ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Συμβούλιο της Επικρατείας: Έδωσε το «πράσινο φως» στην πριμοδότηση των διακριθέντων αθλητών για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Κρίθηκε ότι, πλην των διεθνών διοργανώσεων, οι πανελλήνιες επίσης μοριοδοτούνται
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο
έκρινε ότι δεν αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας, αξιοκρατίας και ορθολογικής οργάνωσης της εκπαίδευσης η πριμοδότηση των διακριθέντων αθλητών για την εισαγωγή τους σε σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, επισημαίνοντας παράλληλα ότι οι πανελλήνιοι αγώνες δεν είναι ήσσονος σημασίας.
Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 1537/2023 απόφασή της έκρινε ότι η πριμοδότηση των διακριθέντων αθλητών για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, «δεν αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 Σ), της αξιοκρατίας και της σταδιοδρομίας εκάστου κατά λόγο της προσωπικής του αξίας (άρθρο 5 παρ. 1 Σ), καθώς και της ορθολογικής οργανώσεως της παρεχόμενης εκπαιδεύσεως (άρθρο 16 Σ), σε συνδυασμό και με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας μέτρου/σκοπού».
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ασχολήθηκε με το ζήτημα με αφορμή τελειόφοιτο του Λυκείου που έδωσε εισαγωγικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το νέο σύστημα του νόμου 4186/2013 για την εισαγωγή του στις Ιατρικές Σχολές της χώρας.
Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 1537/2023 απόφασή της έκρινε ότι η πριμοδότηση των διακριθέντων αθλητών για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ, «δεν αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 Σ), της αξιοκρατίας και της σταδιοδρομίας εκάστου κατά λόγο της προσωπικής του αξίας (άρθρο 5 παρ. 1 Σ), καθώς και της ορθολογικής οργανώσεως της παρεχόμενης εκπαιδεύσεως (άρθρο 16 Σ), σε συνδυασμό και με τη συνταγματική αρχή της αναλογικότητας μέτρου/σκοπού».
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ασχολήθηκε με το ζήτημα με αφορμή τελειόφοιτο του Λυκείου που έδωσε εισαγωγικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το νέο σύστημα του νόμου 4186/2013 για την εισαγωγή του στις Ιατρικές Σχολές της χώρας.