ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Δυστύχημα στη Λιβύη: Δικαιοσύνη και ΕΥΠ ''ξεσκονίζουν'' τη δράση καταζητούμενων τρομοκρατών του ''Ισλαμικού κράτους''
Η άλλη έρευνα για την τραγωδία στην Ντέρνα
Συσχετισµούς µε εκτίοντες ποινές φυλάκισης και καταζητούµενους τροµοκράτες του αποκαλούµενου «Ισλαµικού Κράτους»
αναζητεί η ∆ικαιοσύνη, στην προσπάθειά της να διαφωτίσει όλες τις πτυχές του τραγικού αυτοκινητικού δυστυχήµατος στο οποίο ενεπλάκη η ελληνική ανθρωπιστική αποστολή των Ενόπλων ∆υνάµεων την περασµένη Κυριακή έξω από την πόλη Ντέρνα, στη Λιβύη.
Σύµφωνα µε πληροφορίες των «Π», η Εισαγγελία Πρωτοδικών, σε συνεργασία µε τον Αρειο Πάγο και την ΕΥΠ, µελετά επισταµένα τη δράση στην Ντέρνα ασύλληπτων µελών του ISIS, τα οποία έχει κατονοµάσει 36χρονος καταδικασθείς Ιρακινός, που είχε συλληφθεί από την Αντιτροµοκρατική τον Οκτώβριο του 2021 στα Κάτω Πατήσια, όπου ζούσε µε την οικογένειά του, και έκτοτε λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης η δικογραφία είχε ανατεθεί σε ειδική εφέτη ανακρίτρια.
Παρότι το τροχαίο συµβάν θεωρείται αδιαµφισβήτητο, διότι κρίθηκαν επαρκείς οι εξηγήσεις της λιβυκής «πολιτοφυλακής», αλλά και η εµπλοκή σε αυτό οικογένειας Λιβύων, τα εγειρόµενα ερωτήµατα πολλαπλασιάζονται για ενδεχόµενες ενέργειες εις βάρος της Ελλάδας. ∆εν περνά απαρατήρητο ότι οι 15 από τους 19 αξιωµατικούς και υπαξιωµατικούς υπηρετούν στις µονάδες αλεξιπτωτιστών, καταδροµών κ.λπ. της Νέας Περάµου της ∆ιοίκησης Ειδικού Πολέµου (∆ΕΠ) του ΓΕΕΘΑ, συνεπώς είχαν ληφθεί ιδιαίτερα µέτρα προστασίας του ιατρικού-νοσηλευτικού προσωπικού, τα οποία όµως δεν καλύφθηκαν αναλόγως από τις υπηρεσίες της Λιβύης, καθώς ούτε το λεωφορείο επιβίβασής τους ήταν κατάλληλο ούτε κατάλληλη στρατιωτική συνοδεία είχαν.
Επιπλέον, ενώ το αεροσκάφος C-130 ανακοινώθηκε επισήµως από το Γενικό Επιτελείο την Κυριακή το πρωί ότι θα προσγειωνόταν στο αεροδρόµιο «El Beida la Abraq» του παλαιού τουριστικού θερέτρου Μπεϊντά, κοντά στην Ντέρνα, εντούτοις, όταν έγινε γνωστό το δυστύχηµα, αποκαλύφθηκε πως το σχέδιο πτήσης είχε αλλάξει και το αεροπλάνο κατέβηκε 600 χιλιόµετρα µακριά στη Βεγγάζη, αν και την προηγουµένη το «El Beida» είχε χρησιµοποιηθεί από τον γερµανικό οργανισµό Υγείας για τον ίδιο λόγο. Μάλιστα, όπως εξηγούν στα «Π» αξιωµατούχοι του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, επειδή το C-130 µετέφερε δύο τόνους εφόδια και έναν τόνο φαρµακευτικό υλικό (σ.σ.: Στοιχεία της ανακοίνωσης του ΓΕΕΘΑ), «αυτός ήταν πρόσθετος λόγος να µη χρησιµοποιηθεί το κατεστραµµένο από τις πληµµύρες και τη διοικητική κατάρρευση της χώρας οδικό δίκτυο».
*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 23/9
Σύµφωνα µε πληροφορίες των «Π», η Εισαγγελία Πρωτοδικών, σε συνεργασία µε τον Αρειο Πάγο και την ΕΥΠ, µελετά επισταµένα τη δράση στην Ντέρνα ασύλληπτων µελών του ISIS, τα οποία έχει κατονοµάσει 36χρονος καταδικασθείς Ιρακινός, που είχε συλληφθεί από την Αντιτροµοκρατική τον Οκτώβριο του 2021 στα Κάτω Πατήσια, όπου ζούσε µε την οικογένειά του, και έκτοτε λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης η δικογραφία είχε ανατεθεί σε ειδική εφέτη ανακρίτρια.
