Ζούμε στον αιώνα που η τεχνολογία δε γνωρίζει όρια και ο ψηφιακός μετασχηματισμός πραγματοποιείται σε κάθε πτυχή της κοινωνίας. Η ψηφιοποίηση είναι η διαδικασία αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών που στη σφαίρα της εκπαίδευσης σημαίνει πως οι μαθητές έχουν πρόσβαση στους βέλτιστους πόρους. Το εκπαιδευτικό σύστημα εξελίσσεται και προσαρμόζεται στη νέα γενιά που έχοντας διαφορετικές προσλαμβάνουσες χρειάζεται μια εκσυγχρονισμένη προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου.

Η άνοδος της ψηφιοποίησης στα σχολεία σε παγκόσμιο επίπεδο σημαίνει ότι οι νέες μέθοδοι διδασκαλίας αντικαθιστούν παρωχημένες παραδοσιακές μορφές που δεν προκαλούν την περιέργεια των μαθητών. Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια πρόκληση ακόμη και για τους πιο έμπειρους εκπαιδευτικούς, που πλέον διαθέτουν ένα τεχνολογικό όπλο στη φαρέτρα τους που θα ενισχύσει την ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας.

Είναι πραγματικότητα πως η εποχή covid αναδιαμόρφωσε την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς κατέστησε αναγκαία την εξ αποστασεως διδασκαλία. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες εκπαίδευσης, οι οποίες δεν προτιμούνταν πριν από την πανδημία, έγιναν δημοφιλείς επιταχύνοντας έτσι τη διαδικασία προσαρμογής στην τήλε-εκπαίδευση. Το ερώτημα που εγείρεται είναι εάν η , κατά τα άλλα, ψηφιακή γενιά των νέων είναι εξοικειωμένη με το σύνολο της διαθέσιμης τεχνολογίας και εάν αποκομίζει τη μέγιστη χρησιμότητα της τεχνολογίας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προχωράει η ψηφιοποίηση των σχολείων της Αθήνας. Η κα Κυρίτση Χριστίνα, Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπ 7ης Κοινότητας Δήμου Αθηναίων, αναφέρει ότι «το όραμα μου είναι τα σχολεία να βηματίζουν στο ρυθμό της τεχνολογίας και να οπτικοποιούν τη γνώση μεταλαμπαδεύοντάς την, ζωντανή μέσω της εναλλακτικής ψηφιοποιημένης και βιωματικής μάθησης». Η κα Κυρίτση ως Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής έχοντας υπό την ευθύνης της 48 σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχει προχωρήσει στην υλοποίηση αυτού του οράματος με την ψηφιοποίηση όλων των σχολείων που υπάγονται στην 7η Κοινότητα. Συγκεκριμένα, η Σχολική Επιτροπή προμήθευσε και τοποθέτησε προτζέκτορες και διαδραστικούς πίνακες σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας στα σχολεία ευθύνης της. Έτσι, πλέον όλες οι αίθουσες διδασκαλίας έχουν εξοπλιστεί με υπολογιστή, προτζέκτορα, πανί προβολής και σετ ρομποτικής ανάλογα την ηλικιακή βαθμίδα. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν και εξοπλίστηκαν πλήρως 11 αίθουσες πληροφορικής για το μάθημα της πληροφορικής.

Πηγαίνοντας μάλιστα ένα βήμα παρακάτω εφαρμόστηκε το Πρόγραμμα Εικονικής Πραγματικότητας στα σχολεία έπειτα από το Μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ της Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής κα Κυρίτση Χριστίνα και του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού. Ομάδα εξειδικευμένων μουσειοπαιδαγωγών με τον αντίστοιχο εξοπλισμό μεταφέρεται στα σχολεία, οπού οι μαθητές με την χρήση κασκών μεταφέρονται εικονικά στο εργαστήρι του γλύπτη Φειδία στην αρχαία Ολυμπία και φτιάχνουν μαζί του το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία, ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης είναι ένα ζήτημα που θα μας απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό και η πραγμάτωσή της θα συμβάλλει και θα καθορίσει την εξέλιξη της χώρας, όμως με την δράση της Προέδρου κας Κυρίτση Χριστίνας έγινε η αρχή!