον θάνατο των δύο πιλότων, του Χρήστου Μουλά και του Περικλή Στεφανίδη , κατά τη διάρκεια της κατάσβεσης της φωτιάς στην Κάρυστο, αναζητούνται τα αίτια της τραγωδίας.

Ο ταξίαρχος εν αποστρατεία Μάμας Κρασσάς, ο γιος του οποίου ήταν ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους, έκανε την δική του εκτίμηση για το πώς συνέβη το μοιραίο δυστύχημα, ενώ αναφέρει πως και ο γιος του του είπε πως δεν έβλεπε λόγω καπνών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο ταξίαρχος που χειριζόταν πολλά χρόνια τα Canadair, «οι χειριστές προσπάθησαν να κατέβουν χαμηλά για να είναι αποτελεσματικοί στη φωτιά, να τη σβήσουν. Πάντα κατεβαίνουν με αντίθετη ροή ανέμων, για να υπάρχει στήριξη στο αεροπλάνο».


«Στην απαγκίστρωση αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και απ' ό,τι φαίνεται χτύπησε τα πηδάλια»

«Οι καπνοί από τη φωτιά πήγαιναν προς το μέρος τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να δουν πίσω από τη φωτιά τα δέντρα.

Στην απαγκίστρωση, στη δεξιά στροφή βρήκε το ακρυπτερύγιο του δεξιού φτερού του αεροσκάφους στα δέντρα, αποκολλήθηκε ο πλωτήρας και απ' ό,τι φαίνεται χτύπησε τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα (για να σωθούν).

Είναι ανεξέλεγκτο το αεροπλάνο, κάνει ό,τι θέλει αυτό, δεν υπακούει στις εντολές του χειριστή καθώς δεν υπάρχουν πηδάλια για να το οδηγήσεις. Εάν έφευγε μόνο αυτό το κομμάτι (που φαίνεται στο βίντεο), το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει κανονικά, δεν υπάρχει πρόβλημα πλην όμως το γεγονός πως φαίνεται ότι όπως αποκολλήθηκε από το φτερό, χτύπησε πίσω στην άκρη του φτερού που είναι τα πηδάλια του αεροσκάφους και τα κατέστρεψε. Αυτό είναι δική μου προσωπική εκτίμηση», σημείωσε.


«Το πρόβλημά τους είναι ότι κατά τη χρήση τους παρουσιάζει συχνά βλάβες»

Όπως επισημαίνει ο ίδιος στο Open, «ο χειριστής κατά πάσα πιθανότητα δεν είδε τι υπήρχε πίσω από τον καπνό. Αυτό μου το επιβεβαίωσε και ο γιος μου, ο οποίος μου είπε ότι "ούτε εγώ, καθώς έπεφτα, είδα το δέντρο πίσω από τη φωτιά". Είχαν σβήσει μισό βουνό, όπως μου είπε ο γιος μου, που κινδύνευε να πάει σε ένα χωριό και τους έστειλαν εκεί. Αυτή ήταν η τελευταία ρίψη και θα έφευγαν μετά για επιστροφή».

Τέλος, ο ταξίαρχος τόνισε πως «όσο παλιό και αν είναι ένα αεροπλάνο, όταν είναι ελεγμένο, όταν είναι συντηρημένο, πετάει και αποδίδει όπως ακριβώς όταν είναι καινούργιο. Το πρόβλημά τους είναι ότι κατά τη χρήση τους παρουσιάζει συχνά βλάβες, όπως ένα αυτοκίνητο».