Ο διαβόητος «Αιγύπτιος»
Οι έως σήµερα διαφεύγοντες φέρεται να συµµετέχουν στην οµάδα του διαβόητου «Αιγύπτιου» και να διακινούν µετανάστες προς τα ελληνικά και τα ιταλικά παράλια από τα «στρατόπεδα συγκέντρωσης» στην όαση της Ντέρνα. Επιζώντες του ναυαγίου 57 µίλια κάτω από την Πύλο, στα µέσα του περασµένου Ιουνίου, έχουν υποδείξει τον «Αιγύπτιο» ως τον οργανωτή του ταξιδιού τους, που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 500 ανθρώπους, και µάλιστα κάποιος εκ των προφυλακισθέντων δραστών… έδωσε περισσότερες λεπτοµέρειες για «πυρήνες» τους στην Αθήνα και τη Νότια Ελλάδα. Ενεκα των διεθνών διαστάσεων που έλαβε το δράµα των άτυχων αλλοδαπών, το κύκλωµα ανέστειλε τη δραστηριότητά του, ωστόσο οι µεταναστευτικές ροές εξακολουθούν να αυξάνονται από τη Λιβύη, καθώς τη «µεταφορά» ανέλαβαν άλλες οργανώσεις, φίλιες προς το καθεστώς Χαφτάρ, που διοικεί την ανατολική πλευρά της πολυδιαιρεµένης χώρας, ή τουλάχιστον ενάντιες στην πολυάριθµη κοινότητα των τζιχαντιστών των ταγµάτων «Sultan Murad», «Suqur Al-Shamal» και «Al-Hamzat».Παρότι το τροχαίο συµβάν θεωρείται αδιαµφισβήτητο, διότι κρίθηκαν επαρκείς οι εξηγήσεις της λιβυκής «πολιτοφυλακής», αλλά και η εµπλοκή σε αυτό οικογένειας Λιβύων, τα εγειρόµενα ερωτήµατα πολλαπλασιάζονται για ενδεχόµενες ενέργειες εις βάρος της Ελλάδας. ∆εν περνά απαρατήρητο ότι οι 15 από τους 19 αξιωµατικούς και υπαξιωµατικούς υπηρετούν στις µονάδες αλεξιπτωτιστών, καταδροµών κ.λπ. της Νέας Περάµου της ∆ιοίκησης Ειδικού Πολέµου (∆ΕΠ) του ΓΕΕΘΑ, συνεπώς είχαν ληφθεί ιδιαίτερα µέτρα προστασίας του ιατρικού-νοσηλευτικού προσωπικού, τα οποία όµως δεν καλύφθηκαν αναλόγως από τις υπηρεσίες της Λιβύης, καθώς ούτε το λεωφορείο επιβίβασής τους ήταν κατάλληλο ούτε κατάλληλη στρατιωτική συνοδεία είχαν.
Επιπλέον, ενώ το αεροσκάφος C-130 ανακοινώθηκε επισήµως από το Γενικό Επιτελείο την Κυριακή το πρωί ότι θα προσγειωνόταν στο αεροδρόµιο «El Beida la Abraq» του παλαιού τουριστικού θερέτρου Μπεϊντά, κοντά στην Ντέρνα, εντούτοις, όταν έγινε γνωστό το δυστύχηµα, αποκαλύφθηκε πως το σχέδιο πτήσης είχε αλλάξει και το αεροπλάνο κατέβηκε 600 χιλιόµετρα µακριά στη Βεγγάζη, αν και την προηγουµένη το «El Beida» είχε χρησιµοποιηθεί από τον γερµανικό οργανισµό Υγείας για τον ίδιο λόγο. Μάλιστα, όπως εξηγούν στα «Π» αξιωµατούχοι του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, επειδή το C-130 µετέφερε δύο τόνους εφόδια και έναν τόνο φαρµακευτικό υλικό (σ.σ.: Στοιχεία της ανακοίνωσης του ΓΕΕΘΑ), «αυτός ήταν πρόσθετος λόγος να µη χρησιµοποιηθεί το κατεστραµµένο από τις πληµµύρες και τη διοικητική κατάρρευση της χώρας οδικό δίκτυο».
«Προβληματική σχέση»
Από τον Νοέµβριο του 2014, η ΕΥΠ διαθέτει πλήρεις αναφορές για τροµοκράτες του ISIS που από τότε επιχειρούσαν να µπουν στην Ελλάδα µέσω των νότιων παραλιών της Κρήτης. Οι αµερικανικές υπηρεσίες είχαν διακινήσει και σχετικό χάρτη, προβλέποντας ότι θα δηµιουργούσαν «εµιράτο στα ανατολικά της Λιβύης» και ότι θα µετέτρεπαν (σ.σ.: Οπως και έγινε) την Ντέρνα σε Ράτκα (σ.σ.: Συρία). Χάρη στις έγκαιρες παρεµβάσεις των ελληνικών δυνάµεων, οι βλέψεις τους είχαν µαταιωθεί, µε αποτέλεσµα να έχει δηµιουργηθεί έκτοτε µια «προβληµατική σχέση». Το καλοκαίρι του 2017 εντοπίστηκε και κατασχέθηκε σε πλοίο στον Πειραιά τεράστια ποσότητα ναρκωτικών χαπιών Captagon, που προορίζονταν για τη Λιβύη. Σε συνεργασία µε τις διεθνείς υπηρεσίες διαπιστώθηκε ότι µέρος του φορτίου θα διοχετευόταν και στα Βαλκάνια, µε συνέπεια να µπουν στο µικροσκόπιο πολλοί αλλοδαποί που διέµεναν σε καταυλισµούς αλλά και σε διαµερίσµατα. Ενας εξ αυτών ήταν ο 36χρονος από τα Κάτω Πατήσια και ακόµα ένας, κάτοικος Αρκαδίας, οι οποίοι εµφανίζονταν µε Καλάσνικοφ σε βίντεο αναρτηθέν στο διαδικτυακό κανάλι των «NewYork Times» το 2014.*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 23/9